امواج صوتی به کمک آتش نشان ها می آید !

دانشمندان مدت زمانی طولانی است که مشغول آزمایش بر روی خاموش کردن آتش با امواج صوتی  هستند. اما کسی موفق به درست کردن دستگاهی قابل حمل که بتواند شعله ها را از بین ببرد نشده بود.اکنون، دو نفر از دانشجویان دانشگاه میسن (Mason University) دستگاهی را خلق کرده اند که با استفاده از انفجار صوتی شعله های آتش را خاموش می کند.

دانشجویان مهندسی، وایت ترن  (Viet Tran) و سث رابرتسون (Seth Robertson)، خالقان این اختراع هستند. که سیلی از امواج با فرکانس کوتاه (بین 30 تا 60 هرتز) را به سوی شعله ها می فرستد و هوای اطراف آن را تحت تاثیر قرار می دهد.


همچنین بخوانید»

ماشین موسیقی یا اکسسوار تزیینی برای دکوراسیون داخلی منزل ؟

اولین موسیقی تکنو ساخته شده توسط ربات موسیقی را گوش کنید!


خاموش کننده انفجاری شامل یک تفنگ دستی بزرگ (به اندازه یک بلندگوی غول پیکر) متصل به دستگاه می باشد و خود دستگاه به بدن فرد متصل است. که به او اجازه می دهد تا به راحتی آن را جابه جا کند. و همچنین بسیار سبک می باشد (در مجموع وزنی حدود 20 پوند). از آنجایی که این دستگاه تنها از امواج بهره می گیرد، در قبال راه حل های کنونی برای آتش سوزی دارای مزیت است. و خسارت های جانبی دیگر ابزار را ندارد: مانند آسیبی که با استفاده از آب پیش می آید.

وایت و سث معتقدند، بعد از تکمیل و اصلاح دستگاه، طراحی آنها می تواند جایگزین مناسبی برای مهار کردن آتش سوزی جنگلی و حومه ای باشد. در حال حاضر این دستگاه تنها می تواند شعله های کوچک را خنثی کند. اما این دو در پی توسع دادن به آن و از بین بردن انواع آتش سوزی ها می باشند.