TR-8S نسخه آپدیت شده درام ماشین TR-8 با ویژگی های جدید و ارزنده

رولند پرچمدار 2018 خود را معرفی کرد.درام ماشین جدید رولند TR-8S با قیمت 699 دلار روانه بازار شد. این درام ماشین در واقع نسخه به روز رسانی شده درام ماشین TR-8 است که در سال 2014 معرفی شد. TR-8S شامل ویژگی های جدیدی نظیر ایمپورت سمپل، 8 خروجی صوتی و بهبود الگوی زنجیره ای (pattern chaining)، اینها ویژگی هایی هستند که کاربران رولند همیشه خواستار آن بودند.

[aparat id=”cxgzM”]

بزرگترین تغییر در TR-8S قابلیت ایمپورت سمپل است. در حالی که TR-8S شامل تمام صداهای درام ماشین های مشهور رولند نظیر : 808، 909، 707، 727 و 606 است، حالا شما می توانید سمپل های مونو یا استریو خود را از طریق کارت حافظه SD وارد TR-8S کنید و سپس این سمپل ها را با تنظیم ، جهت پخش، pitch ،decay و … تغییر دهید.


همچنین بخوانید :رکوردر دستی رولند R-۰۷ با قابلیت کنترل توسط گوشی و اپل واچ


اگر شما هم مثل بسیاری دیگر از حافظه الگو ناچیز  TR-8 خسته شده اید، خبر خوشحال کننده این است TR-8S، می تواند 128 الگو را ذخیره سازی کند (هر یک شامل 8 حالت مختلف و 3 فایل) همچنین 8 دکمه اختصاصی برای تریگر و ساخت الگوهای زنجیره ای طراحی شده است.

درام ماشین جدید رولند TR-8S

در حالی که دکمه های سیکونسر همانند مدل قبلی است، رولند یک پد trigger جدید را اضافه کرده است که می تواند برای تنظیم ولاسیتی (شدت صوت) در هر مرحله(STEP) استفاده شود. سیکونسر همچنین اجازه می دهد تا پارامترهای دیگر برای هر مرحله تعیین شود، یا برای ثبت اتوماسیون استفاده شود همانند درام ماشین الکترون Digitakt

همچنین هشت خروجی آنالوگ صوتی در پشت دستگاه وجود دارد – نه کاملا برای هر یک از 11 کانال درام ماشین، اما هنوز هم بهبودی بزرگ نسبت به TR-8 است، که تنها دارای 4 خروجی های صوتی بود. شش عدد از این خروجی ها می تواند به عنوان trigger outs مورد استفاده قرار گیرد در صورتی که شما بخواهید سینتی سایزر یا دستگاه های درام دیگری را به این این درام ماشین متصل کنید.

درام ماشین جدید رولند TR-8S

تغییر مثبت دیگر در این درام ماشین جدید حذف قابلیت کنترل پراکندگی (Scatter control) است. این افکت همچنان به عنوان fill افکت در دستگاه موجود است که با یک مجموعه جامع تر از افکت های سخت افزاری شامل simple delay و reverb در کنار tape echo، کمپرسور، sidechain و LFO پیوست داده شده است.

درام ماشین جدید رولند TR-8S حدود 200 دلار از نسخه قبلی خود گرانتر است. اما به نظر می رسد این تغییر قیمت باعث شده تا مشکلات نسخه قبلی در این آپدیت برطرف شود. قابلیت سمپلینگ در tr-8s این ماشین را در رقابت نزدیک با درام ماشین قدرتمند الکترون قرار می دهد.

 

همچنین بخوانید