سبک پست مدرن در دکوراسیون داخلی

بعد از سبک مدرن جریانی در دنیای دکوراسیون به نام سبک پست مدرن به وجود اومده، این سبک نماد آزادگی روح و جسارت است. اگه شما هم دوست دارین سبکی متفاوت در دکوراسیون خونه تون داشته باشید، سبک پست مدرن خیلی ایده آله.سبک پست مدرن یه سبک متمایزه و با استفاده از رنگ ها محیطی شاد و چشمگیر به وجود می آره.

در ادامه بخوانید :تاثیر نور و روشنایی در منزل و نحوه انتخاب لوستر متناسب با دکوراسیون منزل

سبک پست مدرن

اما تفاوت بین سبک مدرن و پست مدرن چیست ؟

سبک مدرن سبکی ساده و بدور از چالش هست، اما بر خلاف اون سبک پست مدرن پیچیده تر، آزاد و خلاق تره.در سبک مدرن رویکردی بدون خطر و با هماهنگی کامل اجرا میشه. اما در سبک پست مدرن به گونه ای اجسام غیرمعمول در کنار یکدیگر چیده می شه. حتما همه شما جمله معروف معمار سبک مدرن “میس ون روه” را در مورد اینکه “کم زیاد است” را شنیدید اما برخلاف میس، رابرت ونتوری معمار سبک پست مدرن اعتقاد داره که “کم خسته کننده است”. فکر می کنم همین دو جمله به اندازه کافی نشان دهنده تفاوت بین این دو سبک هست.

خانه ای که ونتوری در سال 1964برای مادرش ساخته در عین سادگی، نامتعارف و نماد سبک پست مدرنه .در حالیکه سقف شیب دار این خانه حال و هوای کودکانه به این خانه میده اما دکوراسیون داخلی و چشمگیر این خانه بسیار زیبا است.

سبک پست مدرن

امروزه سبک پست مدرن در دکوراسیون داخلی نیز بسیار دیده می شه و همان طور که تو اوایل مطلب اشاره کردم نماد روح آزاد و خلاق شناخته میشه .اگه شما دوست دارین خونه ای رنگارنگ و خلاق داشته باشین حتما این سبک رو امتحان کنین.استفاده از رنگ های شاد ،طراحی های نامتعارف، اکسسوری های چشم نواز همه باعث تقویت این سبک می شن.تقارن و نظم در این سبک وجود نداره شما می تونید فضای منزل تون رو با طرح های خارق العاده و خاص تزئین کنید.رنگ های شاد جزو جدایی ناپذیر این سبک محسوب می شن .رنگ هایی مانند سبز، نارنجی، قرمز و زرد. شما می تونید علاوه بر رنگ های شاد از اکسسوری هایی با اشکال هندسی و خاص استفاده کنین .به نظرم با استفاده از سبک پست مدرن می تونید روح آزاد و خلاق و جسور خود را به بیرون بکشین!

همچنین بخوانید :

چگونه فرش مناسب با دکوراسیون منزل خود را انتخاب کنیم ؟

با ترند دکوراسیون داخلی منزل در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید