والدین محترم از گوشی و تبلت ها برای آموزش استفاده کنید !!!

چیزی که مدت زیادی هست منو آزار میده، اینکه می بینم والدین زیادی برای اینکه بچشون رو سرگرم کنن یک موبایل یا تبلت در اختیار بچه قرار دادن !!! با کلی برنامه که نه بازه سنی برنامه رو مطالعه کردن نه اینکه حتی میدونن اون برنامه نسب شده چه تاثیری روی کودکشون می گذاره!!!

از این رو با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن گوشی های همراه وظیفه خودم می دونم تا برنامه های کاربردی و آموزشی برای کودکان رو در سری مقالاتی معرفی کنم. این کار رو با معرفی اپلیکیشن های آهنگسازی شروع می کنم و در ادامه برنامه های مختلف رو برای شما والدین محترم معرفی خواهم کرد. چرا که اجتناب از تکنولوژی کاری احمقانه ای به نظر می رسد اما با مطالعه و حوصله می توانیم فرزندانمون رو بوسیله همین تکنولوژی هوشمندتر و خلاق تر بار بیاریم و از تکنولوژی به مفیدترین شکل ممکن بهره ببریم. پس با معرفی بهترین اپلیکیشن های موسیقی و آهنگسازی برای کودکان همراه ما باشید.

 

Kapu Bloom Tunes

بهترین اپلیکیشن های موسیقی و آهنگسازی برای کودکان

این برنامه بدون شک یکی از خلاقانه ترین اپلیکیشن موسیقی و آهنگسازی برای کودکان است !!! ترکیب دو فعالیت که بچه ها خیلی دوست دارند (نقاشی و موسیقی). Kapu Bloom Tunes اجازه می دهد بچه ها جهان را با موسیقی دراماتیک نقاشی کنند. این برنامه شیرین شاید به نظر ساده بیاید و هیچ گزینه ای برای ضبط آهنگ ها یا به اشتراک گذاری آنها وجود ندارد، اما بچه با کارکرد با این برنامه به شدت سرگرم می شوند و در عین حال به صورت عملی با هارمونی رنگ و موسیقی و درک فرکانس های صوتی آشنا می شوند.

بازه سنی : + 4 سال
قیمت : 2 الی 3 دلار

دانلود : برای iOS و Android


Easy Music

بهترین اپلیکیشن های موسیقی و آهنگسازی برای کودکان

برنامه ای بسیار کاربردی برای آموزش مفاهیم تئوری موسیقی به کودکان ، با شخصیت های عروسکی بامزه و انیمیشن های جذاب این برنامه به کودکان شناسایی نوت ها، Pitch فرکانسی، ملودی و هارمونی رو آموزش میدهد. بعد از این که بچه ها با مفاهیم ابتدایی آشنا شدند وقت آهنگ سازی می رسد که برای اینکار بچه ها می توانند بوسیله یک پیانو رنگارنگ باحال درگیر تجربه آهنگسازی شوند.

بازه سنی : +5

قیمت : 4 الی 5 یورو

دانلود : برای iOS و Android


Crayola DJ

بهترین اپلیکیشن های موسیقی و آهنگسازی برای کودکان

اپلیکیشن دیجیینگ بسیار کارآمد برای کودکان که به سادگی میکس آهنگ ها و اسکرچ کردن را به کودکان آموزش میدهد. این برنامه در همکاری با کمپانی مشهور تولید کننده بازی های موبایل  Legacy Games تولید شده است. Crayola DJ از رابط کاربری بسیار جالب با دو دک مجازی بهره می برد و به کودک شما امکان میکس بیش از 100 آهنگ اختصاصی را میدهد.


همچنین بخوانید : بهترین اپلیکیشن های Djing برای اندروید به انتخاب مجله وارونه


این ترک ها به 5 ژانر مختلف نظیر هیپ هاپ، دنس، هالی دی، فیوژن و پاپ تقسیم می شوند و بوسیله کلید مخصوص BPM کودک شما می تواند ژانرهای مختلف را باهم ترکیب کنید. این نرم افزار مینی دی جی برنامه ای بسیار مناسب برای آشنایی کودکتان با تکنیک میکسینگ و نحوه عملکرد دی جی کنترلر ها و BPM است.

بازه سنی : +6

قیمت : 3 الی 4 دلار

دانلود : برای  iOS و Android


Loopimal

بهترین اپلیکیشن های موسیقی و آهنگسازی برای کودکان

این برنامه جذاب سعی می کند با ترکیب موسیقی و کد نویسی کودکان را با دنیای جذاب صدا و انیمیشن آشنا کند. Loopimal، یک برنامه ساختمان داده دیجیتال باحال است که به کودکان کمک می کند با استفاده از بلوک های پیش برنامه ریزی شده لوپ های موسیقی را ایجاد کنند، که هر دو ملودی و انیمیشن می تواند بر روی بیت های مختلف لایه بندی شوند. با استفاده از رابط کاربری ساده، بچه ها می توانند نحوه چیدمان لوپ ها و تکرار بلوک در برخی از توالی ها  را با استفاده از صداهای مختلف و حرکات حیوانات زیبا  از جمله خرس، خوک، هشت پا،  پرنده و یتی یاد بگیرند.

بازه سنی : +4

قیمت : 4 دلار

دانلود : فقط برای  iOS


Toc and Roll

بهترین اپلیکیشن های موسیقی و آهنگسازی برای کودکان

Toc and Roll برنامه ایست که با هدف تشویق کودکان برای نوشتن آهنگ های خود و آشنایی با اصول اولیه آهنگسازی طرای شده است . این برنامه با استفاده از بانک صدا و اینسترومنت های مختلف به بچه ها امکان ساخت آهنگ و اضافه کردن صدای خودشون روی آن را ارائه میدهد. این برنامه درواقع به نوعی همانند GarageBand است با این تفاوت که برای کودکان طراحی شده است..

بازه سنی : پیش دبستانی به بالا

قیمت : 2 یورو

دانلود: برای iOS و Android


 

امیدوارم از معرفی این اپلیکیشن ها لذت برده باشید در بخش بعدی 5 برنامه آهنگسازی دیگر را خدمتان معرفی می کنم لطفا شما نیز برنامه های کاربردی و آموزشی مناسب برای کودکان را با ما درمیان بگذارید.

 

همچنین بخوانید