AFC در توییتی گفت: تیم ملی ایران پس از تساوی با پرتغال با افتخار از جام جهانی حذف شد!

با برخی توضیحات کلیدی و تصاویری زیبا و دیدنی از بازی ایران و پرتغال در جام جهانی 2018 با ما همراه باشید. این افتخار نه تنها در تمام وجود همه ی ایران شکل گرفت، بلکه همه ی دنیا به یوزپلنگ های ایران زمین و جنگندگی شان افتخار کردند.

داروی به طور کاملا واضح به نفع تیم پرتغال بود. چرا که یک پنالتی ما گرفته نشد و داوران زحمت ویدیو چک هم به خود ندادند و اگر خطایی که رونالدو مرتکب شده بود را یکی از بازیکنان ما انجام داده بود قطعا و بدون هیچ چون و چرایی اخراج می شد.

در دقیقه ی 45 زمانی که بازیکنان ما برای رفتن به رختکن آماده می شدند، ریکادو کواریشما با ضربه ای انصافا دیدنی دروازه ی ایران را باز کرد.

اتفاق قابل توجه ای که در نیمه ی دوم رخ داد پنالتی بود که به نفع پرتغال گرفته شد و علیرضا بیرانوند ضربه ی کریستیانو رونالدو را مهار کرد و لحظه ای به یادماندنی و دل نشین را برای ایرانیان ثبت کرد. به هرحال در دقیقه ی 93،  با ضربه ی پنالتی کریم انصاری فرد، پرتغالی ها نتوانستند پیروز میدان شوند. مهدی طارمی هم فرصتی باور نکردنی را در لحظات پایانی از دست داد که می توانست ما را به مرحله ی بعد ببرد، اما شانس با ما یار نبود. رونالدو هم علی رغم تلاش زیادی که کرد به لطف خط دفاعی و دروازه بان قدرتمند ما نتوانست دروازه ی ایران را باز کند.

فاکس اسپورت هم از این دلاور مردان تشکر می کند و می نویسد: عجب داستانی! از ایران و مراکش برای هیجان انگیزتر کردن گروه دوم جام جهانی، طوری که هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کرد، متشکریم.

ما در گروهی که قهرمان جهان و قهرمان اروپا حضور داشتند، موفق به کسب چهار امتیاز شدیم، با وجود اینکه بازی تدارکاتی برای ما برگزار نشد، لباس بازیکنان ما از لباس های قدیمی و منسوخ شده ی آدیداس در این جام بود، کمپانی نایک ما را تحریم کرد و به طور کل با همه ی تحریم هایی که متحمل آن بودیم و هستیم.

فیفا در اینستاگرام خود عکسی از لحظه ی خوشحالی کریم انصاری فرد بعد از گل منتشر کرد و نوشت: شما به جام جهانی مهارت، تعصب و رنگ بخشیدید. امشب شب شما نبود.شما طرفدارانتان را سربلند کردید، دلمان برایتان تنگ خواهد شد!

مردم ما به این جوانمردی و تا پای جان دویدن های میلاد محمدی، دفاع های جانانه ی رامین رضاییان و وحید امیری و… افتخار می کند. اگر بخواهیم از همه ی تیم ملی تک به تک تشکر کنیم متنی بسیار طولانی می طلبد. اما همه ی ما یک تشکر جانانه و از اعماق وجود از علیرضا بیرانوند این شیرمرد کرد داریم. همان طور که او هرگز شب هایی که در میدان آزادی می خوابید را فراموش نمی کند، ما هم آن لحظه که ضربه ی پنالتی رونالدو را گرفت را فراموش نخواهیم کرد.

با اینکه تیم ملی از این رقابت ها حذف شد اما تا اینجا با 149 دفع توپ، تکل و نجات دروازه بهترین تیم جام جهانی 2018 در نمایش دفاعی به شمار می رود.

خواهشی که از همه ی شما عزیزان دارم، این است که لطفا از گله گی و فحاشی به بعضی از بازیکنان در صفحات مجازی دست بردارید. همه ی بچه ها تا پای جان تلاش کردند. در لحظات پایان بازی اشک های همه ی بازیکنان را دیدیم، شاید این اشک ها علاوه بر تلخی عدم سعود و حذف شدن، بخاطر این است که می دانند هموطنانشان به صفحه ی اینستاگرام شان هجوم می آورند و قرار است حرفهای خالی از لطف بسیاری را بشنوند. شاید عملکرد بعضی از بازیکنان آنطور که انتظار می رفت نبود، ولی همه ی آنها با جان و دل تلاش کردند و لایق تشکر و احترام اند.

همچنین بخوانید