شاید باورتان نشود اما اصلاح عادات زبانی باعث موفقیت شما می شود !

برای بسیار از افراد موفق شدن همانند یک راز می ماند، رازی پیچیده که دسترسی به پاسخ آن بسیار سخت و دشوار است. اما برای افراد موفق اینگونه نیست آنها دید بسیار متفاوتی نسبت به موفقیت دارند . افراد موفق دارای عاداتی پسندیده هستند که آنها را به سوی موفقیت سوق می دهند و یکی از آنها عادات زبانی با بار مثبت است !!!


در ادامه بخوانید : ۶ راهکار برای تبدیل شدن به یک زن موفق و قدرتمند !


بنا به گفته برنارد راث، استاد مهندسی در دانشگاه استنفورد و مدیر آکادمی موسسه طراحی هسو پلاتنر استنفورد، عادات زبانی به تنهایی می تواند شما را به یک فرد موفق تر تبدیل کند

برای مثال : جمله “من می خواهم به سینما بروم اما کار دارم” در مقابل جمله “من می خواهم به سینما بروم و کارهایی نیز برای انجام دارم” را در نظر بگیرید.

تفاوت را احساس می کنید؟ تعویض کلمه <و> به جای <اما> نحوه برخورد و دسترسی شما به وضعیت را تغییر می دهد. هنگامی که شما از کلمه اما استفاده می کنید یک تضاد (گاهی وقت ها نیز یک دلیل) را بوجود می آورید که اصلا وجود خارجی ندارد.!!! پرفسور راث می گوید : از سوی دیگر، اگر بیان شما به گونه ای باشد که هر دو کار را در برنامه خود قرار دهید، یک قدم به انجام هر دوی آنها نزدیک تر شده اید.

حالا سعی کنید جای کلمه <باید> با <می خواهم> را تعویض کنید. همانطور که راث توضیح می دهد، “این تمرین بسیار مفید است و به افراد کمک می کند تا درک کنند که آنچه در زندگی شان اتفاق می افتد ، حتی چیزهایی که برای آنها ناخوشایند است، درواقع چیزی است که خود آنها انتخاب کرده اند.”

برای مثال گفتن: “من می خواهم امروز به کار بروم، “ به جای ” من باید امروز به کار بروم “ می تواند نگرش شما را نسبت به وظایف پیش رو در طول روز بهبود بخشد.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید