تغذیه سالم برای درمان افسردگی

در این مطلب شما را با غذاهای ضدافسردگی یا به عبارتی تغذیه سالم برای درمان افسردگی آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید. امروزه با توجه به استرس های ناشی از زندگی شهری و عوامل تنش زا میزان افسردگی تا میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اما علاوه بر تمام این مسائل عادات تغذیه ای نیز نقش بسزایی در ابتلا به افسردگی دارند و شما می توانید با خوردن برخی مواد غذایی افسردگی را درمان کنید و برای همیشه با آن خداحافظی کنید. تغذیه درست و متعادل نقش بسزایی در درمان افسردگی دارد.


در ادامه بخوانید :

راههای خلاص شدن از افسردگی چیست ؟

داروهای ضدافسردگی ؛ هرآنچه باید در این مورد بدانید!


امگا 3، ویتامین B، کربوهیدرات های  سالم، سیستم عصبی را تنظیم می کنند. علاوه بر آن سبب ترشح هورمون خوشحالی نیز می گردند. بیایید نگاهی به موادغذایی و تغذیه سالم برای درمان افسردگی بیاندازیم.

1-موز

تغذیه سالم برای درمان افسردگی

موز منبع بسیار مفیدی از ویتامین B و پتاسیم است. موز یک میان وعده کامل برای جلوگیری از بحران های میل به شیرینی جات است.

2-گردو

مصرف امگا 3 باعث افزایش هورمون خوشبختی، به ویژه سروتونین می شود. مصرف 3 عدد گردو در روز می تواند نیاز شما را بر آورده کند. گردو به دلیل چرب بودن نباید زیاد مصرف شود.

3-اسفناج

اسفناج به دلیل داشتن فولیک اسید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. علاوه بر آن سبب افزایش انرژی و بهبود حس خستگی می شود. شما می توانید از اسفناج در سالادها و غذاهای خود استفاده کنید.

4-نان های فرآوری شده با غلات

کربوهیدرات یک منبع  بالا انرژی است و اگر شما آن را به اندازه کافی مصرف نکنید، در طول روز احساس خستگی می کنید. شما می توانید به جای کربوهیدرات های مضر از نان های فرآوری شده با غلات استفاده کنید. سلنیوم و مواد معدنی مختلف در آن سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به همین دلیل به راحتی با افسردگی مبارزه می کند.


همچنین بخوانید: تاثیر شیرینی بر افسردگی ؛ آیا شیرینی افسردگی را بدتر می کند؟


5-گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان باعث کاهش استرس می شود و در درمان افسردگی نقش بسزایی دارد.

6-ماهی

ماهی حاوی مقدار زیادی امگا 3 است. امگا 3 نیز خاصیت ضد افسردگی دارد. در هفته حداقل یک بار ماهی مصرف کنید.

7-تخم مرغ، شیر، ماست، پنیر، مرغ، گوشت

سروتونین و اندورفین نقش مهمی در فعال سازی هورمونهای پروتئینی ایفا می کنند. شیر و فراورده های لبنی، گوشت، مرغ و تخم مرغ، غذاهایی هستند که نباید از منوی غذایی شما حذف شوند.

8-فلفل

تغذیه سالم برای درمان افسردگی

فلفل ها و مواد غذایی حاوی فلفل سبب ترشح هورمون اندورفین می شوند و به دلیل ترشح این هورمون نقش بسزایی در مبارزه با افسردگی دارند.

9-چای بابونه

ملاتونین در بابونه به مقدار زیاد یافت می شود که سیستم ایمنی را تقویت می کند و به لطف اثر آرامش بخش آن سبب آرامش می گردد. شما می توانید چای بابونه را با مقداری عسل شیرین کنید و سپس میل کنید.

10-شکلات

تغذیه سالم برای درمان افسردگی

شکلات در بین مواد غذایی که با افسردگی مبارزه می کنند بسیار محبوب است. شکلات هم بسیار خوشمزه و هم شادی آور است. اما نباید به دلیل شیرین و چرب بودن در مصرف آن زیاده روی کرد. 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید: