صندلی الکتریکی کوچک نام تابلویی که در میان تجهیزات کنسرت برای 40 سال پنهان بود !

آلیس کوپر ستاره موسیقی راک تابلوی صندلی الکتریکی کوچک اندی وارهول را بعد از چهل سال پیدا کرد و ممکن است این تابلو میلیون ها دلار قیمت داشته باشد. این تابلو که رول شده و داخل یک لوله قرار داشته برای 40 سال فراموش شده بوده است.

تابلوی صندلی الکتریکی کوچک اندی وارهول یک اثر چاپ سیلک اسکرین قرمزرنگ است که در مجموعه مرگ و فاجعه وارهول دسته‌بندی می‌شود. این اثر هرگز بر روی فریم و یا قاب قرار نگرفته است. و در قفسه حاوی وسایل برگزاری تور و کنسرت‌های کوپر قرار داشته است.

شپ گوردون مدیر برنامه و و دوست قدیمی آلیس کوپر میگوید : سال 1972 بود و آلیس کوپر به همراه نامزد خود سیدنی لانگ به نیویورک نقل مکان کرده بودند در همان سال بود که کوپر و وارهول با هم دوست شدند و شروع به وقت گذرانی با هم کردند. اندی به دیدن کنسرت آلیس آمد آن زمان ها آلیس در کنسرتش از صندلی الکتریکی استفاده می کرد شبیه همان چیزی که در نقاشی است.

آلیس کوپر تابلوی صندلی الکتریکی کوچک اندی وارهول
اندی وارهول و آلیس کوپر 1972

شپ میگوید روزی سیدنی لانگ از من خواست تا این اثر وارهول را به قیمت 2500 دلار برای تولد کوپر بخرم و به  او هدیه دهیم و از آن زمان تا به امروز خبری از این نقاشی نبود. تا یک شب من به همراه دوستانم شام می خوردیم که یکی از آنها تاجر آثار هنری بود و داشت تعریف می کرد که یکی از آثار وارهول به قیمت میلیونی به فروش رسیده همان موقع بود که به آلیس زنگ زدم و گفتم آیا آن تابلو را هنوز داری و او در جواب گفت فک نکنم!

در نتیجه من پیش آلیس رفتم و با هم دنبال نقاشی گشتیم و به طور غیر منتظره ای این تابلو را که رول شده بود در میان قفسه تجهیزات کنسرت او در یک لوله پیدا کردیم !

گوردون ادامه داد: این نقاشی، تابلوی صندلی الکتریکی کوچک اندی وارهول در دهه ۱۹۷۰ ارزش چندانی نداشت. آن زمان اندی وارهول هنوز مشهور نشده بود. باید قیافه آلیس را وقتی کارشناس هنری متخصص آثار وارهول Richard Polsky’s  اصالت این کار را تایید کرد، می‌دیدید؛ فکش به زمین افتاد، به من نگاه کرد و گفت: جدی؟! این مال منه!

در ادامه بخوانید : حراج سلفی اندی وارهول به قیمت ۷ میلیون پوند !