15 سال پیش در 23 اکتبر سال 2001 استیو جابز بر روی صحنه ایستاد و اولین IPOD جهان را معرفی کرد از آن زمان به بعد آپیاد نحوه گوش کردن و خرید موسیقی را برای همیشه تغییر داد و توانست میلیون ها نسخه در سراسر جهان بفروشد همچنین فضای مناسب برای  حضور محصولات بعدی اپل از جمله آیفون و آیپد را محیا کرد.

در حالی که تولید مدل کلاسیک این محصول دو سال است که متوقف شده و سایر مدل های باقی مانده از این خط تولید از لحاظ استراتژی اپل کمتر مورد اهمیت قرار دارند نمی توان حضور این محصول و تاثیرش بر دنیای موسیقی را فراموش کرد به همین دلیل به بررسی تاریخ پر فروش ترین پخش کننده موسیقی دنیا می پردازیم .

آیپاد نسل آول  سال 2001

 

همه چیز از اینجا آغاز شد سال 2001 اولین نسل آیپاد با 5 گیگا بایت حافظه داخلی کابل فایر وایر برای سینک و کلید چرخشی غیر لمسی که در مدل های بعدی این کلید لمسی شد.

آیپاد نسل سوم سال 2003

 

اولین بروزرسانی اساسی برای ipod صورت گرفت و اپل جدی ترین و اصلی ترین قدم خود برای تولید کلید های لمسی را آغاز کرد در این مدل دکمه های کنترل مدیا به بالای کلید چرخشی انتقال یافت همچنین در این مدل اولین نسل کانکتور 30 پین معرفی شد که تا سال 2012 اپل از این کانکتور استفاده میکرد.

آیپاد مینی  سال 2004

 

این ایپاد مدل کوچکتر و نازکتر آیپاد با حافظه کمتر بود 4-6 گیگ بود و در رنگ ها مختلف عرضه شد همچنین این مدل اولین مدلی بود که کلید های مدیا بروی کلید چرخشی آمد و این طراحی برای نسل های بعد نیز ماندگار شد.


همچنین بخوانید»

اپل تولید آیپاد شافل و آیپاد نانو را متوقف می کند !

آشنایی با اپل آرکید ، سرویس گیمینگ اپل!

بهترین ایربادزهای سال 2020 ؛ از گلکسی بادز پلاس تا آنکر ساندکور لیبرتی


آیپاد نسل چهارم سال 2004

نسل چهارم آیپاد احتمالا مدلی است که وقتی با اکثر مردم راجب آیپاد صحبت می کنید در ذهن خود آن را تصور می کنند پلاستیک سفید جذاب با دکمه های خاکستری که در دو رنگ سفید و مشکی موجود بود.

آیپاد u2 ادیشن سال 2004

 

اپل در سال 2004 طبق قرارداد تبلیغاتی که مابین آنها و بند معروف u2 صورت گرفت نسخه های مختلف از آیپاد نسل 4 با امضای هک شده این بند در پشت محصول را تولید کرد همچنین برای آولین بار با این مدل آیپاد با صفحه نمایش رنگی تولید شد.

آیپاد شافل نسل اول سال 2005

 

شافل اولین نسل از آیپاد بود که از فلش مموری استفاده می کرد و طراحی آن نیز کاملا شبیه یک فلش درایو بود این مدل نمایشگر نداشت این محصول با قیمت پایین نقش موفقی در فروش خط تولید آیپاد داشت .

آیپاد نانو نسل اول سال 2005

 

آیپاد مینی کوچک بود اما آیپاد نانو به طور باور نکردنی نازک به نظر می رسید و قطر آن تنها 0.3 اینچ بود این مدل در رنگ های مشکی و سفید عرضه می شد.

آیپاد نسل پنچم سال 2005

نسل بنچم آیپاد بدنه پهن تر و کلفتری داشت و برای دیدن کلیپ، ویدیو موزیک و حتی فیلم طراحی شده بود.این مدل نیز در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می شد.

آیپاد تاچ نسل اول سال 2007

آیپاد تاچ چند ماه بعد از انتشار اولین نسل آیفون منتشر شد و تجربه استفاده از سیستم عامل ios را به کاربران آیپاد میداد.

آیپاد کلاسیک سال 2007

آخرین مدل تولید شده از خانواده آیپاد این مدل است که از لحاظ نرم افزار طراحی و سخت افزار بروزرسانی شده بود دارای ظرفیت حافظه 160 گیگابایت بود که بالاترین ظرفیت حافظه محصولات آیپاد و جهان را داشت بدنه پلاستیکی قاب جلو نیز با آلمینیوم تعویض شده بود .این محصول در سال 2014 توقف تولید شد .

آیپاد نانو نسل پنجم سال 2009

آیپاد با برند نانو فرم های مختلفی از ساختار و بروزرسانی ها را انجام داد از ساختار پهن و کوتاه نسل سوم تا دیزاین کشیده نسل چهرم سرانجام اپل با اضافه کردن دوربین و اسپیکر به این برند نسل پنچم را منتشر کرد.

آیپاد تاچ نسل چهارم سال 2010

اپل در نسل های دوم و سوم آیپاد تاچ به تقویت سخت افزار پرداخت اما در نسل 4 طراحی به طرز چشم گیری ارتقا پیدا کرد همچنین دو دوربین به این مدل برای ساپورت فیس تایم اضافه شد به همراه نمایشگر رتینا

آیپاد شافل نسل چهارم 2010

بعد از نسل سوم این آِیپاد که بسیار ظاهر عجیبی داشت یک قطعه کوچک مستطیلی بدون کلید اپل کنترل ها را بروی هدفون منتقل کرده بود اپل دوباره به طراحی نسل دوم برگشت و در نسل چهارم آیپادی بر اساس آیپاد نسل دوم تولید کرد.این آیپاد در رنگ های مختلف تولید شد.

آیپاد نانو نسل هفتم سال 2012

این آیپاد مدل دوباره بازسازی شده آیپاد تاچ نسل اول است با این تفاوت که بسیاری از ویژگی های ios را ندارد.

آیپاد تاچ نسل پنچم سال 2015

نسل پنجم آیپاد تاچ از طراحی و جنس بدنه جدید برخوردار شد و از لحاظ سخت افزار بسیار قدرتمند است و از چیپست iPhone 6’s A8 بهره می برد.این مدل در رنگ های مختلف عرضه می شود.