سامانتا کلیتون یکی از اعضا و مربیان باشگاه شرکت تغذیه ورزشی آمریکایی هربالایف (Herbalife) می گوید “اگر به دنبال راهی برای یافتن ذهنی آرام و آرامش هستید یوگا و مدیتیشن می تواند انتخاب درستی باشد” اما یوگا و مدیتیشن چگونه سبب آرامش می گردند؟

خیلی از ما برای رهایی از استرس به صورت نا خود آگاه به مصرف مواد قندی، چرب و شور می رویم. زیرا این مواد غذایی باعث ایجاد لذت در مغز در مواقع تنش زا می شوند.


همچنین بخوانید :

13 مورد از مهم ‌ترین فواید مدیتیشن برای سلامت جسم و روان

7حرکت یوگا برای رهایی از کمر درد!


واقعیت تلخ : غذاهای چرب و شیرین باعث رضایت کوتاه مدت می گردند.

اگر چه غذاهای شیرین و چرب باعث می شود ما احساس خوبی داشته باشیم، این اثر بسیار کوتاه است.علاوه بر این، مصرف این مواد غذایی می تواند موجب بدتر شدن مشکل سلامتی و چاقی شود. به همین دلیل ما برای مقابله با استرس راه های دیگری را به شما پیشنهاد می دهیم :به عنوان مثال می توانید در مواقع استرس و فشار به یوگا و مدیتیشن بپردازید.

ادامه روند تمرین در طول دوره های استرس زا همیشه آسان نیست. با این حال، شما نباید فقط عادت های ورزشی  را به بدن خود، بلکه به ذهن خود نیز آموزش دهید .البته یوگا و مدیتیشن کانسپت های جدیدی نیستند، اما راه های  برای حمایت از سازگاری شما، آرامش ذهن و جلوگیری از معایبی است که می توانید در یک لحظه پر از استرس داشته باشید. این شیوه ها، که از روزگار قدیم وجود داشته اند دارای مزایای زیادی در سلامت هستند. اما یوگا و مدیتیشن چگونه سبب آرامش می گردند؟


همچنین بخوانید: بعد از خواندن این مطلب دیگر غذای چرب نخواهید خورد!


یوگا و انعطاف پذیری، مدیتیشن و انعطاف پذیری

با شروع روز و یا پس از یک روز خسته کننده، می توانید ذهن خود را از هر چیزی  پاک کنید و نگاه مثبت خود را فقط با چند حرکت ساده یوگا محافظت کنید.از سمت دیگر مدیتیشن بهترین راه برای رهایی ار هرج و مرج زندگی و آرامش ذهن است.من ( سامانتا کلیتون )همچنین می خواهم توصیه های مدیتیشن عملی خود را که می تواند به ذهن شما آرامش دهد و زندگی با آرامش تری را به ارمغان بیاورد برای شما با اشتراک بگذارم :

-برای انجام مدیتیشن به سکوت و یا مکان تاریک احتیاج ندارید. در دنیای واقعی مخصوصا در محیط کار و یا منزل پیدا کردن یک جا خلوت خیلی آسان نیست. اما سعی کنید در محیطی به دور از موبایل و کامپیوتر قرار بگیرید.می توانید در محیط کار صندلی خود را از صفحه نمایش بپرخانید و اگر در منزل هستید در اتاق خواب خود را ببندید.


همچنین بخوانید:

منابع گیاهی ویتامین ب 12 برای وگن ها 

انجام این حرکات ساده ی یوگا در محل کار برای کاهش استرس بسیار مفید است!


-برای انجام مدیتیشن نیاز به زیرانداز و یا ابزاری خاصی ندارید. هرچقدر وابستگی خود را به ابزار کاهش دهید راحت تر می توانید آن کار را انجام دهید.

-در جایی که هستید راحت بشینید و یا دراز بکشید. می توانید چشمان خودرا بسته و یا باز نگه دارید. در وضعیتی بسیار آسان قرار گیرید.

-سعی کنید همانگونه که راحت هستید تنفس کنید و قانون خاصی را برای خود ایجاد نکنید. یکی از اصول مدیتیش آرامش و راحتی است.

-به تنفس خود دقت کنید و تمرکز کنید.

-هنگامی که ذهن شما به خرید میوه و یا اتفاقات روز می اندیشد نگران نشوید و دوباره سعی کنید به تنفس خود فکر کرده و تمرکز کنید.

یک یا دو کلمه کلیدی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند احساس آرامش داشته باشید.

-لذت به دور بودن از هیجان هرج و مرج زندگی را تجربه کنید.

-سعی کنید در هفته به مدت یک یا دوبار و 20 دقیقه این کار را انجام دهید.فراموش نکنید که مدیتیشن یک تمرین مانند یوگا است.

-اگر شما اهل نشستن و یا خوابیدن نیستید ،می توانید هنگام دویدن مدیتیشن را انجام دهید. به عنوان مثال من هنگام دویدن سعی می کنم به تنفس خود دقت کرده و تمرکز کنم و پس از آن چند حرکت کششی یوگا را انجام می دهم.

در ادامه بخوانید :

یوگا برای کاهش وزن : ۶ حرکت برای فرم گیری سریع

با ۱۰ تاثیر مثبت یوگا در طول روز آشنا شوید !

با ۱۰ فایده یوگا برای کودکان آشنا شوید !