اصغر فرهادی ، کارگردان موفق کشورمان ، حماسه ای دیگر آفرید .

 

اصغر فرهادی ، کارگردان موفق ، با خلق هنرنمایی جدید خود ، یعنی فیلم فروشنده ، با نقش آفرینی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی ، توانست برای باری دیگر باعث افتخار ملت ایران شود .

این فیلم در جشنواره اسکار که به تازگی برگزار شد ، توانست در شاخه ی بهترین فیلم غیر انگلیسی از سایر رقبای خود مانند فیلم خدایان ( محصول فرانسه و قطر )، نرودا ( محصول شیلی ، آرژانتین ، فرانسه ، اسپانیا و آمریکا ) ، آن زن ( محصول فرانسه ، آلمان و بلژیک ) وتونی اردمن ( محصول آلمان ،اتریش و رمانی ) پیشی بگیردو برنده ی جایزه ی اسکار شود .

در ادامه بخوانید » اصغر فرهادی، کمال تبریزی و فاطمه معتمد آریا در کن رای دادند + عکس

فیلم فروشنده ، که در سال گذشته ، موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره کن شده بود ، امسال نیز توانست جایگاه خود را در بین نامزد های جشنواره اسکار حفظ کند .

 

 

اصغر فرهادی ، به نشانه ی اعتراض به قانون جدید وضع شده ی ترامپ ، که از ورود اتباع 7 کشور اسلامی به خاک آمریکا جلوگیری میکند ، در مراسم اسکار حضور پیدا نکرد و جایزه ی این فیلم موفق را انوشه انصاری ( مهندس و اولین زن ایرانی فضانورد ایرانی ) به همراه پروفوسور فیروز نادری ( مدیر کل اکتشافات ) ناسا دریافت کردند .

 

اسکار

 

انوشه انصاری به نیابت از کارگردان موفق کشورمان بیانیه ای را از جانب وی در مراسم اسکار بیان نمود . متن این بیانیه به شرح زیر است :

«افتخار بزرگی‌ست که برای دومین بار این جایزه با ارزش را دریافت می‌کنم. از اعضای آکادمی، گروهم در ایران، تهیه‌کننده‌ام «الکساندر ماله‌-گی» و پخش‌کنندگانم «کوهن مدیا» و «آمازون» تشکر می‌کنم. همچنین سپاسگزارم از همبستگی دیگر کاندیداهای بهترین فیلم خارجی.

در ادامه بخوانید » رویاهای دم صبح در میان برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ 

متاسفم که امشب در کنار شما نیستم، من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگر که با قانون غیرانسانی منع ورود مهاجران مورد بی‌احترامی واقع شدند به آمریکا نیامدم.

تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی، باعث ترس می‌شود، ترسی که توجیهی‌ست دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها. جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند.

سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین‌هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه‌هایی که از ملیت‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه‌ همدردی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدردی چیزی‌ست که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.»

 

[aparat id=”LJTbd”]

دامین شزل کارگردان فیلم آمریکایی لالالند(عالم هپروت) نیز از تصمیم اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برای حضور نیافتن در مراسم اعطای جوایز اسکار تقدیر کرده و جلوگیری از حضور فیلمسازان را در این مراسم ، اقدامی ضد هنری توصیف کرد.

شزل 32 ساله و بسیاری از کارگردانان دیگر در سخنان خود به حکم ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور اسلامی پرداختند که جمعه هشتم بهمن ماه توسط ترامپ امضا شد.

 

 

با ماهمراه باشید ….