ورود هوش مصنوعی به دنیای محصولات زیبایی

استارت آپ آرایشی/ بهداشتی Proven از هوش مصنوعی برای تشخیص پوست و بهترین روش های مراقبت از پوست بر اساس نوع و نیاز پوست افراد استفاده می کند و تمام محصولات آرایشی/ بهداشتی پیشنهادی در این کمپانی ساخته میشود.

Amy Yuan یکی از بنیان گذاران استارت آپ Proven، از پس زمینه فیزیک محاسباتی خود برای ساخت یک موتور AI استفاده کرده است. بنا به گزارش  TechCrunch  این موتور هوشمند می تواند 8 میلیون نقد و بررسی، 20 هزار مواد و 100 هزار محصول را با استفاده از الگوریتمهای تشخیص تقلب، برای رد کردن بررسی های جعلی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. با دسترسی به مقدار زیادی از داده ها، دستگاه می تواند ترندها و الگوهای عمومی برای تشخیص بهترین محصول با توجه به  نوع پوستتان را پیشنهاد دهد.

Proven با استفاده از تست های مختلف سوالاتی را از شما می پرسد مثلا کجا زندگی می کنید، پوست شما خشک است یا چرب، بدون چه محصولات آرایشی و بهداشتی نمی توانید زندگی کنید و در آخر سر اطلاعات شما دسته بندی می شود، نوع پوست تان دسته بندی می شود و هوش مصنوعی با توجه به این داده ها محصولات کاستوم PROVEN را به شما پیشنهاد می دهد. محصولاتی نظیر تونر و سروم. برای استفاده از این سرویس شما باید هر دو ماه یک بار مبلغ 120 دلار را برای عضویت بپردازید. به نظر می رسد این استارت آپ با توجه به اینکه زنان بیشترین مصرف کنندگان صنف آرایشی بهداشتی هستند هدفش را بر روی محصولات زیبایی زنانه گذاشته اما مردان نیز می توانند از این ویژگی برای بدست آوردن محصولات مناسب استفاده کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص پوست و بهترین محصولات آرایشی/ بهداشتی

Proven اولین شرکتی نیست که با استفاده از داده های بزرگ برای پشتیبانی و استراتژی فروش محصولات خود اقدام می کند. HelloAva در سال گذشته یک Chatbot را راه اندازی کرد که محصولات مراقبت از پوستی که حاوی مواد ایمن تر هستند را به شما پیشنهاد می داد. شرکت Function of Beauty، همچنین از الگوریتمی برای ساخت شامپو های سفارشی و تهویه مطبوع استفاده می کند. Function of Beauty ادعا نمی کند که از یادگیری عمیق و یادگیری ماشینی مانند Proven استفاده میکند، اما دارای یک کوییز مفصل و محصولات تولیدی داخلی است.

مراقبت از پوست می تواند حتی سخت تر از مراقبت از مو باشد. صنایع مراقبت از پوست با طیف وسیعی از محصولات پر شده است و پوست هر فرد دارای شرایطی متفاوت مانند اگزما و آکنه است. به طور مشخص، کوییز های Proven سوالاتی در این بازه از شما نمی پرسد. AI ممکن است برای شیمیدان های proven مفید باشد تا بهترین فرمول برای مشکلات پوستی را برایشان بیابد، اما در پایان این ویژگی هنوز قدرت کافی را برای استفاده شخصی کاربر ندارد.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید