استایل زمان نمی شناسد

انتخاب بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی کار سختی است اما ما سعی کردیم تا با دیدگاه خودمان و در نظر گرفتن اصول طراحی 10 تا از بهترین پوسترهای فیلم های علمی تخیلی را برای شما انتخاب کنیم.

مثل همیشه هنر طراحی پوستر یک مسئله پیچیده است و بین نگرش های زیبایی شناختی و تجاری قرار دارد.پوستر یک فیلم باید همیشه خوب و جذاب باشد، اما همچنین از شوی دیگر باید بیننده را متقاعد کند تا پول خود را صرف دیدن بیشتر (فیلم) کند. جدا از آن، هیچ معیار فانتزی دیگری برای این رتبه بندی وجود ندارد. ساده و واضخ بودن: پوستر فیلم باید گیرا و جذاب باشد و پوستر فیلم علمی تخیلی باید مرتبط با عنوانش باشد.

عناوین موجود در این لیست، برگرفته از بهترین آثار علمی تخیلی در تمام دوران است و حتی پوستری مربوط به 90 سال پیش نیز در این لیست حضور دارد.

“استایل زمان نمی شناسد” با این جمله به معرفی این پوستر ها می پردازیم و مثل همیشه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم لطفا شما نیز پوستر مورد علاقه خودتان را به ما معرفی کنید.

1 – (Star Trek: The Motion Picture (1979

بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی

این پوستر نقاشی است توسط Bob Peak طراحی شده است. او برای فیلم های مشهور دیگری نظیر Rollerball و Apocalypse Now طراحی پوستر کرده است. این پوستر یکی از جذابترین پوسترهای فیلم های علمی تخیلی است.

2 – (Alien (1979

بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی

این پوستر با تخمی از یک موجود فضایی در وسط تصویر و شکاف موجود در آن شما را راغب به دیدن فیلم می کند چه چیزی از این تخم شکسته بیرون خواهد آمد سوالی است که ذهن شما را درگیر می کند.

3 – (Moon (2009

بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی

دایره ای مانند سیاره پشت سم راکول یک عنصر طراحی گیرا است. خطوط دوار داخلی دایره نیز این المنت را تبدیل به یک MAZE، کرده یک مارپیچ همانند پازل که خبر از رمز و راز می دهد.

4 – (Metropolis (1927

بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی

این پوستر بدون شک بهترین پوستر طراحی شده در دهه 20 و 30 میلادی است و در واقع می توان آن را نمونه یک اثری دانست که گذر زمان بر روی آن اثری ندارد.

5 – (Blade Runner (1982

بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی

انتخاب تصویر  شان یانگ سیگار به دست در کنار هریسون فورد و فضای فیوچریستیک این پوستر باعث شده تا بتوان آن را یکی از بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی قلمداد کرد.

6 – (The Killer Shrews (1959

بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی

پوستری زیبا و جذاب برای یک فیلم غیر جذاب ! این پوستر با جزئیات دقیق و استفاده از المان و رنگ های جذاب توانسته فضایی عجیب و محصور کننده را بوجود آورد و بیننده را راغب به دنبال کردن ادامه آن کند.

7 – (Prometheus (2012

بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی

این پوستر بی نظیر است. حضور مجسمه غول پیکر در تصویر نشان دهنده داستان فیلم درباره بشریت است که تلاش می کند تا مبدأش را در ستاره ها پیدا کند و با موجودات و قدرت فراتر از درک انسان مواجه شود.

8 – (Akira (1988

بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی

پوستری جذاب همانند انیمیشنش، این پوستر به درستی از المان های طراحی بهره برده است ، تایپوگرافی ، رنگ، پرسپکتیو و …. همه باعث شده تا این پوستر نیز در لیست 10 تا از بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی قرار بگیرد.

9 – 12 Monkeys

بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی

عجیب و غریب ! برای توصیف این پوستر طراحی شده در سال 1995 کفایت میکند. کولاژ چهره بازیگران در عکسی سیاه و سفید و قرار دادن لوگو قرمز رنگ داخل چشم بروس ویلیس باعث شده تا یک پوستر فوق العاده بوجود بیاید.

10 – (Back to the Future (1985

بهترین پوستر های فیلم های علمی تخیلی

اگر چه این تصویر همانند یک عکس است ،اما در واقع یک نقاشی توسط درو استروز است. نقاشی که به درستی مفهوم سفر در زمان را به تصویر می کشد در نتیجه از همین کانسپت برای طراحی پوسترهای قسمت های بعدی این فیلم استفاده شد.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید