چگونه خلاقیت خود را افزایش دهیم؟

به دنبال روش‌های افزایش خلاقیت هستید؟ این مطلب برای شماست. افزایش خلاقیت به شما کمک می‌کند در محل کار و حرفه‌‌ی خود بهتر عمل کنید. خلاقیت، در تمام دوره های زندگی ما لازم است. چه در محیط کاری، چه در زندگی روزمره همه به خلاقیت احتیاج داریم. اما چگونه خلاقیت خود را افزایش دهیم؟ اگر علاقه دارید در محیط کاری خود نظر رئیس خود را جلب کنید و پیشرفت کنید باید دارای خلاقیت باشید. 


همچنین بخوانید:

رابطه هوش و خلاقیت چگونه است؟!

ترفند ناسا برای افزایش خلاقیت در کار که بهتر است آن را به کار بگیرید!


روش‌های افزایش خلاقیت

نور را تنظیم کنید!

 بر اساس تحقیقات انجام شده میزان خلاقیت افراد مورد آزمایش قرار گرفت. در این آزمایش دو دسته از افراد را در دو شرایط مختلف قرار دادند. دسته اول در محیطی روشن و پر از نور و دسته دوم در محیطی کم نور قرار گرفتند. خلاقیت کسانی که در محیط کم نور بودند از کسانی که در محیط پر نور بودند بیش تر بود! پس اگر شما نیز می خواهید خلاقیت خود را افزایش دهید در محیطی کم نور قرار بگیرید.

برای مرتب کردن میز کارتان انرژی صرف نکنید!

شاید تصور کنید که منظم بودن یکی از راه های موفقیت است اما در بررسی های انجام شده کسانی که میز کار شلوغ و بی نظمی داشتند نسبت به افراد دیگر دارای خلاقیت بیشتری بودند. یعنی در هر شرایطی که راحت هستید به کار خود بپردازید و خودتان باشید.

روی اشیای آبی رنگ برای چند دقیقه متمرکز شوید!

رنگ آبی باعث آرامش و خلوت شدن ذهن از افکار است. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه بریتیش کلمبیا، رنگ آبی باعث افزایش خلاقیت و بهبود عملکرد ذهن می شود. علاوه بر آن باعث تقویت احساس آرامش و صلح در انسان ها می گردد.


همچنین بخوانید: با گذر زمان و بزرگتر شدن شما چه اتفاقی برای خلاقیت شما رخ می دهد !


آیا سکوت همیشه خوب است؟

بر اساس تحقیقات انجام شده زمانی که شما به یک کافی شاپ با صدای پیش زمینه 70 دسی بیل می روید خلاقیت شما افزایش می یابد و دلیل آن اینست که سر و صدا باعث از بین رفتن دقت شما می شود و شما در این موقع به راحتی خلاقیت‌تان را بروز می‌دهید.

عادات روزمره خود را تغییر دهید.

به عنوان مثال تغییر در وعده صبحانه یا تغییر در نان مصرفی خود. اینکار باعث از بین رفتن عادات ذهنی و چالش ذهن می گردد و خود این مسئله باعث خلاقیت می گردد.

مدیتیشن یا یوگا انجام دهید!

دانشمندان معتقدند که انجام یوکا به دلیل افزایش انرژی مثبت باعث افزایش خلاقیت می گردد. در طول روز ساعاتی را برای مدیتیشن در نظر بگیرید.


همچنین بخوانید: انجام این حرکات ساده ی یوگا در محل کار برای کاهش استرس بسیار مفید است!


فعالیت بدنی را فراموش نکنید!

منظور ما انجام دادن ورزش های سنگین برای چند ساعت در طول روز نیست. در طول روز 30 دقیقه به ورزش اختصاص دهید و به این ترتیب باعث افزایش خلاقیت شوید.

اتاقی جداگانه برای خود داشته باشید!

تا می توانید اتاق کار خود را جدا کنید و برای خود ارزش قائل شوید. زیرا شریک بودن دیگری با شما در اتاق کار باعث کاهش راندمان و خلاقیت شما می گردد.

در ادامه بخوانید : 

چگونه تفکر مثبت سبب موفقیت می گردد ؟ 

توصیه های مدیران شرکت های مشهور جهان برای فتح قله موفقیت