موضوعی که همه کمپانی های تکنولوژی دنیا بر سر آن توافق دارند این است که “دنیا نیاز به مختصصان هوش مصنوعی بیشتری دارد” جدیدترین تلاش مایکروسافت در پاسخ به این تقاضا برگزاری دوره های آموزشی هوش مصنوعی (در همین هفته) است. این دوره بخشی از برنامه اعتباربخشی فنی مایکروسافت (که به عنوان برنامه حرفه ای مایکروسافت شناخته می شود)است.که این بار مایکروسافت برنامه آموزشی خود را به هوش مصنوعی اختصاص داده است.

این دوره که ثبت نام آن از همین هفته آغاز شده دارای 10 دوره آموزشی است، که گذراندن هر دوره بصورت آنلاین در حدود 8 الی 16 ساعت زمان می برد.. آنها طیف وسیعی از رشته ها را شامل می شوند، از جمله کامپیوتر ویژن ( computer vision)، تجزیه و تحلیل داده ها، آموزش زبان برنامه نویسی Python، تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی و ریاضیات. جالب اینجاست که یک دوره اخلاقی نیز وجود دارد (موضوعی که مایکروسافت با توجه به اهمیت AI توجه شدیدی به آن دارد) و در آخر  یک دوره برای آشنایی با فناوری یادگیری ماشینی در Azure، پلت فرم ابری شرکت.


همچنین بخوانید : گوگل از هوش مصنوعی برای ساخت صداهایی تا کنون شنیده نشده است استفاده می کند!


البته تمام دوره های آموزشی هوش مصنوعی که توسط شرکت های بزرگ تکنولوژی برگزار می شوند به نوعی به عنوان ابزار تبلیغاتی برای محصولات خودشان مورد استفاده قرار می گیرد اما با این حال این دوره ها به شدت دوره های مفیدی هستند. دوره آموزشی جدید مایکروسافت نیز چیزی شبیه به پروژه “Learn with Google AI” کمپانی گوگل است. که در ماه گذشته راه اندازی شد و تمرکز اصلی اش بر روی آموزش پروژه های متفاوتی نظیر دوره پیشرفته TensorFlow، دوره سرگرم کننده cat doodles و دوره تجربی a machine vision است.

با این حال، دوره های گوگل به نظر می رسد بیشتر بر روی توسعه دهندگان تازه کار تمرکز تا افراد حرفه ای. در مقایسه، برنامه جدید AI مایکروسافت مشارکت بیشتری دارد و کمپانی وعده داده، افرادی که موفق به تکمیل دوره شوند یک گواهی نامه معتبر دریافت خواهند کرد. هزینه برگزاری این دوره هنوز مشخص نشده است، اما اکثر دوره های آموزشی مایکروسافت حدود 1000 دلار قیمت دارند و احتمالا دوره های آموزشی مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی نیز در همین رنج قیمت برگزار خواهد شد.

چه برگزاری این دوره ها با هدف تبلیغاتی باشد، چه نباشد! برگزاری دوره های اینچنینی که باعث افزایش سطح سواد در زمینه هوش مصنوعی می شود بسیار ارزشمند هستند. تکنولوژی و هوش مصنوعی زندگی انسان ها را به شکل بسیار پیچیده ای تغییر خواهند داد، در نتیجه هر چه از آنها بیشتر بدانیم راحت تر با آنها ارتباط برقرار خواهیم کرد.

 

در ادامه بخوانید