پاناسونیک با تبلت FX-A2 که در ماه جولای با قیمت نسبتا بالای ۱۹۳۹ یورویی رونمایی کرد، دوباره به بازار تبلت ها بازگشته است. خریداران علاوه بر قیمت بالا، باید مالیات آن را هم جداگانه بپردازند.

با شروع ۱۲ ژانویه این تبلت در ایالات متحده با کمتر از ۲۱۸۹ دلار در دسترس کاربران می باشد. با این حال، این قیمت پایه این تبلت می باشد.

خبر خوب این است که این تبلت با چند ویژگی اختیاری مانند تنظیمات یکپارچه برای دستگاه های بارکد خوان، درگاه ثانویه USB و کارت خوان هوشمند عرضه می شود.  هم چنین چندین لوازم جانبی مانند نگه دارنده، قلم استایلوس و دست بند چرخشی همراه با این تبلت وجود دارد.

مشخصات سخت افزاری این تبلت هم شامل پردازنده ۲٫۴ گیگاهرتز اینتل، به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی می باشد.

هم چنین یک صفحه نمایش بزرگ ۱۰٫۱ اینچی با کیفیت ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل برای این تبلت در نظر گرفته شده است، که بنا به ادعای پاناسونیک در زیر نور آفتاب بسیار خوب عمل می کند.

تبلت FZ-A2 با سیستم عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو روانه بازار خواهد شد که انتظار می رود در آینده نزدیک نسخه ۷٫۰ هم برای آن منتشر شود.

البته پاناسونیک این موضوع را تایید نکرده است. از ویژگی های مقاومتی این تبلت می توان به گواهینامه MIL-STD-810G اشاره کرد که به این معنا است که این تبلت نسبت به سقوط تا ارتفاع ۵ متر مقاوم می باشد. علاوه بر این FZ-A2 دارای گواهینامه IP65 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار نیز است.

یک دوربین ۸ مگاپیسلی در قسمت پشتی دستگاه و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در قسمت جلو وجود دارد.

در میان گزینه های فراوان اتصالی که این تبلت ارائه می کند باید به وای فای با ۸۰۲٫۱۱a/b/g/n/ac، بلوتوث ۴٫۲، جک ۳٫۵ میلی متری، خروجی HDMI، USB A 3.0، USB Type-C و هم چنین جی پی اس اشاره کرد. طبق گفته پاناسونیک باتری ۲۷۲۰ میلی آمپر ساعتی این تبلت می تواند به مدت ۹ ساعت به صورت مداوم کار کند.