چگونه در برخورد اول تاثیر خوبی بگذاریم؟ بنا به تحقیقات جدید با گفتن یک جمله مشخص می شود که دیگران به شما اعتماد می کنند یا خیر!

چگونه در برخورد اول تاثیر خوبی بگذاریم؟ چگونه با صدایمان تاثیر خوبی روی دیگران بگذاریم؟ در برخورد اول چگونه صحبت کنیم؟ تن صدا در برخورد اول بسیار مهم است. برای هیچ کس پوشیده نیست، که ایجاد تاثیر خوب در برخورد اول نیازمند ویژگی های بسیاری است. اما به غیر از لبخند و به گرمی دست دادن، شما نیاز به یک ویژگی کلیدی دارید که بر روی ناخودآگاه افراد تاثیر بگذارید. ما به شما یادآوری می کنیم: اکثر مردم به آنچه که می گویید توجه می کنند نه آنچه شما انجام می دهید.

طبق مطالعاتی که، توسط محققان از دانشگاه گلاسکو و دانشگاه پرینستون انجام گرفت،مشخص شد که تُن صدای اشخاص می تواند نشان دهد که آیا آنها قابل اعتماد هستند یا خیر!


همچنین بخوانید: در اولین قرار ملاقات چه بپوشیم ؟


در این تحقیقات محققان از 360 نفر در خواست کردند که به صدای 64 آدم مختلف در حالی که کلمه سلام را می گفتند گوش کنند، و به آنها بر اساس ویژگی شخصیتی از یک تا 10 نمره بدهند. نتیجه تحقیقات مشخص شد که شرکت کنندگان به اتفاق توافق کردند که چه صداهایی قابل اعتماد هستند و چه صداهایی نه!

برای پیدا کردن دلیل این موضوع، تیم تحقیق کننده یک مطالعه جدید را که در سال جاری منتشر شد، طراحی کردند. در تحقیقات جدید، صداهای شبیه سازی شده کامپیوتری، با ویژگی های صوتی صداهایی که شرکت کنندگان در سالهای پیش به عنوان بیشترین و کم اعتبار ترین رتبه بندی کرده بودند، تولید شد. سپس، این صداهای شبیه سازی شده را برای 500 نفر دیگر پخش کردند و از آنها در خواست کردند تا میزان قابل اعتماد بودن آنها در مقیاس 1 تا 7 امتیاز دهی کنند.

این چیزی است که یافته ها نشان می دهند: صداهایی که دارای “شخصیت” و “انعطاف” هستند، به طور مداوم به عنوان افرادی قابل اعتماد تر نسبت به سایر مردم که چنین ویژگی های صدایی را ندارند به حساب می آیند.


همچنین بخوانید: 10 سوالی که قبل از تمام کردن یک رابطه یا دوستی باید از خود بپرسید!


این در حالیست که در بین صداهای شبیه سازی شده که دارای تنوع تن صدایی زیادی بودند صداهایی با خصوصیات بالا به عنوان قابل اعتمادترین انتخاب شدند و صدا هایی که یکنواخت (FLAT) بودند به عنوان غیر قابل اعتماد ترین صداها انتخاب شدند.

Phil McAleer یکی از محققان به مجله Science گفت: ” این موضوع بسیار شگفت انگیز است که افراد با شنیدن یک کلمه بسیار کوتاه می توانند چنین تصور قطعی از یک فرد را دریافت کنند.” صرف نظر از اینکه این موضوع صحیح است، تصور شما درست همان چیزی است که سایر شنوندگان دریافت می کنند.

پس در نظر داشته باشید برای ایجاد یک تاثیر خوب در برخورد اول شما نیاز به کار کردن بر روی صدای خود نیز دارید.

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید: