ماه رمضان و توصیه های تغذیه ای 

در ماه مبارک رمضان تغذیه شما از اهمیت خاصی برخوردار است. ما در این مطلب توصیه های تغذیه ای برای روزه داران در ماه مبارک رمضان را برایتان جمع آوری کرده ایم، با ما همراه باشید. 

آب و نمک را با یکدیگر مصرف کنید!

براساس توصیه های متخصصان به دلیل طولانی بودن روز در ماه مبارک رمضان، آب به تنهایی پاسخگو نیازهای بدن نیست و باید همراه با نمک مصرف شود. وی در ادامه افزود دلیل سر درد هنگام افطار کم آبی بدن می باشد که در این صورت بدن به نمک نیز احتیاج دارد. از این رو هنگام افطار در آب مصرفی خود مقدار کمی نمک بریزید.


همجنین بخوانید: از افطار تا سحر چقدر آب بنوشیم؟ روزه داران دقت کنند!


توصیه های تغذیه ای برای روزه داران

اگر توان خرید گوشت را ندارید، استخوان بخرید!

یکی از توصیه های تغذیه ای برای روزه داران این است که اگر در ماه مبارک رمضان به دلیل گران بودن گوشت نمی توانید آن را مصرف کنید، می توانید با خرید استخوان و پختن آن پروتئین و ویتامین لازم را به بدن خود برسانید. از این رو به روزه داران عزیز توصیه می کند که در وعده سحر آب استخوان را مصرف کنند.


همچنین بخوانید: برای تقویت کلیه ها از این ۱۳ ماده غذایی غافل نشوید! روزه داران توجه کنند!


فندق

توصیه می شود روزه داران عزیز در ماه مبارک رمضان فندق مصرف کنند. زیرا فندق دارای ویتامین و مواد لازم برای بدن است و در مقایسه با دیگر آجیل ها مقوی تر است.

توصیه های تغذیه ای برای روزه داران

و در آخر تا می توانید در ماه مبارک رمضان از خوردن نوشیدنی های گازدار، مواد قندی و سرخ کردنی اجتناب کنید و مصرف میوه وسبزیجات را افزایش دهید و از وعده سحری غافل نشوید.

اگر میخواهید بیشتر از این از توصیه های تغذیه ای برای روزه داران بهره مند شوید، پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید:

نکاتی مهم در ماه مبارک رمضان برای تغذیه و سلامت روزه داران !!!