لکه سفید روی ناخن و مشکلات تغذیه ای !!گاهی نیز بر روی ناخن های دست شما لکه های سفید ظاهر می شود ؟ گاهی این لکه های سفید  که دلیل به وجود آمدن آنها را نمی دانیم باعث آزار ما هستند .در این مطلب دلایل ایجاد آنها را بررسی می کنیم .

لکه سفید روی ناخن

دلایل ایجاد لکه های سفید بر روی ناخن چیست ؟

علت اصلی ایجاد لکه های سفید بر روی ناخن ها سو تغذیه و مصرف ناکافی مواد غذایی است .به خصوص کمبود ویتامین هایی مانند کلسیم و روی سبب ایجاد این لکه ها می شود.بعضی از این لکه ها به صورت راه راه و بعضی به صورت گرد است در هر صورت باید به این لکه ها اهمیت داد.اگر این لکه ها به مدت زیادی بر روی ناخن های شما وجود دارد و از بین نمی رود حتما به پزشک مراجعه کنید.


حتما بخوانید:

7 عادت روزمره که به طور ناخواسته باعث آسیب رساندن به ناخن ها می شوند!


لکه های سفید بر روی ناخن ها چگونه از بین می رود ؟

برای از بین بردن لکه های سفید بر روی ناخن ها باید به تغذیه خود اهمیت دهید و  از عادات غذایی سالم پیروی کنید.همان طور که گفتیم دلایل ایجاد این لکه ها کمبود کلسیم است پس تا می توانید از شیر و محصولان لبنی مانند پنیر استفاده کنید.اگر وجود لکه های سفید ناراضی هستید می توانید تا زمان درمان آن ها از لاک هایی با رنگ روشن استفاده کنید .اما هیچ وقت  به ناخن های خود  به مدت زیاد لاک نزنید.زیرا اگر ناخن به مدت زیاد هوا نخورد ممکن است باعث تغییر رنگ ناخن ها و قارچ شود.

پیشنهاد هایی برای مانیکور

لکه سفید روی ناخن

اگر دوست دارید ناخن های شما شیک و ظریف دیده شود از لاک های به رنگ روشن استفاده کنید.اگر ناخن های شما دارای لکه های سفید است ،بلند کردن آنها را پیشنهاد نمی کنیم . برای کوتاه کردن ناخن های خود از سوهان استفاده کنید نه ناخن گیر .سپس کوتیکول های اطراف ناخن را بگیرید و لاک بزنید به همین راحتی.