الکس مورفی پلیس محبوب کودکیمان باز می گردد (البته مجددا) !

پلیس آهنی باز می گردد ! این بار با فیلمی به کارگردانی نیل بلومکمپ ! نسخه اصلی فیلم پلیس آهنی که در سال 1987 منتشر شد، یکی از بهترین و تاثیرگذارترین فیلم های علمی تخیلی آن دوران بود و من به شخصه بیاد دارم زمانی که این فیلم را در دوران کودکی تماشا کردم ، تا مدت ها تحت تاثیر قدرت فوق العاده الکس مورفی بودم! پلیس فداکار و قدرتمندی که با بدی ها مبارزه می کرد ! نمونه یک پلیس واقعی در دنیای مدرن! 

دیروز، Deadline گزارش داد که MGM (صاحب امتیاز فرنچایر Robocop) در حال تولید قسمت جدیدی از این فرنچایز است، ریبوتی از دنباله برنامه ریزی شده برای نسخه اول که توسط نویسندگان اصلی فیلم 1987 نوشته شده بود، ولی هرگز ساخته نشد! به دو دلیل ! دلیل اول اینکه یک سال پس از نمایش RoboCop نویسنده اصلی درگذشت، و دلیل دوم این است که Paul Verhoeven ، کارگردان فیلم ، اعتقاد داشت که ساخت دنباله ی برای فیلم کار بی کلاسی(“déclassé”) است. این اسکریپت برای چندین سال، تا زمان ساخت نسخه دوم در سال 2016، مورد استفاده قرار نگرفت.

Jonathan Glickman مدیر MGM ، مجددا از دو تن از نویسندگان نسخه اصلی فیلم Ed Neumeier و Michael Miner سوال کرد که آیا امکان ساخت قسمتی دیگر از این فیلم با توجه به اسکریپت وجود دارد؟ و آن دو هم پاسخ دادند : بله !

Neumeier می گوید : بنابراین مایک و من یک پیش نویس را آماده کردیم و بر اساس آن یک مصاحبه در باربادوس انجام دادیم و من فکر می کنم تنها کسی که آن را خواند نیل بلومکمپ بود !

طرفداران پلیس آهنی شاید دچار سردرگمی شده باشند، چرا که 4 سال پیش کمپانی نسخه ای ریبوتی را به کارگردانی José Padilha و بازی Joel Kinnaman و Michael K. Williams منتشر کرد. فیلم منتقدان و موافقان زیادی داشت ولی جالب ترین نظر در ارتباط با آن از Manohla Dargis (نیویورک تایمز ) بود : او نوشت : “به نظر می رسد هر نسل، پلیس آهنی شایسته خود را بدست می آورد، یا آن چه را که میل دارد”

نیل بلومکمپ با ساخت عناوین علمی تخیلی محبوبی نظیر Chappie ،District ۹، و Elysium بهترین گزینه برای ساخت ریبوت پلیس آهنی به نظر می رسد. او درباره ساخت این فیلم می گوید : من برای ساخت این فیلم بسیار هیجان زده ام ، چرا که وقتی کودک بودم این فیلم تاثیر شدیدی به روی من گذاشت ! سوالی که همیشه ذهن مرا درگیر کرده بود، هویت است! هویت واقعی مورفی که در آخر فیلم او نیز به دنبالش بود ! او تصاویری از زمان انسان بودنش را بیاد می آورد، با توجه به صحبت های بلومکمپ به نظر می رسد این کارگردان خلاق مسیر درستی را برای خلق یک ریبوت جذاب در پیش گرفته. 

نیل بلومکمپ همچنین فیلم های کوتاهی ( انیمیشن و فیلم) را در استودیو شخصی خودز تولید کرده که یکی از جذابترین آنها انیمیشن کوتاه Adam است که در زمان واقعی رندر شده ! همچنین او چندی پیش عکس ها بیشتری از پروژه فیلم بیگانه کنسل شده اش را منتشر کرد.

 

همچنین بخوانید