نحوه تغذیه شما بعد از ماه مبارک رمضان بسیار اهمیت دارد، زیرا گرسنگی طولانی مدت در این ماه باعث کاهش سرعت متابولیسم شما می گردد و برای اینکه سرعت سوخت و ساز بدن به حالت اولیه بازگردد باید غذاهای سالم را در مقادیر مناسب برای وعده های غذایی انتخاب کنید. خوردن غذاهای چرب و شیرین در عید سعید فطر و پرخوری می تواند باعث عدم تعادل قند خون و مشکلات گوارشی گردد. ما در این مطلب نکات مهم تغذیه ای برای عید سعید فطر را برای شما جمع آوری کرده ایم :

نکات مهم تغذیه ای برای عید سعید فطر

روز خود را با یک صبحانه سبک آغاز کنید.

در صبحانه از مصرف غذاهای سرخ شده و چرب پرهیز کنید و به جای آن می توانید نیمرو و یا املت، پنیر، زیتون و سبزیجات همراه با نان های سبوس دار میل کنید. تغذیه مناسب و متعادل را فراموش نکنید.


همچنین بخوانید: مضرات صبحانه نخوردن جدی تر از چیزی است که تصور می کنید!


وعده ناهار را جدی بگیرید.

برای تنظیم سرعت متابولیسم و عملکرد صحیح خود باید حتما وعده ناهار را جدی بگیرید. سعی کنید تا در وعده ناهار گوشت و سبزیجات مصرف کنید.

خوردن شیرینی را محدود کنید.

خوردن شیرینی را تا حد ممکن محدود کنید. زیرا شیرینی باعث عدم تعادل قند خون شما می گردد. به همین منظور دز ادامه بخوانید» چگونه میل به شیرینی جات را کاهش دهیم؟

به جای چای و قهوه، آب مصرف کنید.

سعی کنید در عید سعید فطر وقتی به مهمانی و یا مسافرت می روید به جای مصرف چای و قهوه، آب بنوشید. مصرف بیش از حد نوشیدنی ها با محتوای کافئین بالا می تواند منجر به مشکلاتی مانند آریتمی قلبی، بی خوابی و… گردد. محدود کردن چای و قهوه و مصرف آب باعث حفظ تعادل مایع در بدن و کاهش وزن می شود. در ادامه با تاثیرات شگفت انگیز یک لیوان آب در بدن انسان  آشنا شوید. 

فعالیت بدنی را فراموش نکنید.

به منظور سوختن کالری و سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن، لازم است فعالیت بدنی داشته باشیم. به جای رژیم های غذایی وحشتناک سعی کنید عادات تغذیه ای مناسب و فعالیت بدنی داشته باشید. پیاده روی هنگام دید و بازدید عید سعید فطر استفاده از پله به جای آسانسور و … می تواند گزینه مناسبی باشد.

در ادامه بخوانید:

علائمی که نشان می دهد شما به پروتئین بیشتری احتیاج دارید