با آمدن فصل تابستان و شروع استفاده از صندل ها، زیبایی فرم انگشتان پا و پای زیبا حائز اهمیت می شود. اما برای داشتن پاهایی زیبا و سالم چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برای داشتن پای زیبا در تابستان می توانید از روش های زیر استفاده کنید

1-استفاده از نمک دریایی یا نمک فرنگی

قبل از هر چیز می خواهیم شما را  با فواید نمک دریایی آشنا کنیم. نمک فرنگی یک منبع قوی از سولفات منیزیم است و برای سیستم عصبی ،بیماری های پوستی، درد کمر، پا و بازو و درد مفاصل و در عین حال یک آنتی اکسیدان قوی است.منیزیم در عین حال برای رطوبت پوست نیز بسیار مفید است.

به عنوان مثال اگر به آرامش نیاز دارید یک قاشق غذا خوری نمک دریایی را به وان خود اضافه کنید .همچنین برای پینه پا نیز می توانید از آن استفاده کنید.

پای زیبا

2-حمام پا با نعناع و پرتقال

همان طور که در اول مطلب اشاره کردیم ،فصل تابستان فصل پوشیدن صندل است.به همین دلیل باید از پاهای خود مراقبت کنیم.به همین برای داشتن پای زیبا استفاده از نعناع  و پرتقال به عنوان انرژی دهنده ،مرطوب کننده و آنتی ویروس را به شما پیشنهاد می دهیم. در کنار این دو می توانید از نمک دریایی نیز استفاده کنید.به این منظور چند تکه پرتقال را با مقداری نعنا و 1/2 لیوان نمک دریایی همراه با آب گرم در یک لگن ریخته و پاهای خود را به مدت 15-20 دقیقه درون آن گذاشته سپس با حوله خشک کنید.

3- لایه برداری پا با عسل ،لیمو و شکر

در تمام فصل زمستان پاهایتان درون کفش ها محبوس بوده است و الان زمان آن است که سلول های مرده پوست را از پاهایتان پاکسازی کنید.بعد از استفاده از مورد بالا ،حالا زمان پاکسازی آن است .بدین منظور 2 قاشق غذاخوری شکر را با 1 قاشق مربا خوری آبلیمو و 2 قاشق غذا خوری عسل و روغن زیتون مخلوط کنید.و به تمام قسمت های پاهایتان به آرامی ماساژ دهید .و بعد از مدتی با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

4-کرم اسطوخودوس و روغن Shea

بعد از حمام پا و لایه برداری از آن حالا نوبت مرطوب کردن پاها  است.مخصوصا اگر در ناحیه پاشنه پاها دچار مشکل هستید می توانید با استفاده از این کرم به راحتی آن ناحیه را چرب کنید و اثرات شگفت انگیز آن را ببینید.روغن اسطوخودوس را با روغن Shea و روغن نارگیل مخلوط کرده و به پاهای خود بمالید.اگر دارای ترک های عمیق پا هستید این کرم را هر شب استفاده کنید.

در ادامه بخوانید : با فواید روغن زیتون برای سلامتی و زیبایی پوست و مو آشنا شوید