امروزه سیب زمینی در همه خانه ها پیدا می شود و عضو جدایی ناپذیر از آشپزخانه هاست ولی آیا می دانستید با آن می توانید زیبا شوید ، آیا از فواید آب سیب زمینی اطلاع داری ؟

فواید آب سیب زمینی ؛ آب سیب زمینی تاثیر چشمگیری در زیبایی پوست و موها دارد ولی اما چگونه ؟ آب سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی ویتامین ،مس ،گوگرد ،پتاسیم است و تاثیر مثبتی در تسکین مشکلات پوستی و زیبایی موها دارد

و اما چگونه فواید آب سیب زمینی در زیبایی استفاده کنیم ؟

چگونه آب سیب زمینی را به روش درست خارج کنیم ؟

برای این منظور اول باید تمام سیب زمینی ها را شسته و به قسمت های کوچک تقسیم کنید و آن را رنده کنید وآب آن را بگیرید .

و اما چگونه برای زیبایی پوست از آب سیب زمینی استفاده کنیم ؟

اگر آب سیب زمینی را به طورمنظم استفاده کنیم شاهد تاثیرات باور نکردنی آن در پوست صورت می شویم .بیش ترین فایده ی آب سیب زمینی در از بین بردن لکه ها ی ناشی از آفتاب و سوختگی ها است .علاوه بر آن برای حلقه های تیره زیر  چشم و چروک های ریز دور چشم نیز بسیار مفید است.

1-جلوگیری از پیری پوست با آب سیب زمینی

پیری و چروک شدن پوست یک فر آیند طبیعی است .شما می توانید با استفاده از آب سیب زمینی آن را به تعویق بیاندازید.

مواد لازم :

آب سیب زمینی را با مقداری روغن زیتون مخلوط کرده وبه صورت و نواحی گردن به آرامی بمالید . این ماسک خاصیت مر طوب کنندگی دارد واز خشک شدن ودر نتیجه پیر شدن پوست جلوگیری می کند.

2-روشن شدن پوست با آب سیب زمینی

آب سیب زمینی را با مقداری آب لیمو مخلوط کنید .سیب زمینی و لیمو هر دو تاثیر فوق العاده ای در روشن شدن پوست و لکه های ناشی ازآفتاب را دارند.این مخلوط را بر روی لکه های تیره ی پوست بگذارید و بعداز 10-15 دقیقه بشویید .اگر این کار را به طور مرتب انجام دهید شاهد معجزه ی آن می شوید.

3- تمیز کردن منافذ پوست

در یک لیوان آب 5 قاشق آب سیب زمینی و 1 قاشق کربنات اضافه کنید .و آن را بر روی تمام صورت خود بمالید ومنافذ پوست خود را تمیز کنید.

4-برای درمان ورم چشم:

برای این منظور آب سیب زمینی را با آب خیار به طور مساوی مخلوط کرده و با انگشت دستتان به آرامی به اطراف چشم بزنید و بعد از 15 دقیقه بشویید .آب سیب زمینی و آب خیار. اثر آرام بخش دارند .این دو مواد طبیعی برای تسکین خستگی چشمها و در تسکین تورم موثر است .

استفاده از آب سیب زمینی برای مراقبت از موها

1-برای درخشان شدن موها

مقداری آب سیب زمینی را با مقداری آلوئه ورا مخلوط کرده و برای داشتن موهایی براق به موهایتان بزنید .

مقداری آب سیب زمینی را با سرکه سیب مخلوط کرده و به موها بزنید.

2-برای جلوگیری از ریزش موها

اگر فکر می کنید موهایتان از حد نرمال بیشتر در روز میریزد باید حتما به یک متخصص مراجعه کنید علاوه بر آن می توانید از ترکیب زیر نیز استفاده کنید.

3 عدد  آب سیب زمینیمی توسط ، 1 زرده تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید .این مخلوط را به موهایتان بزنید و 30 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید و شامپو بزنید.

3-افزایش رشد موها

سیب زمینی حاوی ویتامین های گروه B، ویتامین C، روی، نیاسین و آهن، که سبب تغذیه فولیکول های مو و رشد مو می شود.و باعث باز شدن منافذ پوست سر می شود .بسته بودن منافذ پوست سبب شوره می گردد.

نکته : قبل از استفاده از هر کدام از مواد طبیعی تست حساسیت انجام دهید.

 

در ادامه بخوانید : با فواید و تاثیرات پوست میوه ها آشنا شوید !!!