ورزش در زمان مناسب می تواند عملکرد شما را به طرز حیرت آوری بهتر کند

زمانی که صحبت از ورزش و تناسب اندام می شود، سوالات بسیاری در ذهن ما بوجود می آید. سوالاتی از قبیل: قبل و بعد از ورزش چه بخوریم ؟ چه مدت و به چه مقدار باید ورزش کنیم ؟ و بسیاری سوالات دیگر ! اما مهمترین سوالی که در این زمینه وجود دارد این است که بهترین زمان ورزش در طول روز برای تقویت توانایی مغزی کدام است؟

برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه همراه ما باشید.

دکتر وندی سوزوکی، نویسنده ی کتاب “مغز سالم، زندگی شاد” و استاد مرکز علوم اعصاب دانشگاه نیویورک می گوید که ورزش صبح باعث تقویت توانایی های مغز می شود.

دکتر سوزوکی گفت: “اولین چیزی که انجامش در صبح زود مهم است، تمرینات ورزشی است. زیرا تمام انتقال دهنده های عصبی، تمام عوامل رشد مغزی، در یک زمان و درست قبل از اینکه شما از مغز خود برای یادگیری و یادآوری استفاده کنید، افزایش پیدا می کند.”

البته، اگر برنامه شما مانع از ورزش کردن شما در صبح ها می شود و شما معمولا در ساعات واپسین روز به تمرین می پردازید هیچ نگران نباشید! به گفته کارشناسان زمان ورزش شما مهم نیست، البته تا زمانی که شما آن را به طور منظم انجام دهید. اما با توجه به نظر دکتر سوزوکی، یک تمرین شبانه ممکن است اثرات مثبت کمتری را بر روی بدن شما داشته باشد. چرا؟ چون مغز ما در شب به دقت روز فعالیت نمی کند !

“دکتر سوزوکی می گوید بنابراین، من همیشه به شما توصیه می کنم برای به حداکثر رساندن اثرات مثبت تمرین بر روی تقویت عملکرد مغز،اولین چیزی که در صبح انجام می دهید ورزش باشد ” این تمرینات صبحگاهی می تواند ذهن شما را آماده تر و هوشمند تر کند.

در ادامه دکتر سوزوکی می افزاید اگر امکان فعالیت های ورزشی برای شما وجود ندارد، برای افزایش تقویت فعالیت های مغزی حداقل در هفته 3-4 بار ضربان قلب خود را تا جایی که می توانید بالا ببرید.

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید