نه تبلیغات و نه پرداخت درون برنامه ای ، رایگان به معنای واقعی !!!

اپلیکیشن آهنگسازی AudioKit Synth One ، سینتی سایزر منبع باز برای آیپد که بصورت رایگان قابل دسترس است! Synth One که متیو فچر (توسعه دهنده) آن را “بزرگترین برنامه موسیقی متن باز رایگان برای iOS در تاریخ” توصیف میکند، این اپ یک سینت پلی فونیک حرفه ای است که در طول چندین سال توسط تیمی متشکل از  100 داوطلب طراحی و تولید شده است!!!

اپلیکیشن آهنگسازی AudioKit Synth One یک ابزار رایگان است و بسیاری از داوطلبان درگیر در پروژه ، طراحان حرفه ای صدا و تکنسین هایی هستند که با هنرمندانی مانند Neon Trees، Rihanna، M83 و شرکت های نرم افزاری مانند Valhalla DSP کار کرده اند. این اپلیکیشن، با ابزارهای صوتی مسیریابی Audiobus 3 و Inter-app Audio کار می کند، بنابراین شما می توانید صداها را به برنامه های دیگر مانند Cubase و GarageBand بیفزایید، اما تیم توسعه دهنده می گوید که قصد دارد تا پشتیبانی از AUv3 و Ableton Link را در ادامه به این سینت قدرتمند اضافه کند.


همچنین بخوانید

در ویدیویی منتشر شده راجع به دلایل ساخت یک سینت منبع باز رایگان، Fecher می گوید: ” میلیون ها نفر از مردم دنیا که صاحب آیپد هستند، حتی نمی توانند پنج یا 10 دلار برای یک برنامه موسیقی هزینه کنند. میلیون ها نفر از مدارس و سایر سازمان های خیریه آیپدهای های رایگان دریافت می کنند. بسیاری از آنها کارت های اعتباری نیز ندارند ، در نتیجه حتی برنامه های 99 سنتی خارج از دسترس آنهاست!”

 

Synth One با بیش از 300 صدای پیش فرض (preset)، دارای پنج اسیلاتور (FM ، mod wheel، نویز، و دو اسیلاتور دیجیتال کنترل)، دو LFO قابل تخصیص (برنامه ریزی)، انولوپ ASDR قابل لمس برای آمپ و فیلتر، مونو glide و legato، فیلتر بالا گذر و میان گذر و … است. همچنین می توانید این اپلیکیشن را به یک میدی کنترلر متصل کنید. شما می توانید تمام  ویژگی های این سینتی سایزر جذاب را در وب سایت AudioKit بررسی کنید. AudioKit می گوید : در آینده قابلیت MPE / Expression Polyphonic MIDI را به این نرم افزار اضافه خواهد کرد ! در نتیجه امکان استفاده از میدی کنترلی جذابی نظیر Roli Seaboard فراهم می شود.

در ادامه نگاه نزدیک به نحوه کار با این سینت توسط Tim Webb را تماشا کنید.

 

کل این پروژه به زودی در  GitHub در دسترس خواهد بود، البته پس از اینکه AudioKit  برخی از کدهای منبع را پاکسازی کند ، و امیدوارم یک دفترچه راهنمای کاربر نیز داشته باشد. زمانی که کد های این پروژه در دسترس قرار گرفت، دیگر توسعه دهندگان می توانند با استفاده از کد منبع (انجام شده در Swift و C ++) اقدام به ساخت سینت خود کنید و یا به قول یکی از توسعه دهندگان پروژه می توانند آن را به اندروید منتقل کنند.

اپلیکیشن آهنگسازی AudioKit Synth One از همین حالا برای کاربران آیپد بصورت رایگان قابل دانلود است.

 

در ادامه بخوانید