امکانی که برای خورده فروشان و استارتاپ ها می توانند همانند سکوی پرشی باشد !

گوگل برنامه جدیدی با نام Shopping Actions را راه اندازی کرده است که بواسطه آن امکان خرید محصولات از طریق دستیار صوتی گوگل و نتایج جستجو ممکن شده است.حالا کاربران با استفاده از سرویس های جستجوی گوگل، سرویس خرید گوگل اکسپرس و دستیار صوتی گوگل، در هوم دیوایس ها و گوشی های هوشمند، می توانند اطلاعت پرداخت خود را ذخیره کرده و از خرده فروشان به صورت فوری خرید کنند. در عوض، خرده فروشان باید درصدی از هر فروش را به گوگل بدهند.

به عنوان مثال، در حال حاضر شما می توانید در گوگل یک شمع معطر جستجو کنید، و برند مورد نظر خود را در لیست مشخص کنید سپس آن را به سبد خرید Google Express اضافه کنید. در ادامه ، شما ممکن است تصمیم بگیرید محصول دیگری را بوسیله گوگل هوم شفارش دهید.هر دو مورد به یک سبد اضافه می شوند و می توانند با استفاده از یک جریان پرداخت امن توسط گوگل، خریداری شوند.

بنا به گزارش رویترز تا کنون، شرکت هایی مانند Target، Walmart، Home Depot، Costco Wholesale، 1-800-FLOWERS و Ulta Beauty عضو برنامه جدید گوگل شده اند. این برنامه برای خرده فروشان آمریکایی با هر اندازه ای قابل دسترس است.

همچنین بخوانید :گوگل به شما اجازه می دهد که هتل و پروازها را از طریق نتایج جستجو رزرو کنید !

گوگل این برنامه جدید را پس از مشاهده اینکه جستجوهای تلفن همراه در مورد خرید محصولات در طی دو سال گذشته 85 درصد افزایش یافته است،راه اندازی کرد. با این وجود، به رغم افزایش جستجوها، اکثر خریداران وب سایت آمازون را برای خرید محصول انتخاب کرده اند.

Daniel Alegre مدیر بخش فروش گوگل به رویترز گفت تا به اینجا، گوگل شرکت ها را تشویق می کند که این برنامه خرید جدید را به عنوان یک متحد آمازون ببینند. “ما یک رویکرد اساسا متفاوت از موارد مشابه آمازون داریم، زیرا ما خودمان را بعنوان یک عامل کوچک از خرده فروشی ها می بینیم … ما خودمان را بعنوان بخشی از یک راه حل برای خرده فروشان می توانیم تا آنها معاملات بهتری را انجام دهند.

اینکه کاربران برای خرید گوگل یا آمازون را انتخاب کنند،  ممکن است به تفاوت هایی مانند هزینه های تحویل و سرعت، سهولت استفاده و تفاوت قیمت نهایی محصول بستگی داشته باشد. 

 

در ادامه بخوانید