کاربران مک سرانجام می توانند FL را بر روی Macos خود نصب کنند !

کمپانی Image-Line جدیدترین نسخه نرم افزار آهنگسازی / DAW خود اف ال استودیو 20 را منتشر کرد. اولین نسخه از DAW محبوب که بصورت Native از سیستم های مک پشتیبانی می کند. پشتیبانی از مک قرار بود در نسخه قبلی اف ال استودیو 12 (معلوم نیست چرا شماره نسخه از 12 به 20 پریده) در سال 2014 قرار بگیرد اما فقط در مرحله تست کردن قرار گرفت.

Fl Studio 20 به عنوان یک برنامه 64 بیتی بومی برای کاربران macOS 10.11 یا بالاتر ارائه شده و از مک VST و AU plugins پشتیبانی می کند. این نسخه علاوه بر مک بر روی ویندوز نیز قابل اجرا است. همچنین شما می توانید پروژه های ساخته شده بر روی دو پلتفرم را بررسی و تدوین کنید(ویژگی که از سال ها پیش در ابلتون وجود داشت) حتی اگر پلاگین های سوم شخص نصب شده را بر روی سیستم خود نداشته باشید!


همچنین بخوانید : هشدار به کاربران مک ، اپل به زودی پشتیبانی از برنامه های ۳۲ بیتی را متوقف خواهد کرد !


[aparat id=”97Ysz”]

سایر ویژگی های جدید شامل time signatures، قابلیت freez کانال های صوتی و میدی برای کاهش زمان لود CPU، پلی لیست جدید (ارنجمنت) با قابلیت نمایش طرح کامل صوتی، اتوماسیون و pattern clips

FL Studio در سال 1997 به عنوان FruityLoops توسط توسعه دهنده Didier Dambrin، با الگو برداری از Propellerhead’s ReBirth RB-338 درام و Softsynth ساخته و راه اندازی شد. همانطور که اف ال به یک DAW کامل تبدیل شد،مورد علاقه بسیاری از تولید کنندگان رپ و EDM مانند Lex Luger و Avicii قرار گرفت.

اف ال استودیو 20 همین حالا از طریق وب سایت Image-Line قابل دسترسی است. قیمت پایه این DAW از 89 دلار شروع می شود و تا 899 ادامه پیدا می کند، اگر شما بخواهید تمامی اینسترومنت ها و پلاگین های FL را داشته باشید. البته نسخه رایگان نیز برای تست در اختیار کاربران قرار دارد.

همچنین بخوانید