راهنمای خرید بهترین اسپیکر مانیتورینگ های بازار

با توجه به نرخ متغیر دلار انتخاب مانیتور اسپیکر مناسب تا سقف 2 میلیون کار سختی است، اما خوشبختانه شما می توانید، با استفاده از راهنمای خرید بهترین اسپیکر مانیتورها تا سقف 2 میلیون تومان که خدمت شما معرفی می کنیم بهترین انتخاب را در این رنج قیمت داشته باشید.

قبل از خرید اسپیکر مانیتورینگ ،باید ابتدا نیاز خود را خوب بشناسیم و بسته به شرایط مالی، سبک موزیک و فضای استودیو بهترین گزینه را انتخاب کنیم. پس به شما پیشنهاد می کنم قبل از اقدام به خرید مطلب زیر را مطالعه کنید.

انتخاب بهترین اسپیکر مانیتورینگ با توجه به نیاز استودیو شما

 

در این راهنمای خرید اسپیکر مانیتورینگ هدف ما معرفی بهترین اسپیکر مانیتورینگ های موجود در بازار از برند های مختلف هست، البته برخی از برند های سرشناس نیز در بازار کشور موجود نیستند. با این حال سعی کردیم تا بهترین محصولات موجود بازار تا سقف 2 میلیون تومان را برای شما معرفی کنیم . البته ترتیب معرفی این اسپیکر ها مبنی بر برتری یک مدل به دیگری نیست.

 

Mackie CR3

راهنمای خرید بهترین اسپیکر مانیتورینگ های بازار تا سقف 2 میلیون تومان

اسپیکری ارزان و کوچک اما بسیار قدرتمند!!! این مانیتور دارای ساب 3 اینچ با قدرت فوق العاده 50 وات و توییتر های 0/75 اینچی است در نتیجه صدای تولید شده توسط این مانیتور بسیار واضح و با اطلاعات است.طراحی مدرن و ساده به اضافه استفاده از ترکیب رنگ سبز به همراه مشکی جذابیت خاصی را برای این دیوایس بوجود آورده بسیار چشم نواز است.

از ویژگی های مهم این مانیتور استودیو، خوش قیمت و خوش ساخت می توان به تعداد بالای پورت های اتصال اشاره کرد. این مانیتور قابلیت اتصال به اسپیکر های پسیو را به لطف پورت L/R به شما می دهد، همچنین شما می توانید به وسیله پورت RC تعبیه شده در پشت دستگاه هر دیوایسی را به آن متصل کنید. در جلو دستگاه نیز دو پورت 3.5 میلی متری برای آن تعبیه شده است که شما می توانید از طریق یکی هدفون و از طریق دیگری گوشی یا لب تاپ را بوسیله کابل AUX به آن متصل کنید.

Mackie CR همچنین قابلیت انتخاب اسپیکر با کلید ولوم به عنوان اسپیکر چپ یا راست را دارد. روی هم رفته این مانیتور استودیویی قدرتمند را می توان یک اسپیکر بسیار قدرتمند با ارزش خرید بسیار بالا دانست.

حدود قیمت این محصول 600 هزار تومان است


Presonus Eris E5

راهنمای خرید بهترین اسپیکر مانیتورینگ های بازار تا سقف 2 میلیون تومان

این اسپیکر استودیویی یک محصول مناسب برای استودیو شما است. طراحی زیبا و مدرن به همراه قیمت و امکانات مناسب این محصول را تبدیل به یک انتخاب جذاب برای استودیو شما کرده است.

Eris E5 همانند اکثر مانیتور های استودیویی دو کاناله، شامل آمپلی فایر دوگانه است. آمپلی فایر کلاس AB به کار رفته در این محصول می تواند به خوبی 45 وات را برای ووفر 5 اینچی و 35 وات را برای توییتر 1 اینچی خود تولید کند. در نتیجه صدای خروجی دارای وضوح مناسب و اطلاعات زیاد است.

از مشخصه های ویژه این اسپیکر می توان به وجود پورت های متعدد برای اتصال اشاره کرد. پورت هایی نظیر XLR ، TRS و RCA ، همچنین در پنل جلویی دستگاه دو جک 3.5 میلی متری یکی برای اتصال هدفون و دیگری برای اتصال موبایل یا لب تاپ بوسیله AUX تعبیه شده است. همچنین در پشت دستگاه  اکولایزر برای تنظیم فرکانس های مختلف وجود دارد. به اضافه این ویژگی یک کلید اختصاصی برای تغییر قدرت ووفر و فرکانس های پایین در نظر گرفته شده است که می تواند سطح فرکانس های زیر 800Hz را با 2dB یا 4dB تغییر دهد.

حدود قیمت این محصول 1.200.000 تومان است


KRK Rokit 5 G3

مهندسی و طراحی این محصول در آمریکا صورت گرفته اما در کشور چین تولید می شود. کمپانی KRK مشهور به ساخت اسپیکر های پانچی یا با قابلیت پخش بیس قدرتمند است. سری Rokit این کمپانی نیز از این قائله مستثنی نیست. این محصول نیز همانند سایر مانیتور های دو کاناله درای دو آمپلی فایر مجزا برای پخش بهتر فرکانس های متفاوت است.

در پشت دستگاه نیز پورت هایی نظیر XLR، جک 1/4 اینچی و RCA به همراه دو ناب برای کنترل فرکانس های بالا و پایین موجود است.

KRK Rokit 5 G3 یک اسپیکر مانیتورینگ پانچی با قابلیت پخش واضح فرکانس های پایین و بیس قدرتمند است، البته فرکانس های میانی و بالا نیز بخوبی توسط این اسپیکر پوشش داده شده است اما شخصیت این اسپیکر تولید صدای پانجی است و برای ساخت موسیقی الکترونیک طراحی شده است.

حدود قیمت این محصول 1.500.000 تومان است


Tannoy Reveal 502

راهنمای خرید بهترین اسپیکر مانیتورینگ های بازار تا سقف 2 میلیون تومان

تانوی کمپانی انگلیسی است  که سالیان سال است که در زمینه طراحی اسپیکر های های فای فعالیت می کند، این کمپانی در کنار تولید اسپیکر های لوکس و قدرتمند خود سری ریویل را نیز که مربوط به محصولات استودیویی این کمپانی است منتشر می کند. سری ریویل شامل 3 اسپیکر در سایز های 4 – 5 و 8 اینچ است.

502 دارای ووفر 5 اینچی با توان 50 وات و توییتر 1 اینچی با توان 25 وات است، یکی از مزیت های این مانیتور قابلیت پخش بازه وسیعی از فرکانس ها  (49Hz-43kHz) است.

در پنل پشتی این دستگاه نیز علاوه بر ناب ولوم یک اکولایزر با سه حالت برای تنظیم صدای خروجی در نظر گرفته شده است. همچنین یک کلید برای کاهش میزان بیس که به شما امکان می دهد که پاسخ بیس را با توجه به فاصله اسپیکر به دیوار پشت سر آنها تنظیم کنید.

این اسپیکر مجهز به پورت های XLR، جک 1/4 اینچی، و مینی جک برای اتصال گوشی یا لب تاپ است.

اگر شما از لحاظ بودجه در مضیقه هستید و یا سایز اتاق هوم استودیو شما کوچک است ما به شما مدل 402 را پیشنهاد می کنیم

حدود قیمت این محصول 1.500.000 تومان است


Yamaha HS5

راهنمای خرید بهترین اسپیکر مانیتورینگ های بازار تا سقف 2 میلیون تومان

یاماها نامی است که شما آن را در هر استودیو می توانید ببینید و استودیو مانیتورینگ های سری HS، یکی از محبوب ترین مدل های این کمپانی هستند.

HS5 به دلیل طراحی بسیار زیبا و مینیمالیستیک / کلاسیک اش یکی از محبوب ترین مانیتورهای مقرون به صرفه بازار است. ووفر 5 اینچی با توان 45 وات، و توییتر یک اینچی به راحتی می تواند یک بیس تمیز به همراه LOw END بسیار شفاف را به شما ارائه دهد، فرکانس های میانی نیز بسیار مطلوب هستند.در پخش فرکانس های بالا نیز به لطف توییتر های یک اینچی صدایی شفاف و دل نشینی را تجربه خواهید کرد.

در پنل پشتی این مانیتور استودیو نیز شما با پورت های XLR و 1/4 اینچی مواجه می شوید. یک سوئیچ برای تنظیم سایز اتاق و یک سوئیچ نیز برای تریم یا تنظیم کردن فرکانس های بالا تعبیه شده است. یک ناب هم برای تنظیم گین خروجی یا ولوم طراحی شده است.

روی هم رفته این اسپیکر با قیمت مناسب و پاسخ دهی بسیار بالا یک انتخاب بسیار عالی در میان رقیبان خود است.

صدای خروجی این اسپیکر با پانچ مناسب بیس و ارائه صدایی شفاف در تمامی فرکانس ها عملکرد دلنشین را به کاربر ارائه می دهد.

حدود قیمت این محصول 1.600.000 تومان است


Adam F5

راهنمای خرید بهترین اسپیکر مانیتورینگ های بازار تا سقف 2 میلیون تومان

F5 همه ویژگی هایی را که در یک مانیتور حرفه ای استودیوی انتظار میرود به شما ارائه می دهد!!! صدایی شفاف و رسا همراه با پانچ فوق العاده بیس این محصول را تبدیل به یکی از بهترین اسپیکر های مقرون به صرفه تا  سقف 2 میلیون تومان است.

شاید این محصول نسبت به سایر رقبای هم رده کمی گران قیمت تر باشد ولی با توجه به صدایی که دارد بسیار محصول خوش ساخت و حرفه ایی است. به لطف آمپلی فایر دو گانه AB  قادر به پخش محدوده فرکانسی بسیار بالا 52Hz – 50kHz است در نتیجه عمق میدان مناسبی را برای شنونده خلق میکند. توییتر های این مانیتور دست ساز و تولید شده در کشور آلمان است در نتیجه فرکانس های بالا به خوبی با بیس هماهنگی دارند. در پنل پشتی شما با پورت های XLR/TRS/RCA مواجه می شوید و یک فیلتر برای کنترل صداهای بالا در هماهنگی بیس به همراه ناب ولوم برای کنترل گین خروجی وجود دارد.

حدود قیمت این محصول 2.000.000 تومان است


لطفا شما نیز مانیتور استودیو های مورد علاقه خود در این محدوده قیمت را با ما در میان بگذارید

در ادامه ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید