کاهش وزن کار دشوار و قابل تقدیری است.اما افتادگی پوست بعد از کاهش وزن ،حالتی است که فرد را دچار افسردگی می کند.

افتادگی پوست دلایل متعددی دارد. صبر داشتن و رعایت نکات زیر تاثیر به سزایی در جمع شدن پوست دارد. اما ممکن است این درمان 2 سال طول بکشد پس نیاز به صبر و حوصله دارد. با ما همراه باشید تا با این نکات آشنا شویم.


همچنین بخوانید: تاثیر ارگاسم بر پوست ؛ دیگر نیازی به محصولات شیمیایی نخواهید داشت!!!


1-توجه به زمان کاهش وزن

کاهش یا افزایش وزن و حتی افزایش قد اگر در مدت زمان کوتاه صورت گیرد سبب مشکلات پوستی می‌شود. افزایش وزن سبب ترک‌های پوستی و کاهش وزن سبب افتادگی پوست می‌گردد. مهمترین نکته در جلوگیری از افتادگی پوست آهسته وزن کم کردن است. البته، ما بی‌تاب هستیم  و می‌خواهیم به نتایج سریع دست پیدا کنیم. کاهش وزن بیش از یک کیلو در هفته سبب افتادگی پوست می‌شود.

2-نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب بسیار مهم است. آب برای تمیز کردن بدن، سرعت گردش خون بدن و سیستم سوخت و ساز بسیار ضروری است. نوشیدن حداقل 6-8 لیوان آب در روز باعث سرعت بخشیدن به روند بهبود احیای پوست می‌شود. برای داشتن پوستی محکم‌تر نوشیدن آب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


همچنین بخوانید: راههای افزایش نوشیدن آب در محیط های کاری !


3-مرطوب کردن پوست

با استفاده از روغن‌های طبیعی یا کرم‌های موجود در بازار پوست خود را همواره مرطوب نگه دارید. اگر به روغن نارگیل حساسیت ندارید بهترین روغن برای رطوبت پوست است. علاوه بر آن می‌توانید از روغن بچه نیز استفاده کنید.

4-ورزش کنید

احتمالا در کاهش وزن با ورزش و تمرینات ورزشی آشنا شده‌اید. هرگز ورزش را رها نکنید و به انجام تمرینات سفت‌کننده بدن بپردازید. کاهش حرکت باعث پایین آمدن متابولیسم و در نتیجه افزایش وزن و افتادگی پوست می‌شود.

5-صبر داشتن

عجله نکنید افتادگی پوست را متابولیسم بدن نیز درک می کند و برای درمان آن دست به کار می‌شود. شما نیز می‌توانید با ورزش و تغذیه مناسب به کمک متابولیسم بدن بروید. در عرض 3 ماه تغییر را متوجه خواهید شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که هر ماه از بدن خود عکس بگیرید تا متوجه تغییر در آن شوید. سفت شدن پوست شما 1 سال طول می‌کشد.


همچنین بخوانید: با 10 فایده ورزش پیلاتس آشنا شوید


6- ماساژ

ماساژ باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود. بنابراین در زمان درمان افتادگی پوست به ماساژ اهمیت دهید. حتی می‌توانید زیر دوش آب بدن خود را ماساژ دهید ولی بهترین راه مراجعه به یک متخصص ماساژ است.

7-فعالیت  کنید

در این زمان است که شما نیاز به فعالیت بیشتر از حد معمول دارید. مهم ترین نکته در درمان افتادگی پوست بالابردن افزایش گردش خون در بدن است که با فعالیت و ورزش میسر می شود. برای این منظور برقصید، از آسانسور کمتر استفاده نکنید و فعالیت بدن خود را بالا ببرید.

در ادامه بخوانید : چگونه با راههای طبیعی و آسان در منزل از دست آکنه و جوش رها شویم ؟