بهترین گوشی های 2017

تو این پست قصد دارم تا بهترین گوشی های 2017 رو به انتخاب مجله وارونه برای شما عزیزان معرفی کنم. سال 2017 شاهد انتشار گوشی های قدرتمند و زیبای زیادی بودیم ولی ما سعی کردیم بهترین ها رو از لحاظ نحوه عملکرد سخت افزار و نرم افزار ،طراحی، عملکرد دوربین، مقدار شارژدهی و… برای شما انتخاب کنیم، اما باید بگم که امسال بر خلاف سال های قبل با افزایش ناگهانی قیمت گوشی های هوشمند مواجه بودیم ، که در صدر اونها آیفون 10 با قیمت 1000 دلار حضور داشت و سایر کمپانی ها نیز قیمت های پرچمدار های خودشون رو به همین ترتیب افزایش دادن.

در ادامه به معرفی بهترین گوشی های 2017 میپردازیم، با ما همراه باشید

 

Huawei Mate 10 Pro

بهترین گوشی های 2017 به انتخاب مجله وارونه

هواوی میت 10 پرو که در زمان انتشار به طور کامل در مجله وارونه به معرفی این گوشی پرداختیم ، یکی از بهترین گوشی های امسال هستش و در لیست ما در صدر قرار گرفته، به چند دلیل: اولین و مهمترین دلیل وجود تراشه یا چیپست هوشمند این گوشی هستش، چیپست جدید کایرین ۹۷۰ دارای تکنولوژی NUP یا واحد پردازش عصبی هستش که کمپانی ادعا می کنه این تکنولوژی دارای قابلیت درک و یادگیری بالای ماشینی است!

جدا از این ویژگی، میت پرو دارای صفحه نمایش 5.9 اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۱۶۰ و نسبت تصویر ۱۸.۹ هست. باتری قدرتمند 4000 میلی آمپری، 6 گیگ رم، دو دوربین قدرتمند در پشت (20 مگا پیکسل دوربین اول و دوربین دوم با حسگر مونوکروم 12 مگاپیکسل)، دوربین 8 مگا پیکسلی در جلو برای عکس های سلفی به همراه بدنه از جنس شیشه و طراحی بسیار زیبا و پرمیوم با قابلیت ضد آب و گرد و غبار، باعث شده تا این گوشی یکی از بهترین گوشی های سال 2017 باشه.

Samsung Galaxy Note8

بهترین گوشی های 2017 به انتخاب مجله وارونه

خیلی ها نوت 8 رو بهترین گوشی اندرویدی سال 2017 میدونن البته تا حد زیادی هم حق دارن! سری نوت سامسونگ همیشه یکی از بهترین سری گوشی های تولیدی این کمپانی و در واقع بر خلاف تصور خیلی ها پرچمدار اصلی سامسونگ در بازار هستش.

بعد از اتفاق عجیب غریب سال گذشته و ترکیدن باتری های سری نوت 7، سامسونگ امسال هرچی تو آستین داشت و رو کرد البته با کمی ترس و لرز تو بخش باتری که کمپانی تصمیم گرفت تا از یک باتری با ظرفیت 3300 میلی آمپری به جای 4000 استفاده کنه، در ضمن نوت 8 اولین گوشی سامسونگ هستش که مجهز به دوربین دوگانه است.

خب این گوشی مشخصه های قدرتمند زیادی داره که از اونا می تونیم به سخت افزار قدرتمند به همراه 6 گیگ رم، دوربین دو تایی 12 مگاپیکسلی (با گشودگی لنز 1.7 و 2.4)، وجود جک هدفون (این مسئله خیلی مهمه)، شارژر وایرلس،صفحه نمایش گر 6.3 اینچی با حاشیه های بسیار کم و رزولوشن 1440 *  2960 و نسبت تصویر  18.5.9 ، دوربین جلو 8 مگاپیکسلی، قابلیت ضد آب و ضد گرد غبار و قلم s pen که خیلی ها به همین دلیل این گوشی رو می خرن و کلی امکانات جالب دیگه باعث شده تا گلکسی نوت 8 یکی از بهترین گوشی های 2017 باشه.

 

LG V30

بهترین گوشی های 2017 به انتخاب مجله وارونه

ال جی v 30 رو می تونیم بهترین گوشی 2017 برای هنرمندان و علاقه مندان به مدیا آرت معرفی کنیم! دوربین های دوتایی قدرتمند (16 مگاپیکسل با گشودگی لنز 1.6 + 13 مگاپیکسل با گشودگی لنز 1.9) با کلی افکت حرفه ای و تنظیمات پیش فرض فوق العاده برای عکاسی و فیلمبرداری به همراه دوربین جلو 5 مگاپیکسل، جک هدفون (جک هدفون خیلی مهمه!!!) به همراه ضبط صدا با کیفیت بالای 24/48Khz و بهره بردن از چیپست hi-fi quad dac (پخش موسیقی با بالاترین شفافیت ممکن در بازه های مختلف فرکانسی) به همراه تاییدیه پخش موسیقی با کیفیت بالا از کمپانی بنگ اند اولافسن 

تو بخش عملکرد نرم افزار و سخت افزار این گوشی پرفورمنس بسیار مناسبی رو ارائه میده با داشتن 4 گیگ رم و چیپست Snapdragon 835 شما هیچ لگی رو تجربه نخواهید کرد. تو بخش طراحی، ال جی موفق شده یک گوشی خوش دست با بنه شیشه ای زیبا با کیفیت بسیار بالا رو تولید کنه، پشتیبانی از شارژر وایرلس، نمایشگر 6 اینچی با حاشیه بسیار کم با رزولوشن 1440 * 2880 و نسبت تصویر 18.9 یکی از بهترین نمایشگر های موجود توی بازار هستش.

 

 

Google Pixel 2 XL

بهترین گوشی های 2017 به انتخاب مجله وارونه

سری دوم گوشی های گوگل یعنی پیکسل 2 سرانجام منتشر شد، که ما مدل XL رو به عنوان مدل بهتر نسبت به مدل معمولی پیکسل 2 انتخاب کردیم.البته باید متذکر بشم این دو مدل تنها تو ظرفیت باتری ، نوع و سایز نمایشگر و رنگ با هم تفاوت دارن و در سایر موارد نظیر سخت افزار ، دوربین و غیره دقیقا مثل هم هستند.

ساخت گوگل پیکسل 2 XL بر عهده LG بوده در حالی که مدل کوچکتر بر عهده کمپانی HTC . امسال نیز گوگل قصد استفاده از دو دوربین رو نداشته در نتیجه ای یک دوربین در پشت دستگاه استفاده کرده، همچنین امسال خوشبختانه سری پیکسل مجهز به قابلیت ضد آب و گردو غبار شده و تا عمق 1.5 متر هم کمپانی ادعا داره این گوشی به راحتی می تونه کار کنه.

بریم سراغ معرفی ویژگی های جالب Google Pixel 2 XL : سنسور فشار در لبه های گوشی که با فشار دادن گوشی می تونین فرمان های مختلفی رو اجرا کنین، نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن 1440 * 2880 و نسبت تصویر 18.9 ، دوربین فوق العاده 12.2 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز 1.8 باعث شده تا این گوشی در کنار سایر رقبا با دوربین دوگانه هیچ کمبودی رو احساس نکنه، دوربین جلو نیز 8 مگاپیکسل با گشودگی لنز 2.4 هستش، شارژدهی مناسب باتری به لطف ظرفیت 3520 میلی آمپری، عملکرد فوق العاده نرم افزار بدون تجربه هیچ لگی به لطف چیپست Snapdragon 835 و رم 4 گیگابایتی این گوشی رو در رده بهترین های سال 2017 قرار داده، اسپیکرهای استریو در جلو دستگاه با کیفیت مناسب

 

 

OnePlus 5T

بهترین گوشی های 2017 به انتخاب مجله وارونه

کمپانی وان پلاس امسال پس از انتشار وان پلاس 5 و عملکرد نسبتا ضعیفش در بازار، تصمیم به انتشار گوشی جدیدتر و به روزتری در اواخر سال (این گوشی ماه قبل منتشر شد) 2017 گرفت. وان پلاس 5T تقریبا اکثرا ویژگی های وان پلاس 5 رو به یدک می کشه، درواقع تنها فرق این دو گوشی مربوط به طراحی و استفاده از نمایشگر با حاشیه کم هستش.

از ویژگی های مهم وان پلاس 5T می تونیم به عملکرد رضایت بخش و سریع نرم افزار و سخت افزار اشاره کنیم وجود 6 الی 8 گیگ رم به همراه چیپست Snapdragon 835 ، نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن 1080 * 2160 و نسبت تصویر 18.9

دوربین دوتایی قدرتمند ( 16 مگا پیکسل با گشودگی لنز 1.7 + 20 مگاپیکسل با گشودگی لنز 2.6) به همراه دوربین جلو 16 مگاپیکسل با گشودگی لنز 2، عملکرد نسبتا مناسب باتری با ظرفیت 3300 میلی آمپری و در نهایت قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه

 

Apple iPhone X

بهترین گوشی های 2017 به انتخاب مجله وارونه

از هر چی بگذریم از جدیدترین مدل آیفون نمیشه گذشت اونم با قیمت نجومی و کلی تبلیغات و حاشیه و …. خلاصه امسال اپل تو دهمین سالگرد تولید آیفون، آیفون X یا همون آیفون 10 رو معرفی کرد با طراحی جدید که این طراحی زیباترین طراحی بازار که نیست هیچ… کلی ایراد از لحاظ اصول طراحی و کاربردی بودن طراحی داره، برای مثال حاشیه عجیب و غریب در بالای صفحه نمایش، لبه های خمیده نمایشگر به سبک گلکسی S8 اما بدون قابلیت Edge، دوربین دوتای عمودی در سمت چپ قاب پوشتی (من هنوز دلیل این طراحی رو نفهمیدم این همه جا هست واسه دوربین چرا اونجا آخه؟) با بیرون زدگی بسیار زیاد از بدنه ، حذف دکمه هوم و … بگذریم.

جدا از داستان های بالا آیفون به دلیل ویژگی های منحصر به فردش همیشه جای خودش رو تو قلب طرفداراش و مردم باز میکنه (که این قضیه رو مدیون روانشناسی و جامعه شناسی حرفه ای تیم اپل هستش)، از ویژگی های مهم آیفون 10 می تونیم به سنسور تشخیص چهره (به گفته اپل غیر قابل هک)، نمایش گر 5.8 اینچی زیبا (بدون در نظر گرفتن حاشیه بالا) که امسال اپل برای اولین بار از نمایشگر Super AMOLED استفاده کرده، چیپست هوشمند بیونیک A11 ، دوربین قدرتمند دوتایی 12 مگاپیکسلی (با گشودگی لنز 1.8 و 2.4 ) و عملکرد روان نرم افزار و شارژدهی نسبتا مناسب با توجه به باتری با ظرفیت 2700 میلی آمپر و در نهایت پشتیبانی از شارژر وایرلس می تونیم اشاره کنیم…

 

HTC U11

بهترین گوشی های 2017 به انتخاب مجله وارونه

کمپانی HTC روزای خوبی رو پشت سر نمی ذاره و در بازار غول های دنیای گوشی های هوشمند در حال کمرنگ و محو شدن هستش، اما امسال با انتشار گوشی U 11 این کمپانی تونست دوباره بخش زیادی از هوادارای خودش و راضی نگه داره، طراحی جذاب شیشه ای با رنگ های خاص و محصور کننده، عملکرد نرم و بدون لگ نرم افزار و شارژ دهی مناسب باعث محبوبیت این گوشی شد، البته عدم استفاده از نمایشگر با حاشیه کم یا بدون حاشیه و دوربین دوتایی کمی باعث ناراحتی می شه، مخصوصا وقتی پای قیمت در میون باشه، اما با همه این اوصاف U11 جزو بهترین گوشی های سال 2017 به حساب میاد.

از ویژگی های مهم U11 می تونم به نمایشگر 5.5 اینچی از نوع LCD با رزولوشن 1440 * 2560 و نسبت تصویر 16.9 اشاره کنم، ویژگی جالب سنسور های حساس به فشار لبه های گوشی که این قابلیت ابتدا در HTC استفاده شد و سپس گوگل از این قابلیت در XL 2 بهره برد، بهره بردن از چیپست hi-fi quad dac و پخش موسیقی با کیفیت بسیار بالا، سخت افزار قدرتمند Snapdragon 835 به همراه 4 و 6 گیگ رم بسته به ظرفیت حافظه گوشی، دوربین 12 مگاپیکسلی با گشودگی لنز 1.7 و دوربین جلوس 16 مگا پیکسل با گشودگی دهانه لنز 2 و قیمت نسبتا کمتر در مقایسه با سایر رقبا از ویژگی های این گوشی است.

Xiaomi Mi Mix 2

بهترین گوشی های 2017 به انتخاب مجله وارونه

شیائومی می میکس 2 در واقع نسخه به روز شده و قابل قبول می میکس هستش که سال گذشته معرفی شد. مهمترین ویژگی این گوشی طراحی بسیار زیبای اون هستش که در همون برخورد اول شما رو جذب می کنه، بدنه ای با آلیاژ پشتی از جنس سرامیک و قاب دور گوشی از جنس آلمینیوم که متاسفانه ضدآب نیست !!! همچنین امسال نیز شیاموئی قصد اضافه کردن دوربین دوم به این گوشی زیبارو نداشته و تصمیم گرفته با همون یک دوربین در پشت، کارو ادامه بده…

شما در بالای نمایشگر هیچ حاشیه ای نمی بینید (بر خلاف اپل با حاشیه بسیار بزرگ و زشت) اما در پایین نمایشگر یک حاشیه باریک وجود داره که دوربین سلفی نیز در همین جا تعبیه شده.

جدا از طراحی و بدنه ی خوش ساخت این گوشی می تونیم به ویژگی های جذاب دیگر این گوشی از قبیل سخت افزار قدرتمند Snapdragon 835 با 6 الی 8 گیگ رم، دوربین 12 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.0 که عملکرد مناسبی رو نسبت به رده قیمتی که در اون حضور داره از خودش نشون می ده، عملکرد مناسب باتری با ظرفیت 3.400 میلی آمپر، عملکرد نرم افزاری بسیار سریع و بدون لگ، نمایشگر از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 * 2160 و نسبت تصویر 18.9 و در نهایت قیمت مناسب نسبت به رقبا اشاره کنیم.

 

Huawei Honor 9

بهترین گوشی های 2017 به انتخاب مجله وارونه

ممکنه خیلی از شما ها برند آنر رو بشناسید ولی برای اون دسته که اطلاع ندارند باید بگم این برند زیر مجموعه کمپانی هوآوی هستش که در واقع با برند آنر گوشی های اسپرت برای نسل جوان رو طراحی می کنه و پرچمدار آنر امسال آنر 9 هستش.

آنر 9 تقریبا تمام خصوصیات یک گوشی پرچمدار رو داره فقط با یک تفاوت عمده اونم قیمت!!! این گوشی با قیمتی معادل 430 دلار تقریبا با نصف قیمت یک پرچمدار به فروش می رسه. از هر چی بگذریم از طراحی و بدنه شیشه ای جذاب آنر 9 نمی تونیم بگذریم ،  که کمپانی ادعا می کنه این بدنه از 50 لایه شیشه تولید شده و سال گذشته برای اولین بار در آنر 8 استفاده شد که اون گوشی هم یک گوشی فوق العاده با قیمت بسیار مقرون به صرفه هستش.

جدا از بدنه و طراحی جذاب با رنگ های فوق العاده، این گوشی ویژگی های بسیار جذابی داره که برای شما معرفی می کنم. مهمترین ویژگی آنر 9 بعد از طراحی ، دوربین دوتایی قدرتمندش هست که می تونه عکس های فوق العاده ای رو ثبت کنه دو دوربین با مشخصات ( دوربین 12 مگاپیکسل با گشودگی لنز f/2.2 + دوربین 20 مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/2.2) به همراه دوربین جلو 8 مگا پیکسلی، عملکرد سریع و قدرتمند نرم افزار به لطف سخت افزار قدرتمند HiSilicon Kirin 960 و 4 الی 6 گیگ رم ، حضور جک هدفون (خدایا شکرت) به همراه تنظیمات اختصاصی برای اکولایزر، عملکرد مناسب باتری با ظرفیت 3200 میلی آمپر، اگر اهل نمایشگر بدون حاشیه و … نیستید نمایشگر 5.15 اینچی این گوشی با رزولوشن 1080 * 1920 و نسبت تصویر 16.9 نیاز شما رو به طور کامل بر طرف می کنه.

 

امیدوارم از انتخاب های ما خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظراتتون رو راجع به بهترین گوشی های 2017 و انتخاب های خودتون با ما به اشتراک بگذارید …

 

در ادامه بخوانید : بهترین فیلم های ۲۰۱۷ به انتخاب مجله وارونه