راهنمایی برای خودباوری زنان

امیدواریم تا به اینجا از بخش های مختلف ” راهنمایی برای خودباوری زنان ” لذت برده باشید. این بخش، بخش پایانی خواهد بود و به دوستانی که بخش های قبل را مطالعه نکرده اند، پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر ابتدا آنها را مطالعه کنید.

در این بخش به شرح استراتژی های تواناسازی در کتاب راهنمایی برای خودباوری زنان می پردازیم، با ما همراه باشید.

تلاش برای پی گیری رویه ای نوین

اگر از کاری نتیجه نگرفته اید، دوباره آن را تکرار نکنید و اگر به بن بست رسیده اید، برای یافتن راه های جدید جستوجو کنید. هیچ فرمولی نمی تواند در همه ی موقعیتها به نتیجه ای مطلوب برسد. خلاقیت به خرج بدهید، اگر یک استراتژی خاص شکست خورد، راه دیگری را امتحان کنید. تعریف انیشتن از دیوانگی را به یاد بیاورید: تکرار یک کار دوباره و دوباره و انتظار نتیجه ای متفاوت در هر مرتبه!

شناختن محدودیت هایمان       

ما مسئول اعمال و انتخاب های خودمان هستیم، نه اعمال و انتخاب های کس دیگر. ما ممکن است قادر باشیم بر دیگران تاثیر بگذاریم اما نمی توانیم افکار کسی را کنترل کنیم. ما نمی توانیم آنچه که دیگری فکر می کند و انجام می دهد تعیین کنیم و باید بدانیم محدودیت هایمان کدامند. زنان اغلب در اجتماع تشویق می شوند که به صورت مراقبت کننده باشند و هیچ فرقی بین خود و دیگران قائل نباشند. مبارزه با چنین عقیده ای نیاز به نه گفتن به نداهای درونی شده ی نماد های قدرت، از زمان کودکی شخص دارد.



بعضی افراد به عنوان راه فراری از به عهده گرفتن مسئولیت های خود، به نادرستی مسئولیت های دیگران را به عهده می گیرند، آنها نا آگاهانه سعی می کنند خود را در مشکلات دیگران گم کنند. بدون درک اینکه بدانیم چه چیزی در قدرت ما هست و چه چیزی نیست، قادر نیستیم در برابر درخواستها و تقاضاهای نامناسب دیگران، از خود محافظت کنیم.

تدارک موفقیت شغلی        

مردم اغلب ایده هایی دارند که آنها را فقط به رویاهای خود می سپارند و هرگز عملی در واقعیت انجام نمی دهند تا اجرای آن را ببینند. ممکن است زنی نسبت به زن دیگر باهوش تر باشد و ایده های خلاقانه ی بیشتری داشته باشد و با وجود این کمتر موفق شود، چرا که زن دیگر ایده های خود را جدی تر تلقی می کند، آنها را می پروراند، توسعه می دهد و برای پذیرش آنها در محل کار مبارزه می کند.

تفاوت در قدرت ذهنی نیست بلکه در حرکت و انگیزه است، یعنی در میزان تعهد. وقتی ما به افکار خود تردید داریم تمایل داریم که محصولات آن را هم بی ارزش بشماریم.اگر ما از خودتاییدی عقلانی بهراسیم، ممکن است هوش خود را مخفی کرده و استعدادهای درونمان را پنهان کنیم.



وقتی ایده ای داریم که معتقدیم می تواند مفید باشد، اول از همه باید آن را بنویسیم و با جزئیات بررسی اش کنیم و باید یاد بگیریم چگونه ایده مان را به وضوح، مختصر و قاطعانه بیان کنیم. حتی اگر همه چیز را درست انجام داده باشیم، لزوما در اولین ایده ی خود برنده نخواهیم شد. ممکن است مجبور باشیم ایده های متعددی را قبل از اولین پیرزوی پیشنهاد کنیم.

آزمایشی برای رسیدن به صمیمیت       

این روش برای زوجهایی که در رابطه به مشکل برخورده اند، بسیار مناسب است. به این صورت که دوازده ساعت را باهم در یک اتاق کاملا تنها سر می کنند، بدون اینکه کتابی بخوانند، تلویزیون تماشا کنند یا اینکه بیرون از اتاق به جایی بروند. به طور کلی استفاده از هر وسیله ای که به نوعی مانع از برقراری ارتباط واقعی شان شود، مجاز نیست.

همینطور مجاز نیستند که در این مدت بخوابند و برای نگه داری فرزندشان هم باید ترتیبی بدهند که کسی در این مدت این کار را انجام دهد. همینطور در صورت بروز مشاجره، هرقدر هم که سخن طرف مقابل آزاردهنده باشد، به هیچ وجه حق ندارند اتاق را ترک کنند و در هر شرایطی باید کنار هم بمانند. آنها فقط مجاز هستند در مورد خودشان و در مورد رابطشان صحبت کنند و تمرکز اصلی بر روی خودشان باشد.



فرضیه ی زیربنایی این تکلیف این است که هنگامی که تمام راههای فرار مسدود است، افراد اغلب پیشرفتهای غیرمنتظره ای را در روابط خود تجربه می کنند. افراد در این آزمایش می بینند که در سطح عمیق تر از خودشان صحبت می کنند.

برگزیدن شادمانی         

شاد بودن باید به یک هدف آگاه مبدل شود نه اینکه تنها یک آرزو باشد. در اکثر افراد حوادث مشخص می کنند که آنها شاد باشند یا نه، اما طرز تلقی مان، نقش بسیار مهم تری نسبت به حوادث بیرونی در شاد بودن ما دارند.زنی که اساسا تمایل به شاد بودن دارد اگر بدشانسی هم بیاورد مثل از دست دادن شغل یا همسر یا آسیب جسمانی، بسته به حاد بودن مسئله مدتی را رنج می برد، بعد از گذراندن مدت لازم شما دوباره او را شاد خواهید دید.

مهمترین شاخص هایی که تعیین کننده ی حالت شادی شخص می باشند عبارتند از: خود باوری و اعتقاد به اینکه خود را به جای  فشارهای خارجی، شکل دهنده ی سرنوشتمان بدانیم. افراد شاد تجربیات خود را به طریقی در ذهنشان نگه می دارند که تا جایی که ممکن است، موارد مثبت زندگیشان را به روشنی در پیش نمای ذهنشان قرار دهند و موارد منفی را در تاریکی پس زمینه قرار دهند.

امیدواریم از کتاب راهنمایی برای خودباوری زنان لذت برده باشید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید :