دویدن فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد که مهمترین آن کاهش حجم چربی در بدن شما است، اما شما می توانید با چند تمرین جایگزین به اندازه دویدن چربی بسوزانید

دویدن برای همه مناسب نیست! شاید کف پای شما صاف باشد و یا دچار مشکل در زانوی خود هستید و یا شاید خاطره بعدی از دویدن دارید… در نتیجه علاقه ای به دویدن ندارید و یا حتی از آن متنفر هم هستید از سویی دیگر نیاز دارید تا حجم چربی بدن خود را کاهش دهید! خوب هیچ نگران نباشید ما بهترین تمرینات چربی سوزی را برای شما معرفی خواهیم کرد.

خوشبختانه خبر خوب برای کسانی که از دویدن فراری هستند این است که تمریناتی را که ما برای شما معرفی می کنیم نیاز به هیچ وسیله و یا مکان خاصی ندارد و در هرجایی قادر به انجام آنها هستید. این تمرینات شامل 5 حرکت است که حتی با وقت کم نیز می توانید آنها را انجام دهید.

1 – اسکات / پرش ستاره ای (squat/star jump)

بهترین تمرینات چربی سوزی

تمرین اول اسکات / پرش ستاره ای است. از حالت ایستاده به حالت اسکات بروید (اسکات با عرض پای زیاد)، سپس از حالت نشسته به سمت بالا بپرید دست ها را به بالا بیاورید و به هم نزدیک کنید و همزمان پاها را از هم دور کنید دقیقا همانند حرکت پروانه. این تمرین یکی از تمرینات قدرتی با کالری سوزی بسیار بالا است.

2 – پلانک جک (plank jacks)

بهترین تمرینات چربی سوزی

در حالت شنا قرار بگیرید ( برای این حرکت هم می توانید روی آرنج خود باشید و هم بر روی کف دست) در حالی که پاهایتان به هم چسبیده است. سپس با یک پرش پاهایتان را از هم باز کنید به طوری که موازی با دستتان باشد. در انجام این حرکت با سفت نگه داشتن کمر از بالا و پایین شدن باسن خود جلوگیری کنید.

3 – لانگز + لگد  عقب (lunges back kick)

بهترین تمرینات چربی سوزی

در حالت دیپ لانگز قرار بگیرید، دست ها را بر روی پهلو قرار داده و از پای جلو برای بلند شدن استفاده کنید. در هنگام بلند شدن از پای پشتی خود استفاده کرده و لگد به سمت عقب بزنید زاویه پای شما 45 درجه باید باشد.. اگر نیاز داشتید از کمک برای حفظ تعادل خود استفاده کنید. این تمرین یکی از بهترین تمرین ها برای شکل و فرم دهی ران و باسن به شمار می رود.


در ادامه بخوانید : ۴ حرکت ساده ورزشی برای رهایی از چربی های ران و باسن در منزل !


4 – Plié Hops

بهترین تمرینات چربی سوزی

این حرکت نیز همانند حرکت اول است با این تفاوت که دستهایتان را در جلو به هم متصل می کنید و سپس پرش را انجام می دهید. برای انجام این حرکت شکم و کمر خود را سفت نگه دارید.

5 – Rolling Like a Ball to Standing

بهترین تمرینات چربی سوزی

بر روی زمین بشینید زانوهایتان را به سمت سینه بکشید و با دست آنها را بگیرد در واقع سعی کنید فرم رول یا توپ را به خود بگیرید. حالا به سمت عقب و بروی کمر و کتف بروید از نیروی گردشی استفاده کنید تا به حالت اول و بر روی پاهای خود برگردید، سپس بطور کامل بلند شود.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید