کارشناسان می گویند: به دلیل تغییر در عادات غذایی در ماه مبارک رمضان و برای تعادل بدن در برابر عادات های تغذیه ای در وعده سحر و افطار عسل بخورید! عسل این معجزه طبیعت می تواند گزینه بسیار مناسبی برای روزه داران در وعده سحر و افطار باشد.

تغییر عادات تغذیه ای در ماه مبارک رمضان باعث به وجود آمدن برخی مشکلات در بدن می گردد. غذاهایی مانند گوشت قرمز، نان، برنج، ماکارونی، شیرینی، دسر، که مخصوصا در این ماه  مصرف می شوند، سبب مشکلاتی مانند مشکل هضم و نفخ معده می شوند. اگر عسل به طور مداوم مصرف شود می تواند باعث از بین رفتن مشکلات معده گردد. زیرا عسل باعث تعادل در بدن می گردد.


همچنین بخوانید: تاثیر رژیم غذایی بر ذهن و سلامت روان ؛ بگو چه می خوری تا بگویم که هستی!


عسل باعث احساس سیری و تعادل متابولیسم می گردد

عسل باعث آسان شدن هضم می گردد علاوه بر آن باعث کاهش استرس متابولیسم نیز می گردد. با شروع شدن ماه مبارک رمضان عملکرد سیستم گوارش و معده تغییر می کند. به خصوص به دلیل گرسنگی طولانی مدت  معده استراحت می کند اما مصرف مواد غذایی سنگین در وعده های افطاری می تواند باعث اختلالات مختلف دستگاه گوارش شود. خوردن عسل در وعده سحر و افطار باعث آسان شدن هضم غذا و همچنین باعث پاکسازی کبد از سموم می گردد.

عسل با کاهش استرس متابولیک باعث تعادل چرخه خواب می گردد. از این رو در وعده سحر و افطار عسل بخورید. ما معمولا دوست داریم در ماه رمضان شیرینی جات مصرف کنیم. عسل، با ویژگی شیرین کننده طبیعی خود قادر به پاسخگویی به این نیاز ما  در راه سالم است.


همچنین بخوانید: خوردنی هایی که در ماه مبارک رمضان باعث رفع بوی بد دهان می گردد !


روزه خود را با آب و عسل باز کنید.

شما می توانید در وعده افطار به جای استفاده از نوشابه و نوشیدنی های گازدار از شربت آب و عسل استفاده کنید. خوردن آب و عسل با معده خالی باعث خنثی شدن اسیده معده می گردد. عسل دارای فواید زیادی از جمله رفع نفخ معده، پاکسازی خون، باز شدن رگ ها و تسهیل گردش خون، تقویت قلب و جلوگیری از تجمع چربی ها در بدن است.

سعی کنید در وعده سحر 2 قاشق چای خوری عسل میل کنید. می توانید عسل را به چای خود اضافه کنید و مانع از تشنگی خود در طول روز شوید. علاوه بر آن برای تهیه شربت می توانید 2 قاشق چای خوری عسل را در آب ولرم بریزید و هم بزنید و بدین ترتیب حرکت روده را افزایش دهید و مانع از نفخ بدن گردید.

در ادامه بخوانید :

۱۲ خاصیت شگفت انگیز چای سیاه که از آنها بی خبر بوده اید!

از افطار تا سحر چقدر آب بنوشیم؟ روزه داران دقت کنند!