تیم ملی ایران جام جهانی 2018 را با بازی در استادیوم سنت پترزبورگ روسیه و در مقابل تیم ملی مراکش آغاز می کند. این بازی از گروه B و در تاریخ 25 خرداد، ساعت 19:30 به وقت ایران برگزار می شود.

استادیوم سن پترزبورگ ، میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018  یکی از اصلی ترین استادیوم های برگزاری جام جهانی فوتبال 2018، جایی که بهترین بازیکن های فوتبال برای مقام قهرمانی جهان با یکدیگر مسابقه می دهند، استادیوم سن پترزبورگ است. ممکن است شما در طی بازی ها این استادیوم را با عنوان های دیگری مانند ورزشگاه زینت آرنا (Zeint Arena)، کرستوفسکی (Kretovsky) و یا پیتر آرنا (Piter Arena) از زبان گزارشگران خبری ما بشنوید که بازی با اطلاعات را دوست دارند.

بررسی استادیوم سن پترزبورگ ، میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018


همچنین بخوانید : بررسی بهترین و بدترین پیراهن های تیم های جام جهانی ۲۰۱۸


بررسی استادیوم سن پترزبورگ ، میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018

استادیوم سن پترزبورگ (سنت پترزبورگ) در شهر سن پیترزبورگ قرار دارد و استادیوم تازه ای از باشگاه Zeint است. این ورزشگاه در دومین شهر بزرگ روسیه ساخته شده که از پرجمعیت ترین شهرهای اروپا است.

  • 7 بازی در این استادیوم برگزار می شود.
  • این ورزشگاه سال گذشته یکی از سالن های اصلی برای جام کنفدراسیون فیفا بود.

ساخت این استادیوم بیش از 10 سال طول کشیده است که علت آن تغییر حامی مالی آن بوده است. هزینه کلی ساخت این استادیوم بیش از یک میلیارد دلار بوده و هم اکنون یکی از گران ترین استادیوم های جهان است.

بررسی استادیوم سن پترزبورگ ، میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018

معمار مشهور ژاپنی “کیشو کوروکاوا” مناقصه طراحی ساخت این استادیوم را بدست آورد.

این ورزشگاه توسط شرکت معماری ژاپنی Kisho Kurokawa طراحی شده است. این استادیوم به شکل یک سفینه فضایی است. ظرفیت این ورزشگاه برای بازی های لیگ حدودا 56 هزار نفر است اما برای جام جهانی به 68 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

از جذابیت های طراحی این استادیوم نمای بیرونی آن است که شبیه به یک سفینه فضایی یا بشقاپ پرنده است.

بررسی استادیوم سن پترزبورگ ، میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018

از دیگر امتیازات این استادیوم ثابت نگهداشتن دمای 20+ درجه درون ورزشگاه در تمام طول سال است.

بررسی استادیوم سن پترزبورگ ، میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018

این استادیوم یکی از ورزشگاه های بازی های جام جهانی 2018 در روسیه است که میزبان چهار بازی اول گروه ها، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و مسابقه رده بندی (جایگاه سومی) است.

چگونه می توانید به ورزشگاه سن پترزبورگ بروید

استادیوم سن پترزبورگ در غرب جزیره Krestovsky و در شمال غربی سن پترزبورگ واقع شده است که از سه طرف به دریای بالتیک می رسد. فاصله تقریبی این استادیوم تا میدان کاخ در مرکز شهر سن پترزبورگ حدودا 7.5 کیلومتر است.

همراه با ساخت و ساز ورزشگاه، زیرساخت های حمل و نقل نیز در منطقه افزایش یافت. از اواخر سال جاری ایستگاه مترو Novokrestovsky برای سرویس دادن به جزیره ساخته شده است. همچنین سال گذشته، پلی برای اتصال جزیره کرستوفسکی به ساحل جنوبی ناحیه Primorsky ساخته شد.

نزدیک ترین ایستگاه مترو، ایستگاه ” جزیره کرستوفسکی”  (Krestovsky Ostrov) است که در خط 5 مترو(بنفش رنگ) است و از خیابان مرکزی سن پترزبورگ عبور می کند. شما می توانید از این ایستگاه تا ورزشگاه سن پترزبورگ را به مدت 25 دقیقه پیاده روی کنید و از پارک Maritime Victory بگذرید. همچنین می توانید از اتوبوس شماره 10 از مرکز سن پترزبورگ و با اتوبوس شماره 25 از قسمت های شمالی شهر خود را به نزدیکی ورزشگاه برسانید و مجددا با کمی پیاده روی به مقصد خود برسید.