تشخیص اختلال اسکیزوفرنی در افراد با معاینه ی چشم

تشخیص اسکیزوفرنی با معاینه چشم !!! برای تشخیص اختلال اسکیزوفزنی پزشک باید همه ی علائم و نشانه های بیمار را بررسی کند، که اکثر آنها ذهنی هستند. با این حال، براساس مطالعه ای که اخیرا منتشر شده است، ابزار سنجشی وجود دارد که می تواند به صورت عینی و سریع اختلال اسکیزوفرنی را تشخیص دهد.

پروفسور استیون سیلوراستین با رهبری یک تیم در دانشگاه راتگرز، بر روی 50 شرکت کننده آزمایش چشم انجام داد که در مورد نیمی از آنها قبلا تشخیص اسکیزوفرنی داده شده بود و نیمی از آنها هم تا به حال تشخیصی مبنی بر وجود اختلالات روانپزشکی نداشتند. برای انجام این آزمایش، دانشمندان از تکنولوژی RETeval ،LKC  استفاده کردند، که ابزاری دستی است که توسط چشم پزشکان برای معاینه ی شبکیه چشم بیماران استفاده می شود.


همچنین بخوانید: درمان علائم اسکیزوفرنی با ورزش های هوازی !!!


تشخیص اسکیزوفرنی بوسیله معاینه چشم

هر شرکت کننده در حالی که یک چشمش را بسته است، RETeval مقابل چشم دیگرش قرار می گیرد. و 10 تا 20 فلاش نور سفیدرنگ یا رنگی به چشمش ساطع می شود. یک الکترود وابسته روی پوست زیر چشم، پاسخ الکتریکی سلول های شبکیه را اندازه گیری می کند. روش مورد نظر برای مشخص کردن انواع مختلف سلول ها، از این قرار بود که بعد از نشستن فرد در تاریکی به مدت 10 دقیقه، چشمهایش را در معرض نور طبیعی قرار دادند.


همچنین بخوانید:آیا درمان طبیعی بیماری پانیک اتک (وحشت زدگی) امکان پذیر است؟


بخشی از آزمایش که مربوط به استفاده از دستگاه بود، تقریبا دو دقیقه طول می کشید. این موضوع برای این پر اهمیت بود که می توانستند سریعا به افرادی که از علائم شدید روانپزشکی رنج می برند، کمک کنند.

با حمایت از تحقیقات قبلی، با استفاده از RETeval مشخص شده است که فعالیت الکتریکی شبکیه ی چشم افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند به طور قابل ملاحضه ای کمتر از افرادی است که به این اختلال مبتلا نیستند.

Docia Demmin می گوید: در حالی که این دستگاه قابل حمل، افراد مبتلا به اسکیزوفرنی را به روشنی از بین افراد دیگر متمایز کرده است، اما هنوز خیلی زود است که آن را دستگاهی برای تشخیص بدانیم. با این وجود از آنجایی که مطالعات قبلی هم نشان داده اند که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی فرم های امواج شبکیه ای کوتاه تر و  پاسخهای شبکیه ای کم تری را دارند، پژوهش حاضر به یافتن راهی برای تشخیص سریع، ارزان، قابل دسترس تر و کمتر تهاجمی نزدیک شده است.

ممکن است به خواندن این مطالب هم علاقمند باشید: