هیولای یک چشم !!!

با سلام  خدمت دوستان و رفقای انیمه باز، با بررسی قسمت 10 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re در خدمت شما هستم. شما می تونید بررسی قسمت به قسمت انیمه Tokyo Ghoul: re رو از مجله وارونه بخونید. خب خب بالاخره یک قسمت روان و زیبارو از توکیو غول تماشا کردیم. این قسمت با اینکه درگیری خاصی توش اتفاق نمی افته ، اما اطلاعات مفید و جالبی با روند آروم نمایش داده میشه، احساسات تو این قسمت مجددا به سریال بر می گرده مخصوصا خشم و سردرگمی هایسه ، احساسات عجیب سوکیاما (این اسم در ژاپنی تسوکیاما تلفظ میشه اما در انگلیسی سوکیاما)، و شیرازو …

غول یک چشم بعد از مدت ها حضور کمرنگ در 3 فصل اخیر، بالاخره دست به کار میشه و کم کم نقش خودش رو پر رنگ تر می کنه و با ورودش تاریکی که در فصل های قبل بود رو به دوباره به سریال بر می گردونه!!! که به نظر تو دو قسمت بعدی نقشش مهمتر هم میشه!(گرچه از اولشم مهم بوده، فقط خودش نبوده)

حالات روانی هایسه هم به شدت در حال وخیم شدن هستش و اختلال هویت تجزیه ای (شخصیت چندگانه) بیشتر از پیش اذیتش می کنه، باید دید چه موقعی هایسه به هویت اصلی خودش پی میبره!

خب سرتون رو درد نمیارم و بدون اضافه کاری به بررسی نکات مهم قسمت 10 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re می پردازم.

غول یک چشم چه می خواهد ؟

بررسی قسمت 10 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

اوپنینگ این قسمت با حضور غول یک چشم شروع میشه که به سراغ کانائه(کارن روزوالد) میره که تو درگیری قسمت قبل آسیب دیده، و شروع می کنه به چالش کشیدن وفاداری ماتسومه به خاندان روزوالد و سوکیاما، اما هدفش از اینکار مشخص نیست!

جدا از این مهمترین چیزی که مشخص میشه کاگونه عجیب غول یک چشم هستش که برای اولین بار در 3 فصل به نمایش درمیاد، چه از لحاظ فرم و چه از لحاظ قدرت کاگونه این نیمه غول به شدت عجیب هستش و از طراحی خاصی نیز برخورداره که برای من خیلی عجیب بود.

نکته ای که راجع به کاگونه باید بگم اینکه قدرت کاگونه با توجه به وضعیت ذهنی صاحبش متغیر هستش، هرچی غول از لحاظ ذهنی و روانی در وضعیت بهتری باشه کاگونه قوی تری رو خواهد داشت و به مرور زمان میتونه کاگونش رو تقویت و آپگرید هم بکنه!

شیرازو

همونطور که تو بررسی های قسمت های قبل به این موضوع اشاره کردم، روند معرفی و تمرکز بر روی شخصیت شیرازو داره بیشتر میشه تا جایی که من فک می کنم تو این دو قسمت آخر یا تو نیم فصل بعدی به شدت نقش تاثیرگذاری رو بازی می کنه!

تو این قسمت هدف شیرازو از پیوستن به CCG مشخص میشه نیاز به پول زیاد برای درمان بیماری خواهرش ! که این موضوع اونو مصمم می کنه به  ادامه راه و مبارزه با طغیان احساساتش (گرچه به گفته بازرس مافوقش : هرکاری کنی واقعیت عوض نمیشه، کاری که ما می کنیم گرفتن زندگی هستش!) ، برای همین منظور تصمیم میگره تا سرو وضع خودش رو تغییر بده تا تمرکز بیشتری روی هدفش داشته باشه. 

موضوع جالب که ذهن منو درگیر کرده بیماری عجیبه خواهر شیرازو هستش که سلول های عجیبی به سبک کاگونه از یک چشمش به بیرون درحال رشد هستند!

عملیات نامحسوس / ماسک های گروه کوئینکس

بعد از منتشر شدن ویدیو شکنجه یکی از اعضای خانواده روزوالد توسط کیجیما، همانطور که پیش بینی می کردم ، روزوالد با گروه آئوگیری متحد شدن که دور از انتظار هم نبود، به همین دلیل در جلسه ای که بین اعضای سی سی جی، برگزار میشه هایسه از یوری درخواست می کنه تا به نقشه اون که در قسمت قبل مطرح کرده بود مجوز اجرا بده و یوری هم قبول می کنه!

به همین دلیل گروه کوئینکس با ماسک هایی که توسط اوتا طراحی شده برای دریافت اطلاعات به صورت نامحسوس وارد جامعه غول ها میشن. خب موضوعی که حائز اهمیت هست استفاده هایسه از همون ماسک قبلیه که با پوشیدن اون و رفتن بین غول ها متوجه میشه کانکی بسیار خطرناک بوده به همین دلیل عطش کشف واقعیت، در درونش بیشتر میشه!

موضوعی که من خیلی ازش استقبال نکردم، طراحی ماسک برای گروه بود که به نظر من میتونست بهتر باشه، مخصوصا ماتسوکی که ماسکش کپی ضعیفی از ماسک کانکی بود!

موضوع جالب تو این سکانس استفاده از بیت لنگ یا خارج از ریتم به عنوان موسیقی متن بود که بعد از 9 قسمت استفاده از پیانو، شنیدن بیت اونم لنگ، بسیار جذاب بود و به نظر موسیقی ریتمیک بیشتری به سریال در ادامه اضافه میشه.

هایسه به دنبال واقعیت

بررسی قسمت 10 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

همونطور که تو قسمت های قبلی مشاهده کردین، هایسه برای پی بردن به گذشته خودش تحقیقاتی رو شروع کرده، که به مرور زمان و برگشتن حافظه ش این موضوع جدیت بیشتری به خودش گرفته! مسئله مهمی که تو این قسمت مشخص میشه این که هایسه واقعا نمیدونه کانکی کیه و فرضیه اینکه کانکی کنترل ذهن هایسه رو به دست گرفته و هوشمندانه به نقش بازی کردن مشغوله کاملا اشتباهه !!! اتفاقا کاملا برعکس، هایسه به شدت از لحاظ روانی در مرحله شکننده ای قرار گرفته و به نظرم CCG بزودی شروع به محدود کردن هایسه میکنه!

هایسه تو بررسی پرونده های قدیمی چشمش به اسم بازرس آمون میخوره !!! و ناگهان صدای کانکی رو میشنوه که میگه آمون رو من کشتم !!! بازگشت حافظه هایسه وضعیت ذهنیش رو هر روز وخیم تر میکنه تا جایی که به سراغ سوکیاما میره تا جواب سوال هاش رو پیدا کنه! اما سوکیاما از جواب دادن به اون خودداری میکنه ! (به نظر میرسه سوکیاما بعد از بهبود حالش و دیدن وضعیت وخیم روحی هایسه به این نتیجه رسیده که احساساتش رو نسبت به این آدم باید کنترل کنه چون آدم های مهم دیگه ای هم غیر کانکی وجود دارن که جونشون برای سوکیاما ارزش داره!

پدری در نقش محافظ

بررسی قسمت 10 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

با توجه به روند معرفی شخصیت ها و عدم نمایش بک گراند اونها خیلی از شخصیت های مهم به مرور معرفی شدن و پدر سوکیاما یکی از همون شخصیت هاست، مردی که از حراجی حضورش تو سریال شروع شد و به نظر می رسید که یکی از کارمندا سوکیاما باشه ولی حالا مشخص میشه این آدم پدر سوکیاما و رییس خاندان روزوالد هستش و برای نجات خانواده خودش دست به هر کاری میزنه، اما بعد از فراری دادن سوکیاما و نمایش قدرت و ثروت خانواده روزوالد و تسلیم شدن بدون درگیریش به نظر میرسه این آدم مرموز نقشه خطرناکی رو برای CCG کشیده !!!

شکنجه ماتسومه

بررسی قسمت 10 فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

این قسمت با حمله غول یک چشم شروع میشه و با نمایش سکانسی عجیب از شکنجه کانائه توسط این غول تموم میشه ! چرا کانائه ! چرا الان ! چرا این شکلی و کلی سوال دیگه وجود داره که در ارتباط با غول یک چشم باید از خودمون بپرسیم ولی چیزی که مشخصه اینه که با ورود غول یک چشم داستان از اون حالت طنز خودش داره فاصله میگیره و وارد دوره جدیدی داره میشه که خیلی جدی و تاریکه درست همانند دو فصل قبلی (شاید حتی دارک تر!!!)

روی هم رفته این قسمت یکی از قسمت های خوب این فصل تا به اینجای کار بود، نکته های ریزو درشت زیادی تو این قسمت نمایش داده شد که سعی کردم مهمترین هاشو برای شما بررسی کنم ، دو قسمت دیگه تا پایان نیم فصل اول مونده و امیدوارم تو این دو قسمت شاهد تصاویر و داستان زیبایی باشیم، نیم فصل دوم هم با توجه به اخبار قرار هستش از اکتبر 2018 / مهر و آبان 97 پخش بشه. امیدوارم از این بررسی لذت برده باشین، لطفا شما هم نظرات خودتون رو در ارتباط با این قسمت با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید : بررسی قسمت ۱۱ فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re