در ذهن یک قاتل چه می گذرد ؟!!

با بررسی سریال Mindhunter همراه من باشید. سریال Mindhunter جدیدترین ساخته دیوید فینچر کارگردان سرشناس هالیوودی است. فینچر که به ساخت فیلم های سبک جنایی نظیر هفت و زودیاک شهرت دارد در جدیدترین پروژه تلویزیونی خود نیز دست بر روی یک درام جنایی پلیسی گذاشته است. تهیه کنندگی این سریال نیز بر عهده دیوید فینچر و چارلیز ترون بوده.

سریال Mindhunter که فصل اول آن شامل 10 قسمت است روز جمعه 13 اکتبر بصورت کامل بر روی وب سایت نتفلیکس منتشر شد.

سریال Mindhunter داستان دو مامور FBI هولدن فورد و بیل تنچ را روایت می کند که در اواخر دهه 70 میلادی اقدام به مصاحبه با قاتلان سریالی می کنند و بر این عقیده هستند که روانشناسی جنایی و بررسی دلیل قتل ها بسیار مهم است زیرا یک قاتل ذاتا قاتل به دنیا نیامده و هر کسی می تواند بسته به شرایط تبدیل به یک قاتل زنجیره ای شود !


همچنین بخوانید»

بهترین فیلم ها درباره قاتلان سریالی که باید ببینید!

برترین سریال های جنایی که باید ببینید ؛ از هانیبال تا کاراگاه حقیقی!

معرفی سریال American Crime Story / شاهد داستان های جنایی واقعی باشید !!!


این سریال اقتباسی آزاد از کتابی با همین نام نوشته جان داگلاس است هر دو این ماموران فورد و تنچ بر اساس شخصیت های واقعی هستند که به عنوان واحد علمی رفتاری FBI به اعضای اعمال قانون کمک می کردند تا ماهیت جنایت را درک کنند.

بر خلاف فیلم هفت، در این سریال با تیم کارگردانی متشکل از دیوید فینچر و اندرو داگلاس و … سعی شده تا بیشتر از پرداختن به خود جنایت بیشتر به دلیل آن رسیدگی شود. در این سریال احساس درک جنایت وجود دارد ولی همواره دلیل آن یک سوال است.

سریال Mindhunter تقریبا به طور کامل در حول مکالمه ساخته شده است، و تلاش می کند تا با صحبت کردن با قاتلان آنچه را که در ذهن آنها اتفاق می افتد، را درک کند. در این سریال شما جرم و جنایت را بصورت مشخص نمی بینید اما در بازپرسی های صورت گرفته توسط فورد و تنچ شما با شیوه قتل ها و گاهی عکس های آنها برخورد می کنید.

جذابیت Mindhunter اینجاست که سعی نمی کند کامل باشد و یا چیزی را ثابت کند بلکه در عوض سعی می کند به شیوه ای جدید در داستان های جنایی به ریشه های تاریک انسانیت بپردازد بدون آنکه به آن افتخار کند.

سریال شکارچی ذهن شاید مهمترین چیزی که به شما نمایش میدهد این باشد که سعی می کند با تاریکی واقعی درگیر شود و یک ایده را در ذهن شما  قرار می دهد : شما ممکن است حس کنید کسی را به طور کامل می شناسید و در یک لحظه متوجه می شوید که اصلا او را نشناخته اید !!!