چگونه می توان به صورت طبیعی از تشکیل سنگ صفرا جلوگیری کرد ؟

چگونه می توان مانع از تشکیل سنگ صفرا شد؟ چه مواد غذایی باید مصرف کنیم تا از تشکیل سنگ های صفراوی که در مجرای صفرا قرار می گیرند جلوگیری شود که منجر به اختلالات مختلف و همچنین زردی و حتی مرگ می شوند ؟ در این مطلب با این مواد غذایی آشنا می شویم :

سنگ صفرا چگونه به وجود می آید ؟

کیسه صفرا در سمت راست بالای شکم ما قرار دارد و تا حدودی شبیه به گلابی است.توسط کانال های مختلف به کبد متصل می شود و توسط مایعات ترشح شده توسط کبد سبب جذب ویتامین ها می گردد.عدم تعادل های مختلف در کیسه صفرا  سبب سنگ های صفراوی و بیماری های مختلف می شود.سنگ های صفرا که در برخی موارد سبب مرگ نیز می شود در زنانی که دارای چند زایمان بوده اند و در عین حال نیز اضافه وزن دارند بیشتر دیده می شود.


همچنین بخوانید:نشانه های سرطان کیسه صفرا که همه باید آنها را بدانند! 


سنگ صفرا یک بیماری نسبتا دردناک است که برخی اوقات نیز سبب حذف کیسه صفرا از بدن می گردد.سنگ های صفراوی ناراحتی است که معمولا در زنان دیده می شود.اضافه وزن و تعدد زایمان تاثیر زیادی در تشکیل سنگ های صفراوی دارد.این ناراحتی که هنگام مصرف چربی بیش از حد اتفاق می افتد نیز می تواند ناشی از مصرف کلسترول و داروهای حاوی استروژن باشد.

کارشناسان می گویند که مواد غذایی زیادی وجود دارد که از سنگهای سنگ صفراوی جلوگیری می کنند و ما می توانیم به طور طبیعی از تشکیل این سنگ جلوگیری کنیم.

 کدام مواد غذایی  از تشکیل سنگ در صفرا جلوگیری می کنند ؟

کارشناسان به ویژه تأکید می کنند که شکلات تلخ تاثیر بسزایی در جلوگیری از تشکیل سنگ صفرا را بر عهده دارد، اگر شکلات تلخ با قهوه مصرف شود از تشکیل سنگ صفرا جلوگیری می کند.همچنین کارشناسان تاکید می کنند در روز حداقل 2 فنجان قهوه برای جلوگیری از تشکیل سنگ صفرا مصرف کنید.

بعد از قهوه و شکلات ماده ای که از تشکیل سنگ صفرا جلوگیری می کند گیاه قاصدک است.در فصل بهار می توانیم این گیاه را همه جا ببینیم.اما فراموش نکنید که مقدار آن باید توسط پزشک تعیین شود.قاصدک یک دیورتیک خوب است، که به کاهش کلسترول کمک می کند و ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن را به بدن منتقل می کند.همچنین گیاه قاصدک یک آنتی اکسیدان قوی است که سبب تکرر ادرار می گردد.

قاصدک گیاهی خود رشد است که در هر نوعی خاکی رشد می کند .در طب سنتی از ریشه قاصدک برای درمان مشکلات کبدی و بیماری های کلیوی استفاده می شود .در طب گیاهی جدید از ریشه قاصدک برای مشکلات هاضمه ،کبد و صفرا استفاده می شود.

حتما بخوانید:

مصرف بیش از حد پروتئین باعث تخریب کلیه ها می شود

سریع غذا خوردن می تواند احتمال چاقی را افزایش دهد

بیماری که تمام بدن را تحت تاثیر قرار می دهد : لوپوس