معرفی برترین آلبوم های موسیقی ایران به انتخاب مجله وارونه

باز هم با بهترین آلبوم های ماه ایران در خدمتتون هستیم . در بهترین آلبوم های اردیبهشت ماه این بار 4 آلبوم قرار گرفته که در ادامه به معرفی و بررسی آنها می پردازیم !

 

بهترین آلبوم های ماه به انتخاب مجله وارونه

هلهله در باد

هلهله در باد نام دومین آلبوم بدون کلام بهرنگ قدرتی است، او معمولا در هر سبکی آهنگسازی می کند از پاپ گرفته تا موسیقی متن فیلم، آلبوم جدید او شامل 10 ترک است که می توان این آلبوم را در سبک تلفیقی جای داد اگر چه ما در مجله وارونه بیشتر این آلبوم را نزدیک به موسیقی متن فیلم می دانیم.

از ویژگی های این آلبوم استفاده از درام و پرکاشن الکترونیک در کنار سازهایی نظیر دودوک، پیانو و گیتار، دیوان ، ستار، دوتار و … و بهره بردن از آوا بر روی ترک ها می باشد آهنگ سازی این اثر به عهده بهرنگ قدرتی و نوازندگانی نظیر ؛ میثم مروستی،رامبد شیخ لاری و آرش زنگنه او را همراهی کرده اند.

این آلبوم دارای فضای عرفانی است و کمی حال و هوای موسیقی تجربی را دارد.

نام هنرمند :‌ بهرنگ قدرتی

نام آلبوم‌ : هلهله در باد

سبک : تلفیقی

ناشر : بهرنگ قدرتی

از بیپ تونز بگیر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خاطرات گیتار

خاطرات گیتار شامل 12 ترک از آهنگسازانی نظیر ؛ سیلویس لئوپلد وایس، یوهان آنتون لوزی، فرناندو سور، یوکی ایجیرو یوکو، لئو براور می باشد که توسط مهرداد مهدوی بوسیله گیتار اجرا شده است، در ارتباط با این آلبوم باید بگوییم که خاطرات گیتار یک آلبوم امبینت است و حال و هوایی آرامش بخش دارد و نوازندگی آن نیز به خوبی توسط مهرداد مهدوی انجام شده است. ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر اهل موسیقی کلاسیک و آرامش بخش هستید این آلبوم را گوش کنید.

 

نام هنرمند :‌ مهرداد مهدوی

سبک : کلاسیک

ناشر :  طنین هنر باربد

از بیپ تونز بگیر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مفاهیمی میان ستارگان

مفاهیمی میان ستارگان آلبومی از شهرام شجاعی است، با ساختار موسیقی شبیه موسیقی جاز اما با دخل و تصرف های شخصی هنرمند!!! با اینکه این آلبوم ساختار جاز را دنبال می کند اما ملودی ها آکورد ها اقلب حال و هوای شرقی به خود می گیرند  (مخصوصا در قطعه اشک و خاک و آخرین نگاه بر آسمان) و تاثیرات سبک های دیگر نظیر پاپ و بلوز نیز در آن نمایان میشود. در این آلبوم از ساز بندی جاز یعنی پیانو ، کنتر باس ، درام، ترامپت ، فلوت و ساکسیفون استفاده شده ریتم درام ساده بوده و ملودی ها با پیانو فلوت و ساکسیفون اجرا می شوند.آهنگسازی این آلبوم توسط شهرام شجاعی انجام شده و نوازندگی نظیر ؛ سعید نبیی، حمزه یگانه، علی پورنگهبان، امیر شهابی، داوود اریکه، تاده یوسفیان او را همراهی کرده اند.

نام هنرمند :‌ شهرام شجاعی

سبک : جاز

ناشر : استودیو صبا

از بیپ تونز بگیر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اقلیم

اقلیم آلبومی است از گروه مانگ با نمایه های موسیقی ایرانی که با ساز های غربی اجرا شده به گفته اعضای این گروه این آلبوم ” دمیدن روح شرقی در تجربه نوازندگی ساز های غربی است” آنها با تغییر دادن PITCH یا کوک ساز گیتار ملودی های شرقی را در این ساز اجرا کرده اند. ( شاید بهتر بود از همان ساز های ایرانی برای نواختن استفاده می شد!!!)

همان طور که از اسم آلبوم مشخص است، سعی شده که اشاراتی به موسیقی برخی نواحی مختلف ایران بشود.

ساز بندی این آلبوم : گیتار باس ، گیتار اکترونیک و درام در کنار سازهایی نظیر کلارینت و ساکسیفون، دامام، داربوکا، پیانو و… می باشد.

آهنگساز این آلبوم نیما سعیدی است و نوازندگانی نظیر ؛  فرهاد اسدی، بابک مهبایی، مرتضی عابدی، هومن نامداری و … او را همراهی می کنند. سبک این آلبوم ایرانی تلفیقی معرفی شده اما ساختار اصلی این آلبوم بسیار شبیه موسیقی راک است، ملودی ها با گیتار نواخته می شوند و درام نیز کاملا درام موسیقی راک است و حتی حال و هوایی از آثار گروه های راک دهه های اخیر اروپا و آمریکا در این آلبوم دیده می شود، در کل این آلبوم داری ویژگی های موسیقایی خوب است و به شما پیشنهاد می کنیم این آلبوم را گوش کنید.

نام هنرمند :‌  گروه مانگ

سبک : ایرانی تلفیقی

ناشر : گروه مانگ

از بیپ تونز بگیر

 

در ادامه بخوانید : برترین آلبوم‌های موسیقی سال ۱۳۹۵ به انتخاب مجله وارونه