نقش اعتماد دز زندگی مشترک

اعتماد مهم ترین بخش از یک رابطه و زندگی مشترک است و زمانیکه آن را از دست می دهیم رابطه مان کم کم از بین می رود. اما دلایل عدم اعتماد طرفین به یکدیگر در زندگی مشترک چیست؟ علت نداشتن اعتماد به هم دیگر در رابطه چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بفهمید چرا بعضی ها در رابطه به هم دیگر اعتماد ندارند؟

1-دروغ گفتن به دلیل ترس از دست دادن

برای مثال گاهی پیش می آید که یکی از طرفین، رابطه قبلی اش را پنهان می کند، اما روزی که به هر دلیلی این حقیقت برملا شود، بی اعتمادی در رابطه به وجود خواهد آمد. این دروغ می تواند طرف مقابل را به یک انسان پارانوئید تبدیل کند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم برای داشتن رابطه ای مستحکم، با شریک زندگی خود روراست باشید و هیچ چیز را از او مخفی نکنید.


در ادامه بخوانید : 13مورد که نشان می دهند شما با یک روان پلید (سایکوپت) روبه رو هستید !!!


2-خیانت

یکی از دلایل عدم اعتماد طرفین به یکدیگر در زندگی مشترک  ، خیانت است. فرد خیانت دیده به طور طبیعی نسبت به شریک زندگی خود عمیقا بی اعتماد می شود. خیانت دلایل زیادی دارد و شما با خواندن این مطلب 10نشانه در رابطه که نشان می دهد ، شریک تان به شما خیانت می کند !  می توانید مطمئن شوید که آیا شریکتان به شما خیانت می کند یا خیر. اما چگونه پس از خیانت، دوباره اعتماد شریک زندگی تان را جلب کنید؟ قبل از هر چیز باید شریک زندگی تان اطمینان پیدا کند که دیگر به او خیانت نخواهید کرد. بعد از آن باید به تمام حالات روحی شریک خود مانند عصبانیت و ناراحتی احترام بگذارید و او را درک کنید. با او روراست باشید و دلایل خیانت خود را بازگو کنید. در ادامه بخوانید: آیا بعد از خیانت باید رابطه را تمام کرد ؟ یا از نو شروع کرد ؟

3- داشتن تجربیات منفی

داشتن تجربه منفی در روابط قبلی باعث می شود که فرد مشکوک و بدبین شود و فکر کند رابطه جدیدش عهم مثل رابطه قبلی با تجارب منفی همراه است و رفتارهایی مانند چک کردن تلفن شریک خود، خواستن رمز شبکه های اجتماعی و …. از خود نشان دهد. اگر چه فراموش کردن تجارب منفی بسیار دشوار است، اما شما باید بتوانید افکار منفی تان را کنترل کنید و این را بدانید که انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند. شما می توانید از تجارب خود در جهت مثبت استفاده کنید.

4-نداشتن اعتماد به نفس

افرادی که اعتماد به نفس ندارند همواره فکر می کنند که نمی توانند شریک زندگی خود را خوشحال کنند و در نهایت به آن ها خیانت می شود. اگر شما نیز اینگونه فکر می کنید قبل از هر چیزی بررسی کنید دلیل نداشتن اعتماد به نفس در شما چیست؟ همچنین می توانید این مطلب را 5راه برای افزایش اعتماد به نفس که باعث تغییر زندگی شما می شود مطالعه کنید. و برای بهبود اعتماد به نفس تان تلاش کنید. همچنین می توانید از شریک خود بخواهید تا به شما بگوید از شما چه انتظارهایی در رابطه دارد.

5- توجه نکردن به شریک زندگی

یکی از دلایل عدم اعتماد طرفین به یکدیگر در زندگی مشترک عدم توجه یکی از زوجین به شریک خود است. اگر یکی از طرفین به شریک خود به اندازه کافی توجه نکند فرد احساس عدم اعتماد پیدا می کند. برای از بین بردن چنین مشکلی سعی کنید که با شریک زندگی تان صحبت کنید و نیازهای خود را برای او شرح دهید. در ادامه بخوانید: 9اشتباه رایج در زندگی مشترک که باعث سرد شدن رابطه شما می شود! همچنین در صورت نیاز می توانید به یک مشاور مراجعه کنید و از او کمک بخواهید. عدم اعتماد در زندگی مشترک می تواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد و در موارد حاد سبب افسردگی گردد.

در ادامه بخوانید :

آیا می توانم به همسرم اعتماد کنم؟ 11 نشانه از مورد اعتماد بودن همسر 

6 عادت رایج که باعث از بین رفتن اعتماد در رابطه ها می شوند! 

مدیریت مالی در زندگی زناشویی چگونه است ؟