فواید پیاده روی

پیاده روی به مدت 30 دقیقه هنگام صبح می تواند زندگی شما را به کلی تغییر دهد.اما دلیل آن چیست ؟ دیابت ،چاقی ،بیماری های قلبی و غیره تا حدود زیادی به شیوه زندگی شما مربوط است و شما می توانید با پیاده روی هنگام صبح از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کنید.پیاده روی هنگام صبح باعث سلامت قلب ،عضله و استخوان های شما می گردد.از سوی دیگر هوای مطلوب هنگام صبح می تواند برای روحیه شما نیز بسیار مفید باشد و باعث شود که روز خود را با انرژی بیشتری آغاز کنید.

پیاده روی هنگام صبح

تنها چیزی که برای انجام این کار به آن احتیاج دارید ،یک جفت کفش ورزشی است.بر اساس تحقیقات انجام شده 30 دقیقه پیاده روی هنگام صبح معادل 2 ساعت ورزش ژیمناستیک است !

چرا باید صبح ها پیاده روی کنیم ؟

آلودگی هوا در هنگام صبح بسیار کم است.هوای تمیز شامل مقادیر زیادی اکسیژن است.زمانی که اکسیژن را تنفس می کند ،اکسیژن سریعا به سلول ها می رسد و باعث عملکرد بهتر ارگان های بدن می گردد.و بدین ترتیب بدن شما بسیار منظم کار می کند و در مقابل بیماری ها نیز قوی تر است.دومین دلیل آن این است که هنگام صبح هوا پر از یون های منفی است و اکسیژن نیز دارای بار منفی استترکیب اکسیژن و یون های منفی باعث می شود ذهنتان آرام تر و احساس بهتری داشته باشید.همان طور که می دانید میزان اکسیژن در محیط های مانند کنار ساحل و جنگل بسیار بالا است.زیرا این مناطق غنی از یون های منفی هستند.به همین دلیل زمانیکه از مسافرت بازمی گردیم احساس بهتری داریم.سعی کنید پیاده روی هنگاک صبح را جزو عادت های روزانه خود قرار دهید.

پیاده روی هنگام صبح

فواید پیاده روی هنگام صبح

1-ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

همان طور که می دانید دیابت یکی از بیماری های رواج یافته در سال های اخیر است.اما شما با پیاده روی هنگام صبح می توانید متابولیسم بدن خود را کنترل کرده و ریسک ابتلا به دیابت را تا حد زیادی کاهش دهید.بر اسا تحقیقات انجام شده 30 دقیقه پیاده روی هنگام صبح علاوه بر کاهش ریسک ابتلا به دیابت برای بیماران مبتلا به دیابت نیز بسیار مفید است.

2-قلب را قوی می کند.

اگر شما دچار ناراحتی های قلبی هستید ،شاید دویدن فکر خوبی نباشد.اما پیاده روی بهترین گزینه برای شماست.براساس تحقیقات انجام شده 30 دقیقه پیاده روی هنگام صبح باعث تقویت عضلات قلب شما و افزایش گردش خون در بدن می گردد.

3-کاهش وزن

یکی از دلایل اصلی اضافه وزن و چاقی ،بی تحرک بودن است.اگر شما نیز قصد کاهش وزن دارید بهتر است از پیاده روی شروع کنید.این هم باعث بهبود جریان خون رسانی می گردد و هم می تواند زمینه ساز فعالیت های شدید ورزشی باشد.پیاده روی به مدت 30-40 در روز باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه کاهش وزن می گردد.

در ادامه بخوانید :  5عادت اشتباه در هنگام کاهش وزن !

4-ریسک سکته مغزی را کاهش می دهد.

پیاده روی هنگام صبح باعث تقویت قلب و عروق متصل به آن می گردد.افرادی که علاوه بر پیاده روی ،تمرین های دیگر ورزشی نیز انجام می دهند در مقایسه با افراد دیگر که تحرک ندارند کمتر دچار سکته مغزی می شوند.

5-کنترل کلسترول

مقادیر مشخصی از کلسترول برای فراهم آوردن سلامتی و عملکرد سلولی بدن مناسب است.انجام پیاده روی به طور منظم باعث کنترل کلسترول در بدن شما می گردد.

6-مبارزه با افسردگی

از هر 10 انسان یک نفر مبتلا به افسردگی است و این یکی از مشکلات دنیای مدرنیته است.برای جلوگیری از افسردگی سعی کنید از خانه خارج شوید و بهترین آن پیاده روی هنگام صبح است.بیماران مبتلا به افسردگی در طول روز باید حداقل 30-40 دقیه پیاده روی انجام دهند این امر به بهبودی آن ها کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه بخوانید :راههای خلاص شدن از افسردگی چیست ؟

7-با سرطان مبارزه می کند.

کارشناسان ادعا می کنند که اکثر مردم به علت شیوه زندگی ناپایدار و خشن خودبه سرطان مبتلا می شوند.پیاده روی  هنگام صبح  ایمنی و نفس تازه ای به شما می دهد.از سوی دیگر خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می دهد.

همچنین بخوانید :فلفل قرمز بزرگترین دشمن سرطان !!!

8-عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

انجام تمرینات منظمی مانند پیاده روی و ورزش باعث تقویت حافظه و عملکرد مغز می شود.از سوی دیگر باعث جوان ماندن مغز شما می گردد.زیرا جذب اکسیژن و افزایش گردش خون بسیار برای مغز مفید است.

9-تقویت سیستم ایمنی بدن

همان طور که می دانید پیاده روی باعث افزایش گردش خون در بدن می گردد.این امر باعث تاثیر بسیار مثبت بر روی سیستم ایمنی بدن  است.پیاده روی به مدت 30 دقیقه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و عملکرد بهتر آن می شود.

در ادامه بخوانید : 7 راهکار برای تقویت سیستم ایمنی بدن !

10-باعث کاهش خستگی می گردد

پیاده روی هنگام صبح تا حد زیادی انرژی شما را افزایش می دهد.باعث کاهش خستگی وافزایش انرژی و تقویت روحیه می شود.

11-مبارزه با آلزایمر

کارشناسان معتقدند پیاده روی به مدت 30 دقیقه خطر ابتلا به آلزایمر را تا 54 درصد کاهش می دهد.به همین دلیل توصیه می شود که برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر روزانه حدود 30 دقیقه پیاده روی کنید.

12-پاکسازی ریه

برای پاکسازی ریه و عملکرد بهتر آن توصیه می شود که پیاده روی هنگام صبح را فراموش نکنید و آن را به طور مداوم تکرار کنید.

13-کاهش استرس

همان طور که می دانید استرس تاثیرات بسیار منفی در بدن ایجاد می کند.پیاده روی هنگام صبح تا حدود زیادی استرس را کاهش می دهد و باعث آرامش روح و روان شما می گردد.

در ادامه بخوانید :عطر بدن شریک زندگی تان می تواند استرس شما را کاهش دهد

14-سلامتی پوست و مو

آیا شما نیز دوست دارید پوست و موهایی سالم و زیبا داشته باشید؟ بر اساس گفته کارشناسان انجام هر گونه فعالیت ورزشی که گردش خون در بدن را افزایش دهد باعث بهبود سلامت پوست و مو می گردد.

15-داشتن خوابی راحت

دلایل زیادی برای خواب ناکافی وجود دارد.یکی از راههای  مبارزه با مشکلات خواب ،پیاده روی در طول روز است.به خصوص اگر زندگی شما بسیار بی تحرک باشد.

16-مبارزه با پیری

برای مبارزه با پیری نیاز نیست هزینه های زیادی را بپردازید .تنها با انجام 30 دقیقه پیاده روی در روز می توانید با پیری مبارزه کنید و باعث جوان ماندن سلول و ارگان های بدن شوید.