بازیگر اسطوره ای نقش جیمز باند 007 درگذشت !

خانواده سر راجر مور ، مرگ او را در توییتر تایید کرده و گفته‌‌اند که او بعد از “نبردی کوتاه اما شجاعانه با سرطان” درگذشته است.

خاکسپاری راجر مور که در سوئیس درگذشت، به خواسته خودش در موناکو ودر مراسمی خصوصی انجام خواهد شد.

هواداران این ستاره بریتانیایی او را با نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی از مجموعه جیمز باند مانند “بکش زنده بمان” و “اختاپوس ” به یاد دارند.

در ادامه بخوانید » جیمز باند بعدی چه کسی خواهد بود؟ 

راجر مور

او مدتی نیز سفیر حس نیت یونیسف بود و این سازمان در بیانیه‌ای از درگذشت آقای مور اظهار تاسف کرد.

او کار بازیگری را در ۱۹۴۰ شروع کرد اما تا مدتهای مدید فقط نقش های کوچک بازی کرد و نام و آوازه‌ای نداشت. او با بازی در دو سریال تلویزیونی، “قدیس” و “مجاب‌کنندگان” (که در آن با تونی کورتیس همبازی بود) به شهرت رسید.

در سال ۱۹۶۷ بازی در نقش جیمز باند -مامور دو صفر هفت در کتاب ایان فلمینگ- به او پیشنهاد شده بود اما تا ۱۹۷۳ طول کشید تا او به عنوان جیمز باند ایفای نقش کند.

در ادامه بخوانید »  Will Ferrell و Jason Momoa در کمدی جدیدی به سبک پدر و پسر 

بعد از اینکه تهیه‌کنندگان جیمز باند او را متقاعد کردند که وزن کم کند، آمادگی جسمانی پیدا کند و موهایش را کوتاه کند، اولین جیمز باند خود را با عنوان “زندگی کن و بگذار بمیرد” بازی کرد.

او در کنار فیلم‌های دیگر تا سال ۱۹۸۵ در شش جیمز باند ظاهر شد اما در آن زمان ۵۷ سال داشت و به گفته خودش “باید از فیلم‌های باند کناره‌گیری می‌کرد، دخترها جوانتر می‌شدند و من خیلی پیر بودم.

راجر مور

 

راجر مور هم قبل هم بعد و هم در زمانی که در فیلم‌های جیمز باند بازی می کرد در فیلم‌های دیگری هم نقش آفرینی کرد اما نقطه اوج کار سینمایی او همین شش فیلم جیمز باند است.

خود راجر مور از بین فیلم‌های جیمز باندی که بازی کرد “جاسوسی که عاشق من بود” را بیشتر از همه دوست داشت. او دانیل کریگ و بعد شون کانری را محکمترین جیمز باندها می‌دانست.

در ادامه بخوانید :

Bill Paxton بازیگر معروف سینما در سن 61 سالگی درگذشت !! 

 کریس کرنل یکی از محبوب ترین ستارگان موسیقی راک در گذشت !