حتی با بودجه ی کم می توانید خانه ی شیک و لوکس داشته باشید.

در این مطلب و سری مطالبی که درآینده منتشر خواهیم کرد، راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ی شیک و لوکس را خدمت تان معرفی می کنیم. دیگر داشتن خانه ی شیک و لوکس رویا نیست و احتیاج به صرف پول کلان ندارد، بلکه فقط با کمی خلاقیت می توانید خانه تان را لوکس تر کنید. برای مطالعه ی بخش قبلی این مطلب کلیک کنید.

از قفسه های کتاب برای چیزهای دیگر هم بهره بگیرید!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

Ana Cummings، کارشناس طراحی در سبک زندگی کانادا و CTV Homes می گوید: قفسه ی کتاب شما حتما نباید مثل قفسه های کتابخانه پر از کتاب و ساده باشد.شما می توانید قفسه ی کتابتان را با یک مجسمه یا گلدان کوچک یا قاب عکس و همچنین کتاب های جذاب و جالب (نه هر کتابی) تزئین کنید. مهم است که قفسه ی کتابتان را تمیز و مرتب نگه دارید و کاری کنید که کتابهایتان به چشم بیایند.


همچنین بخوانید: ایده های مختلف برای ساخت قفسه های دکوراتیو در منزل !


از قالیچه استفاده کنید!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

قالیچه ها واقعا می توانند فضا را تغییر دهند. جیلیان می گوید: قالیچه ها اتاق ها را تعریف می کنند و به محیط جذابیت بیشتری می دهند.

کاری کنید دیوارها بدرخشند!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

کاغذ دیواری های پرجلوه به دیوارها ابعاد جدیدی اضافه می کنند. رینر می گوید: سعی نکنید کاغذ دیواری های خیلی زرق و برق دار انتخاب کنید. برای داشتن این سبک فقط کافی است کاغذ دیواری انتخاب کنید که کمی براق است. او می گوید رنگ های ساده ی خنثی و یا نیمه خنثی را انتخاب کنید، ولی دنبال کاغذ دیوار باشید که درخشش کمی دارد.

دیوارهایتان را خنثی و کلاسیک نگه دارید!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

اگر در انتخاب رنگ دیوارها شک دارید، رنگ های خنثی و کلاسیک را انتخاب کنید. رنگ هایی مثل بژ، خاکستری، خاکستری مایل به بژ و یا زرد همیشه تازه و ترند به نظر می رسند. به علاوه این رنگ ها به راحتی با همه چیز ست می شوند. رنگ های جسور را به اکسسوری ها محدود کنید. و شما نباید هرگز بخاطر اینکه رنگی که انتخاب کرده اید روی دیوار خیلی روشن شده است،  یک اتاق را دوبار رنگ کنید.

رنگ های سیر را انتخاب کنید!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

طراح داخلی Douglas Graneto می گوید: اگر رنگ های خنثی را نمی پسندید، رنگ های جسورانه می توانند “لوکس و شیک بودن” را فریاد بزنند. رنگ های سیر با پایان دادن به درخشش کارشان را انجام می دهند. به عنوان مثال: یک دیوار آبی تیره سیر با کنتراست طلایی یا بنفش به همراه دکوراسیون می تواند یک انرژی فریبنده را تراوش کند که مطمئنا لوکس به نظر می رسد.


همچنین بخوانید: با ۶ ترند دکوراسیون داخلی برای تابستان آشنا شوید !


فقط برای قطعات مهم ولخرجی کنید!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

اما این قطعات مهم چه چیزهایی هستند؟ میزناهار خوری، مبل ها، فرش ها و لوسترها همه توانایی ارتقای حس لوکس بودن خانه را دارند. قطعات مهم و کلیدی را شناسایی کنید (مخصوصا وسایلی که از چند اتاق قابل دید هستند) و تصمیم بگیرید که آیا صرف بودجه و ول خرجی برای آنها عقلانی است یا خیر؟ اگر تصمیم به انجام این کار گرفتید سعی کنید رنگ و جنسی را انتخاب کنید که به راحتی کثیف و یا کهنه و نابود نمی شود.

اتاق را روشن کنید!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

نور طبیعی و منبع نور برای یک اتاق بسیار مهم است. جیلیان می گوید: پنجره هایتان را مسدود نکنید و اجازه دهید نور وارد اتاق شود. و همچنین لامپ های مناسب برای روشنایی خانه تان انتخاب کنید.

حوله های مخصوص خودتان را داشته باشید!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

حوله های سفید ساده خیلی حوصله سر بر هستند؟ طراح لوکس داخلی Charmaine Wynter پیشنهاد می کند: می توانید جزئیات خاصی را به حوله هایتان اضافه کنید و آنها را مخصوص به خودتان تزئین کنید. فقط کافی است یک رنگ از ربان را انتخاب کنید و چرخ خیاطی تان را بیرون بیاورید.


همچنین بخوانید:۹ پیشنهاد برای دکوراسیون آشپزخانه های رنگارنگ !


اتاق خوابتان را به درستی ست کنید!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

Myrf Bowry طراح داخلی می گوید:وقتی میز آرایش با آینه اش کاملا ست است، اتاق جذابیت بیشتری دارد، تا زمانی که آینه ی میز آرایش چندان تطابقی با میز ندارد. اگر آینه ی شما خیلی با میزتان ست نیست، هیچ نیازی نیست که آینه را دور بیاندازید، فقط آن را در یک اتاق دیگر آویزان کنید و یک آینه ی مناسب تر برای اتاق خوابتان تهیه کنید.

اکسسوری های بزرگ اضافه کنید!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

چیزهای گران معمولا بزرگ هستند. و چیزهای بزرگ معمولا گران به نظر می رسند. اما نیازی نیست هزینه ی زیادی صرف کنید، برای اجتناب از هزینه های اضافی: یک قاب پرده ی اضافی به چوب پرده ی تان اضافه کنید، به دنبال قالی های با کیفیت باشید و پتوهای جذاب و زیبا روی مبل هایتان بیاندازید. گلدان ها، قاب های عکس و دکوری ها باید به چشم بیایند تا حس لوکسی را در فضا ایجاد کنند.


همچنین بخوانید:تاثیر نور و روشنایی در منزل و نحوه انتخاب لوستر متناسب با دکوراسیون منزل


پرده ی مناسب را انتخاب کنید!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

Nicola Croughan طراح داخلی می گوید: پرده ای متناسب با محیط نیست و با سایز پنجره هم مطابقت نمی کند، بسیار ارزان به نظر می رسد. حتی اگر پول زیادی بابتش خرج کرده باشید. کمی بیشتر دقت و وقت صرف کنید تا پرده ی مناسب فضای اتاق و پنجره تان انتخاب کنید و استایل شیک تری ایجاد کنید. او توصیه می کند که پرده های مجلل رومی با چوب پرده های پهن را انتخاب کنید. و برای دستشویی، حمام یا آشپزخانه از پرده های کرکره ای ضد آب استفاده کنید تا از ایجاد قارچ جلوگیری کنید.

اثرهنری از خود به نمایش بگذارید!

راهکارهایی ارزان برای داشتن خانه ای لوکس و شیک

اگر اتاق فاقد یک یک نقطه ی کانونی است، می توانید با کارهای هنری آن را ایجاد کنید. یک گزینه این است که در یک ناحیه چند تابلو قرار دهید.(یک تابلوی برجسته و سه تابلو در امتداد هم نصب کنید) و یا با قاب های مختلف یک نوع گالری ایجاد کنید.

ممکن است به خواندن این مطالب هم علاقمند باشید: