باکتری هایی که بر روی لوازم آرایشتان به وجود می آیند می توانند بسیار خطرناک تر از آنچه که شما فکر می کنید باشند.واین می تواند  باعث ایجاد عفونت، آکنه و جوش، قرمزی و حتی لکه های پوستی گردد.اما برای داشتن کیف لوازم آرایش بدون باکتری چه باید کرد ؟

کیف لوازم آرایش بدون باکتری

در خرید محصولات آرایشی به شکل آن ها دقت کنید

هنگام خرید لوازم آرایشی علاوه بر مارک محصول ،رنگ آن و… گزینه دیگری نیز را باید مد نظر داشته باشید و آن شکل محصول است.مخصوصا در خرید محصولات آرایشی ،محصولاتی را خریداری کنید که در هر مرتبه استفاده از آن ها دست خود را درون آن ها نزنید.زیرا بردن دست در محصول آرایشی باعث تجمع باکتری درون محصول می گردد.

کیف های آرایشی شفاف را انتخاب کنید

امروزه کیف های آرایشی با رنگ و طرح های مختلف و بسیار زیبا وجود دارد .اما متاسفانه باکتری ها در مکان های تاریک و مرطوب بیشتر می شوند.از این رو سعی کنید برای داشتن کیف  لوازم آرایش بدون باکتری از کیف های شفاف استفاده کنید.


در ادامه بخوانید :تکنیک های زدن رژگونه بر اساس فرم صورت !


لوازم آرایش خود را تمیز کنید

کیف لوازم آرایش خود و فرچه های آرایشی را حداقل یک بار در ماه تمیز کنید و بشویید.شما می توانید مقداری روغن زیتون را با صابون آنتی باکتریال مخلوط کرده و فرچه و کیف لوازم آرایش خود را با این تمیز کننده و آب ولرم بشویید.بعد از شستن فرچه ها اجازه دهید آن ها به طور کامل خشک شوند.

تاریخ انقضا لوازم آرایش خود را کنترل کنید

هر محصول آرایش دارای عمر و تاریخ انقضا متفاوتی است.هنگام خرید محصول آرایشی به تاریخ انقضا ،حجم محصول و مقدار مصرف خود توجه کنید.به عنوان مثال یک ریمل حدودا 3 ماه و یک کرم پودر 12 ماه عمر مفید هستند.

در ادامه بخوانید :

۱۵ پیشنهاد برای اینکه بدون آرایش نیز زیبا باشیم !!!

۵ ترفند ساده برای آرایشی بی نقص و زیبا !

با ترندهای آرایش زنانه در بهار و تابستان ۲۰۱۸ آشنا شوید !