نکاتی که بعد از رابطه ی جنسی باید رعایت شوند

شما باید این نکات را جدی بگیرید، زیرا رابطه ی جنسی ناقل بسیاری از بیماری هاست. حتی اگر شریک جنسی تان هم بیماری خاصی نداشته باشد، بازهم هنگام برقراری رابطه ی جنسی و بعد از آن احتمال شما در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری ها و میکروب ها و ویروس ها هستید. در ادامه نکاتی که بعد از رابطه ی جنسی باید رعایت شوند را برایتان شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

خودتان را بشویید!

مجبور نیستید که سریع از تخت خارج شوید و به حمام بروید. اما صرف نظر از اینکه خانم هستید یا آقا، حتما بعد از رابطه ی جنسی آلت تناسلی تان را بشویید، تا از خود در برابر عفونت هایی مانند عفونت دستگاه ادراری (UTIs) محافظت کنید. ناحیه ی اطراف آلت تناسلی تان ( نه داخل آن) را با آب ولرم شفاف بشویید.می توانید از صابون های ملایم هم استفاده کنید، ولی اگر حساسیت پوستی دارید و یا از قبل دچار عفونت هستید، صابون ممکن است پوست آن ناحیه را خیلی خشک کند.

داخل واژن تان را نشوید!

بعضی از زن ها فکر می کنند که باید بعد از رابطه ی جنسی داخل واژن شان را با ژل شستوشو و یا آب بشوند. اما اینکار بدتر باعث عفونت می شود. زیرا با اینکار توازن طبیعی باکتری ها را که از واژن تان محافظت می کنند را بهم می ریزید.بهترین راه مراقبت از مهبل (واژن) بعد از رابطه جنسی این است که آن را تنها بگذارید – زیرا به طور خودکار و طبیعی خود را تمیز می کند. و درنظر داشته باشید که کمی بوی ملایم طبیعی است و نشانه ی وجود مشکل نیست. 

به روش های ساده بسنده کنید!

داروخانه ها مواد بهداشتی زیادی مانند دستمال مرطوب، کرم ها و اسپری ها را ارائه می دهند که ادعا می کنند به شما کمک می کند آلت تناسلی تان را تمیز نگه دارید. فقط به شستوشوی ملایم با آب گرم بسنده کنید و از تامپون ها، پد، پودرها و اسپری های معطر اجتناب کنید، به ویژه اگر مستعد عفونت هستید.

مثانه تان را خالی کنید!

در طول رابطه جنسی، باکتری می تواند به مجرای ادرار (لوله ای که ادرار را از بدن  خارج می کند) وارد شود. در نتیجه شانس ابتلا به عفونت افزایش پیدا می کند، و زمانی که ادرار می کنید باکتری ها را از بدن تان خارج می کنید.اگر شما یک زن هستید، هنگام پاک کردن خودتان، دستمال را از جلو به عقب بکشید تا از گسترش میکرب ها جلوگیری کنید.


همچنین بخوانید : اگر کودک رابطه ی جنسی پدر و مادرش را دید ، چه باید کرد؟


یک لیوان آب بنوشید!

بعد از اینکه به دست شویی رفتید و ادرار کردید، فراموش کنید که حتما یک لیوان آب بخورید. هنگامی که همواره هیدراته باشید، بیشتر هم ادرار خواهید کرد و باکتری ها بیشتر از بدن تان دفع خواهند شد.

لباس گشاد و مناسب بپوشید!

مکان های گرم و مرطوب برای رشد باکتری ها بسیار مناسب هستند. بنابراین لباس های نخی بپوشید که هوا از آنها رد می شوند. لباس زیرهای نخی و ضد رطوبت هم برای زنان و هم برای مردان توصیه می شود. می توانید وقتی به رخت خواب می روید اصلا لباس زیر نپوشید.

دست هایتان را بشویید!

این بهترین راه برای از بین باکتری هایی است که ممکن است از طریق تماس با آلت تناسلی خودتان یا شریک جنسی تان به شما منتقل شوند. این کار کلید جبوگیری از گسترش باکتری هاست. بعد از رابطه ی جنسی دست هایتان را با آبو صابون بشویید و این کار را برای خود به یک روتین تبدیل کنید.

همچنین بخوانید