این هدبند SmartSleep بوسیله سنسور فعالیت مغز شما را شناسایی می کند !

فیلیپس در نمایشگاه CES 2018 هدبندی را معرفی کرده که با پخش نویز سفید ( white noise) کمک می کند تا مغز شما به خواب فرو برود. این هدبند فیلیپس SmartSleep دارای طراحی عجیب و غریبی است ! سنسور ها در بخش پیشانی قرار گرفته اند تا فعالیت مغز شما را اسکن بکنند.سپس داده ها را به اپلیکیشن موبایل مرتبط می فرستند.زمانی که خواب عمیق شناسایی شد، اسپیکر های این هدبند شروع به پخش نویز سفید در الگو های تکراری بصورت آرام می کند. کمپانی ادعا می کند این ویژگی تجربه خواب شما را به یک خواب عمیق فوق العاده تبدیل می کند.

هدبند فیلیپس SmartSleep

در حالی که به نظر نمی رسد هدبند فیلیپس SmartSleep راحت و قابل اعتماد باشد، مطالعات small pilot نشان میدهد که تاثیرات نویز بر روی خواب، ممکن است به افراد سالمند کمک کند و باعث تقویت حافظه شان نیز بشود. اما از آنجایی که این تحقیقات بر روی گروه های بسیار کوچک صورت گرفته نتیجه آزمایشات ممکن است در آینده تغییر کند.

اما چیزی که مشخص است این است که خواب یک امر مهم است و طبق تحقیقات منتشر شده در سال 2016 از هر 3 فرد بالغ یک نفر مشکل کم خوابی دارد، اما پرداخت هزینه نسبتا بالا برای خرید یک هدبند با طراحی بسیار ضعیف امری است که به خریدار مربوط می شود.

هدبند فیلیپس SmartSleep قرار است از بهار سال 2018 به قیمت 399 دلار به فروش برسد.

 

در ادامه بخوانید :