ترکیبی از تکنیک های عملی و جلوه های ویژه

جدیدترین قسمت از سری فیلم های جنگ ستارگان Star Wars: The Last Jedi امسال در اسکار نامزد چندین بخش از جمله بهترین جلوه های ویژه، بهترین موسیقی متن و بهترین ساند میکس شده است. کمپانی مالتی مدیا Industrial Light and Magic دو ویدیو کوتاه از مراحل ساخت جلوه های ویژه فیلم جنگ ستارگان آخرین جدای را منتشر کرده که با هم نگاهی به آنها می اندازیم.

کلیپ اول، سکانس آغازین جنگ را میان نیروهای مقاوت و ناوگان First Order fleet به نمایش می گذارد. برای ساخت این سکانس کارگردان ریان جانسون از ترکیب ست های معلق و یک ماکت جنگنده به همراه جلوه های ویژه بهره برده است. جایی که انیماتور ها جادوی دیجیتالی خود را به آن پیوند زندند. آنها یک ست دیجیتالی بزرگ به همراه سفینه های فضایی را در تصویر قرار دادند و لایه های انفجار و درگیری را به آن اضافه کردند.

کلیپ دوم پایگاه ارتش First Order را نشان می دهد این قسمت صحنه اکشنی ندارد اما برای ساخت همین یک سکانس طراحی های مختلف و جزئیات فراوانی وجود دارد.

در این دو ویدیو کوتاه به خوبی با جزئیات و زحمآتی که برای تولید سکانس های مختلف این فیلم کشیده شده آشنا می شود و متوجه می شوید که بی دلیل نیست این فیلم نامزد جوایز بخش بهترین جلوه های ویژه اسکار شده است.

در ادامه بخوانید