رهایی از چربی زیر شکم با 5 حرکت ورزشی!

 چربی زیر شکم یکی از مناطقی در بدن است که زنان و مردان برای از بین بردن آن تلاش زیادی می کنند. دلایل از بین نرفتن چربی های شکم بسیارند. مهم نیست که چقدر تمرین می کنید چربی های ناحیه زیر شکم به سختی به عضله تبدیل می شوند. تقویت و صاف کردن شکم بسیار دشوار است، زیرا بیشترین حجم چربی در بدن در شکم تجمع می یابد.

از آن جاییکه استروژن در تجمع ذخایر چربی نقش بیشتری دارد. تجمع چربی در شکم در زنان بیشتر است. اگر شما بتوانید از چربی های ناحیه شکم رها شوید، نه تنها از لحاظ زیبایی برای شما مفید است بلکه از نظر سلامتی نیز تاثیر زیادی دارد و از مشکلاتی از قبیل کمر درد جلوگیری می کند. 

مرتبط: با روش های از بین بردن چربی های ناحیه تناسلی آشنا شوید 

اما چگونه چربی زیر شکم را از بین ببریم؟

شاید داشتن سیکس پک برای شما فقط یک آرزوست، اما اصلا اینطور فکر نکنید. حتی اگر می خواهید فقط از شر چربی زیرشکم تان خلاص شوید، هدف اصلی شما باید از بین رفتن چربی های کل شکم باشد. غذاهایی برای آب کردن چربی شکم وجود دارند که می توانید از آنها کمک بگیرید، همچنین علاوه بر این 5 حرکت ورزشی، حرکات مخصوص ناحیه های دیگر شکم را نیز انجام دهید، تا هر چه سریعتر به هدف خود برسید و بتوانید چربی های ناحیه شکم را از بین ببرید. قبل از انجام این حرکات بدنتان را گرم کنید، پیشنهاد ما این است که طناب بزنید تا عضلاتتان برای تمرین آماده شوند. ۲۰ بار و هر بار ۶۰ ثانیه طناب بزنید.


 1-کرانچ بر عکس (Reverse Crunch)

به پشت دراز بکشید و پاهایتان را بالا نگه دارید و دقت کنید که زاویه زانوهایتان ۹۰ درجه باشد. دست ها طرفین بدن ثابت هستند. پاهایتان را با همان زاویه بالا بیاورید تا زانوها در امتداد چانه قرار بگیرند. اگر این حرکت را درست انجام دهید به عضلات شکم فشار می آید و شما کاملا  آن را احساس می کنید.


2-کرانچ قیچی (Scissors Crunch)

5 مورد از بهترین حرکات ورزشی برای از بین بردن چربی زیر شکم

به پشت دراز بکشید و پاهایتان را با اختلاف کمی از سطح زمین نگه دارید و دقت کنید که پاهایتان با زمین فاصله داشته باشد. دست ها طرفین بدن ثابت هستند. سپس پای راست خود را بالا بیارید و دقت کنید که زانو های شما خم نشود. سپس پای راست خود را پایید بیاورید و پای چپ خود را بالا ببرید. این حرکت را برای هر پا 12-15 بار انجام دهید.


همچنین بخوانید: بهترین تمرینات ورزشی برای از بین بردن چربی زیر بغل و پشت


3-حرکت کوه نوردی (mountain climber )

این حرکت باعث بالا رفتن ضربان قلب شما می شود و در نتیجه باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش چربی های پاها و شکم می گردد. اگر این حرکت ورزشی را تا به حال انجام نداده اید سعی کنید ابتدا با تعداد دفعات کم آن را انجام دهید. در مرحله اول به حالت شنا قرار بگیرید. پای راست خود را از زمین بلند و جمع کرده و سپس به دست راست خود نزدیک کنید. سپس با پای دیگر خود به ادامه حرکت بپردازید این حرکت را برای هر پا 12-15 انجام دهید.


4-کرانچ ضربدری یا دوچرخه ( Bicycle Crunches)

5 مورد از بهترین حرکات ورزشی برای از بین بردن چربی زیر شکم

دراز بکشید، دست هایتان را از آرنج ۹۰ درجه خم کنید، به سقف نگاه کنید تا گردنتان آسیب نبیند، از ناحیه شکم بالا بیایید و آرنج یک دست و زانوی پای مخالف را به هم نزدیک کنید و دوباره به حالت اول برگردید و دراز شوید.


5-پلانک عنکبوتی (spider plank)

به روی شکم دراز بکشید و با آرنج ها و پنجه های پایتان سعی کنید بدنتان را از زمین بالا نگه دارید یعنی بین بدنتان و سطح زمین فاصله ایجاد کنید. در ۳ ست ۴۵ ثانیه ای پاهایتان را با زانوی خم از طرفین با یک حرکت چرخشی از لگن خم کنید و تا قسمت بالای بدنتان نزدیک کنید.

شما با انجام تمرینات ورزشی بالا و تکرار مداوم آن ها می توانید به اندام ایده آل خود دست پیدا کنید. از سوی دیگر داشتن تغذیه سالم و خواب کافی نیز تاثیر بسزایی در رسیدن به اندام ایده آل شما را داراست.

در ادامه بخوانید: 8 روش آسان برای رهایی از چربی شکم که واقعا موثرند!