هیولایی زیبا و خوش قیمت !

گوشی شیائومی Mi 8 ساعاتی پیش به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی به مناسبت هشتمین سالگرد کمپانی شیائومی منتشر شده است و به همین دلیل MI 8 نام دارد. شیائومی Mi 8 اولین گوشی کمپانی با نمایشگر مجهز به ناچ است که می توان آن را در تنظیمات روشن یا خاموش کرد. این گوشی همانند آیفون از سنسور مادون قرمز برای تشخیص چهره استفاده می کند که توانایی عملکرد در محیط تاریک را نیز دارد. گوشی مجهز به دوربین و چی پی اس دو گانه است و در بخش سخت افزاری نیز از جدیدترین چیست کواکام یعنی اسنپدراگون 845 بهره می برد.

گوشی شیائومی Mi 8 معرفی شد ! تشخیص چهره سه بعدی به همراه GPS دوگانه !

نسخه ی منحصر به فردی از Mi 8 نیز به همراه این گوشی منتشر شده که Explore Edition نام دارد. این گوشی دارای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و پنل پشتی شفاف (همانند اچ تی سی U12 پلاس) که اجزای داخلی گوشی نمایان هستند.

شیائومی Mi 8 Explore Edition
Xiaomi Mi 8 Explore Edition
شیائومی Mi 8 Explore Edition
Xiaomi Mi 8 Explore Edition

گوشی شیائومی Mi 8 توسط مدیر عامل شرکت Lei Jun معرفی شد شیائومی Mi 8 دارای دو دوربین، 12 مگاپیکسل (f/1.8, 1.4µm) و 12 مگاپیکسل (f/2.4, 1.0 µm) که دوربین دوم تله فوتو است. همچنین این دوربین ها مجهز به تکنولوژی AI هستند و توانایی تشخیص بیش از 200 صحنه و ترکیب 4 در 1 پیکسل برای بهبود تصاویر در نور کم را دارند. دوربین جلو هم یک دوربین 20 مگاپیکسل با گشودگی لنز (f/2.0, 1.8µm) است این دوربین هم مجهز به ویژگی AI برای ثبت سلفی های بهتر است.

بر بخش پردازشگر می هشت از اسنپدراگون 845 (که پردازشگر اکثر پرچمداران 2018 است) درکنار Adreno 630 بهره می برد. نمایشگر نیز یک نمایشگر 6.2 اینچی از نوع AMOLED است با نسبت تصویر 18.7:9 و رزولوشن  1080*2248 است. جک هدفون نیز از زمان عرضه MI6 حذف شده اما آداپتور USB-C به هدفون موجود است.

Xiaomi Mi 8  اولین گوشی هوشمند با GPS دوگانه است . این گوشی از ترکیب فرکانس L1  که در گوشی های دیگر استفاده می شود با فرکانس L5  که بیشتر توسط صنعت هواپیما استفاده می شود برای مکان یابی بهره می برد. این ویژگی خدمات مبتنی بر مکان را مانند ناوبری دقیق تر از همیشه انجام می دهد. شیائومی برای باتری این گوشی از یک باتری با ظرفیت 3400 میلی آمپر با قابلیت شارژ سریع بهره برده است.

این گوشی در 4 رنگ آبی، مشکی، سفید و طلایی در 3 مدل زیر  در 5 ماه ژوئن / 15 خرداد عرضه خواهد شد.

  • ۶ گیگابایت رم، ۶۴ گیگ حافظه و قیمت 420 دلار
  • ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگ حافظه و قیمت 460 دلار
  • ۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگ حافظه و قیمت  515 دلار

Xiaomi Mi 8 Explore Edition با 8 گیگابایت رم و 128 گیگ حافظه به قیمت 600 دلار به فروش خواهد رسید.

 

همچنین بخوانید