تام یورک و نایجل گودریچ در سال 2013 از اسپاتیفای درخواست حذف آلبوم هایشان را کرده بودند !

آلبوم های تام یورک پس از نقد و اعتراض او در سال 2013 نسبت به سرویس های استریمینگ موسیقی مجددا بر روی اسپاتیفای قرار گرفت.او پلتفرم اسپاتیفای را به “ آخرین نفس های یک جسد در حال مرگ تشبیه کرده بود

بعد از این که در سال گذشته تمام آلبوم های ردیوهد بر روی اسپاتیفای قرار گرفت، حالا هر دو آلبوم مستقل تام یورک ( آلبوم The Eraser مربوط به سال 2006 و آلبوم Tomorrow’s Modern Boxes مربوط به سال 2014 ) به همراه آلبوم Amok آلبوم مشترک او با نایجل گودریچ (Atoms For Peace) بر روی سرویس اسپاتیفای قرار گرفتند.

هنوز هیچ بیانه ای نه از سمت تام یورک نه از سمت اسپاتیفای در ارتباط با این موضوع منتشر نشده است.

در سال 2013 تام یورک اعلام کرده بود : ” من احساس می کنم ما موزیسین ها  باید با پدیده ای مانند Spotify مبارزه کنیم. من احساس می کنم که در بعضی از موارد جریان اصلی صنعت موسیقی در حال مرگ است. هنگامی که در نهایت از بین برود، که این اتفاق بزودی نیز رخ میدهد، چیز جدید و متفاوتی اتفاق خواهد افتاد.  و این مسئله همه چیز را تغییر خواهد داد، نحوه گوش دادن ما به موسیقی، اتفاقاتی که بعد از پیشرفت تکنولوژی برای موسیقی خواهد افتاد، نحوه صحبت کردن ما با یکدیگر در مورد موسیقی و بسیاری از آن ها واقعا می تواند بد باشد. من با تمام چیزهایی که بسیاری از مردم در صنعت موسیقی انجام می دهند، موافق نیستم.

یورک در ادامه گفت : ” وقتی ما آلبوم Rainbows را تولید کردیم هیجان انگیزترین ایده ارتباط مستقیم ما با مخاطبان بود ، ولی این پلتفرم های جدید همه این لذت ها را از بین می برند همین و بس ! پلتفرم هایی نظیر اسپاتیفای آمده اند تا دروازه دسترسی مردم به موسیقی شوند و تمام پروسه ارتباط هنرمند با مخاطب را از میان بردارند ، آنها با استفاده از تکنیک های فروش محصولات قدیمی به اینجا رسیده اند، با استفاده از فروش محصولات پر بازدید و از طریق همین راه به حیات خود ادامه می دهند، برای همین من با آنها موافق نیستم ! به خاطر اینکه این پلتفرم ها به آینده موسیقی تبدیل شده اند و این موضوع باعث می شود من فکر کنم اصلا آینده ای برای موسیقی وجود خواهد داشت؟.”

 

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید